De titel is misschien ook niet helemaal juist.
Wij zijn de laatste tijd op veel stallen geweest, ivm zoeken naar een nieuw paard.
Daar kom je toch echt dingen tegen waarvan je denkt waarom doe je dit (in dit geval de verkoper)?
Als je aankomt zit de stalruiter er al op, en dan zeggen van nee hoor ik heb alleen nog maar los gestapt, terwijl dat beesie aan het dampen is.
Of 's ochtends helemaal moe gelongeerd.
Of je komt daar aan en precies toevallig waar het zadel ligt, heeft hij onder z'n deken gezweten, en dat op de plaats van de singel ook. Raar he?
En die stallen zijn dan niet om de hoek!
Ik hoor vaker dat de paardenhandel erg rottig is en dit niet altijd op een eerlijke manier gaat. Soms erger als bijvoorbeeld met auto's (waarbij met die kilometers gesjoemeld wordt ofzo).
Maar ook in bijv de dressuur sport, op wedstrijd, mensen die het niet meer voor hun plezier doen. Kinderen die schreeuwen tegen hun ouders dat ze het niet goed doen. En volwassenen die je geen blik waardig zijn (zeg ik dit zo goed?), ook is het paard is hierbij een voorwerp, en geen partner. Toch vind ik dat je alles samen doet en de ander dus ook met respect moet behandelen.
Oke, ik ben ook wel eens teleurgesteld als een wedstrijd niet goed ging, en dan kan ik best even saggo zijn. Maar ik zorg dat ik altijd wel m'n lol erin blijf houden.
En dit zijn natuurlijk 2 hele verschillende dingen. Maar het is wel allemaal in de paardenwereld.
WAAROM?
Ps. Jullie zelf nog verschillende ervaringen?+meningen?
Maaree.. er zijn natuurlijk ook hartstikke aardige mensen in de paardenwereld

was ook maar 1 x en dat kwam omdat ik fanatiek was en wou winnen (winstpunt halen = winnen in mijn optiek) en dan maakt ie een lees fout GRRR (jaaahaa ik moet mijn proef uit het hoofd weten, maar geloofde mijn papa toen 
heb wel eens iets meegemaakt. Er was een meisje aan het longeren in de ring. Sowieso mag dat al niet, we mochten er wel in losrijden. Dus ik ga erbij rijden en vraag of ze ergens anders gaan longeren omdat dit niet toegestaan was. Nou toen had ik het gedaan, ik kreeg een hele preek. heb haar gewoon genegeerd. Ik mocht na haar starten en om tijd te winnen ben ik meteen na haar afgroeten de ring in gegaan, wat volgens de regels mag. Nou toen had ik het helemaal gedaan. Ik had geen geduld en moest maar wachten, werd ook nog voor alles en nog wat uitgemaakt.
tsja, ik denk altijd maar zo, die zal der string wel verkeerdom aan hebben
? Oke... haha

Heeft weer 2 maanden geduurd voordat dier zich weer enigszins normaal liet benaderen.
!! Ik zou NOOIT, maar dan ook echt NOOIT zomaar een paard uit stal halen etc. etc. zonder eigenaar of degene die er op dat moment verantwoordelijk voor is. Dat hoor je ook zomaar niet te doen vind ik.. Ja op een manege met een manege pony