Wat trek je aan als niet gaat rijden?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Chezshir77

Wat trek je aan als niet gaat rijden?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-02-11 11:08

Nu wij onze eerste pony hebben gekocht, en ik dus niet meer zelf rij (is een shetlandertje en ik heb rugklachten dus dit was wel goed) zit ik even met een heeeeeele gekke vraag. Vroeger als ik naar de paarden ging, dan deed ik altijd een rijbroek aan. Nu zal ik nooit gaan rijden, hooguit de pony voor de kar zetten en mijn dochtertje begeleiden en longeren. Heb ik gister in de ruitersportwinkel een paar rijsokken gekocht. Zit ik thuis denk ik; wat moet ik daar nu mee eigenlijk! Ik zal toch zeker meestal met mn spijkerbroekje aan gaan en mn stalschoenen.... of dragen jullie in zo'n geval evengoed je rijbroek? Ik ben toch benieuwd.
Gek he waar een mens over na kan denken!

Sheran

Re: Wat trek je aan als niet gaat rijden?

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-11 11:09

Of hele oude kleren of een rijbroek.

Grapjasjes12

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-11 11:22

Ook als ik niet ga rijden doe ik een rijbroek aan. Het hoort er toch een beetje bij, vind ik :)

Yontheke

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-11 11:26

phormicola schreef:
Ook als ik niet ga rijden doe ik een rijbroek aan. Het hoort er toch een beetje bij, vind ik :)

Inderdaad. Doe ik ook.

Chezshir77

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-02-11 11:28

Maar, jullie rijden normaal wellicht wel in mijn situatie zal dat natuurlijk nooit gebeuren. Zouden jullie hem dan ookg ewoon aandoen? Ik denk dat dat mensen me voor gek verklaren; waarom een rijbroek aan als je toch nooit zal rijden.

clara

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-11 11:30

ik rij ook nooit meer, maar toch nog regelmatig gewoon een rijbroek aan hoor als ik op stal ben, zit lekker en makkelijk.

Iris82

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-11 11:30

Omdat het lekker warm is
Omdat ie flexibel is, altijd handig als je klusjes op stal moet doen
Omdat het prettig zit
Omdat ie vies mag worden

Aukelizzy

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-11 11:33

Bij mij wisseld het. Als ik echt alleen in stal aan het werk ben heb ik wel een spijkerbroek aan, maar meestal een rijbroek omdat ik meteen ga rijden en dan geen zin heb om me eerst om te moeten kleden. In jouw geval zou ik gewoon een spijkerbroek aandoen hoor.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-11 11:33

ik heb de afgelopen 5 maanden niet gereden, maar wel vaak met rijbroek aan naar stal gegaan. Gewoon omdat het lekker zit :) en hij mag vies worden!

Akecheta

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-11 11:35

Ik ga ook (bijna) altijd met een rijbroek aan naar stal. Ook als ik niet kan rijden.
Waarom: die broek mag gewoon lekker vies worden en gaan "stinken". Het is "paardenkleding" voor mij en niet zozeer "paardrijkleding".

Neonlight
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-11 11:46

Ik rijd ook niet (is jaren geleden), en ga gewoon in spijkerbroek naar stal.

Laura_x_

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-11 11:48

Spijkerbroek, of een rijbroek, ligt eraan wat ik aan wil trekken 's morgens :+

Annetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-11 11:51

Ik denk dat ik dan ook gewoon in een spijkerbroek zou gaan. Hoewel mijn rijbroeken wel écht heel erg lekker zitten en ik zou het ook weer jammer vinden als die rijbroeken dan helemaal werkeloos in de kast liggen.

Je rijsokken zijn trouwens zo gek nog niet. Als je stalschoenen en een spijkerbroek aan hebt, maar gewoon lage sokken, krijg je van die prikkende strootjes tegen je benen als je in de stal staat :P als je hoge sokken aandoet heb je dat niet. Bij hooi voeren hetzelfde.

Onali

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-11 11:53

Spijkerbroek, maar ook daar rijd ik mee. Ik houd van rijsokken/kniekousen, lekker warm als je in d ekou naar stal gaat op je snorfiets :+
Ik heb 1 rijbroek waar helaas een aantal kleine gaatjes inzitten (moet nog altijd mams lief aankijken) maar ik vind mn spijkerbroek lekker zitten, zitten meer zakken in, ik kan daarna nog gewoon andere dingen gaan doen (boodschappen) en ach ja hij wordt smerig, maar daar ga ik niet dood van :n

unicorn_kiss

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-11 12:49

ik doe alsnog een rijbroek aan

Amaretto27

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-11 12:51

Ik rijd ook niet meer, maar heb nog wel eens een rijbroek aan hoor. Maar meestal gewoon een spijkerbroek.

Quir

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-11 12:52

Met een spijker broek voeten uitkrabben gaat nogal lastig. :D
Ik heb dus ook altijd (bijna altijd) een rijbroek aan.

Ik rij overigens nog wel dagelijks.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-11 12:55

Brendaaaa schreef:
Maar, jullie rijden normaal wellicht wel in mijn situatie zal dat natuurlijk nooit gebeuren. Zouden jullie hem dan ookg ewoon aandoen? Ik denk dat dat mensen me voor gek verklaren; waarom een rijbroek aan als je toch nooit zal rijden.

ik heb/verzorg een shet waar ik niet op rijd.
En tóch kom ik in mijn rijbroek. Hij zit makkelijk, hij zal altijd een beetje naar die pony ruiken (dat vinden ze vaak fijn, bekende geurtjes)
[naam] duwt als ze bang is haar neus tegen mijn broek omdat dat bekend ruikt.

FeLaRe

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-11 12:57

Meestal een oude spijkerbroek en idd mijn stalschoenen.

lovemario

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-11 12:59

een oude spijkerbroek, of rijbroek, die mogen lekker vies worden en stinken :)
en dan meestal sportschoenen (oude) of stalschoenen

Marije_jiplover

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-11 12:59

Ik rijd wel, maar zeker niet dagelijks. Eigenlijk draag ik alleen een rijbroek als ik ook van plan ben om te gaan rijden.
Aangezien mijn pony momenteel revaliderend is van een kreupelheid, loop ik nu eigenlijk altijd in mijn spijkerbroek op stal. Zelfs als ik dan besluit dat ik tijdens het rondje stappen toch op zijn rug ga zitten, doe ik dat gewoon in spijkerbroek.

Normaal rijd ik ook niet dagelijks en ik kom dus ook vaak op stal om alleen maar te poetsen, de wei uit te mesten en te voeren en dan loop ik dus gewoon in mijn spijkerbroek, vaak kom ik zo rechstreeks uit mijn werk en dan ga ik me niet omkleden van te voren.

Jenkins

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-11 13:01

als ik een spijkerbroek aan heb gehad naar school een paar keer gebruik ik m ook nog een paar keer voor naar stal. Als ie dan erg vies word was ik de broek.
Heb ook wel rijbroeken liggen, maar als ik daarin naar stal ga dan vraagt iedereen zich af op wie ik ga rijden :P Daarbij vind ik een rijbroek niet lekker zitten, veel te hoog. Een spijkerbroek vind ik wel lekker zitten.

Heb ook wel paardrijd sokken aan hoor, maar dat is meer omdat van de lage sokjes afzakken in mn stalschoenen. Heb trouwens nooit echte paardrijd sokken, vind ik veel te duur. Ik haal gewoon lange sokken bij goedkope winkels :P je ziet de sokken niet onder mn spijkerbroek.

boooo

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-11 13:03

Een rijbroek. :j
Mijn pony rij ik vanaf augustus al niet meer ivm omstandigheden.

Tigra_

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-11 13:04

Heel simpel. Een spijkerbroek, T-shirt en een fleecetrui.

shetjessweet

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-11 13:10

Ik rijd ook nooit op mijn eigen pony's. Zijn ze veel te klein voor.
Ik trek gewoon regenlaarzen aan en een (oude) spijkerbroek. (Voor het uitmesten van de stal en omdat de wei op sommige plekken modderig is.)
Ik ga echt niet twee keer per dag m'n rijbroek aantrekken hoor. Kost te veel tijd en is zonde van de rijbroek.
In de winter trek ik een wat te grote spijkerbroek over m'n gewone broek aan + een extra paar warme sokken.