Ik ben bijna een jaar de trotse eigenaar van een lieve maar vooral eigenwijze jonge Haflinger

Echter loop ik af en toe nog wel eens tegen dingen aan. Als ik hem wil opzadelen dan kan hij echt niet stil blijven staan vooral als ik hem wil aansingelen is hij aan het draaikonten. Iedere keer als hij op zij loopt dan corrigeer ik hem door een terug te zetten. En dit misschien wel 100 keer achter elkaar zonder resultaat. Als hij maar 2 sec. stil staat dan beloon ik hem. Maar als ik dan weer probeer aan te singelen begint hij weer te draaien. Op een gegeven moment is mijn geduld op en wil ik hem een tik geven. Maar dit heeft ook niet veel nut volgens mij.
Zijn er nog andere manieren om hem op zijn plek te laten staan? HIj is nog jong dus het is logisch dat hij hier moeite mee heeft. Maar in principe als ik niet met zijn zadel bezig ben kan hij wel even stil blijven staan maar zodra ik hem wil aansingel begint hij te draaien.
Toen ik eenmaal klaar was met opzadelen ben ik gaan rijden. Dit ging erg goed en hij was braaf en liep netjes. Hij luisterde goed naar me. Op een gegeven moment heb ik hem stil laten staan en heb ik hem beloond met een snoepje omdat hij het zo goed deed. Echter daarna had ik een heel ander paard! Toen ik hem aanspoorde om weer te gaan lopen weigerde hij, vervolgens begon hij als een gek te rennen en te bokken!
Toen ik hem weer onder controle had, heb ik hem uit laten stappen en ben ik eraf gegaan omdat ik best geschrokken was.
Hebben jullie misschien een idee wat hij mij hiermee probeert te vertellen. En hebben jullie ook tips zodat hij beter blijft stil staan met opzadelen.
Ik hoop op reacties en tips.
Alvast bedankt.

? Wat doe je dan? ik snap dat de basis hierbij ook van essentieel belang is! Maar dan nog..
.