Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Millanka schreef:Oke, dus dan is hij verzekerd voor vanalles behalve als er iets met zijn longen is?
kan ik hem verzekeren op het moment dat hij beter is, of sluiten ze dan ook zijn longen uit?
edit
ik heb hem nu zelf een maand, heb hem zelf ziek overgekocht en hij is er enorm op vooruitgegaan maar hij kan natuurlijk niet meteen helemaal beter zijn in een maand. Hij kucht nu nog wel wat maar we zijn er nog mee bezig...
Princesspres schreef:een paard wat hoest zou ik toch wel verzekeren.
Er zijn nog zoveel andere dingen die je een hoop centjes en elle de kunnen kosten. Dan maar zonder de longen.
Misschien valt het de inspecteur niet eens op.. Die van mij keek alleen of hij zuiver liep en er oke uitzag...
Betaal 40 euro per maand.
Edit, had wel een keurings rapport van 2 maanden oud
Dan moet je dus 480euro aan DA kosten per jaar hebben. Dat heb ik in al die jaren dat ik paarden heb gehad misschien 1x voor elkaar gekregen... Ik neem liever dat risico 
verootjoo schreef:Princesspres schreef:een paard wat hoest zou ik toch wel verzekeren.
Er zijn nog zoveel andere dingen die je een hoop centjes en elle de kunnen kosten. Dan maar zonder de longen.
Misschien valt het de inspecteur niet eens op.. Die van mij keek alleen of hij zuiver liep en er oke uitzag...
Betaal 40 euro per maand.
Edit, had wel een keurings rapport van 2 maanden oud
Voor 40 euro per maand een paard verzekerenDan moet je dus 480euro aan DA kosten per jaar hebben. Dat heb ik in al die jaren dat ik paarden heb gehad misschien 1x voor elkaar gekregen... Ik neem liever dat risico
Kost jouw paard echt zoveel per jaar aan da kosten?

ik had alleen in mijn hoofd, als die genezen is, is die genezen. En ja, dan blijft ie er altijd gevoelig voor maar daarom wilde ik hem ook laten verzekeren, omdat de kans nu eenmaal wat groter is.
Het was ook niet mogelijk om dit uit te sluiten. Mir_horses schreef:Nou Zorro, ik zou dat niet te hard zeggen hoor. Mijn paard staat nu al meer dan een jaar in de verzekering. En na een half jaar in de verzekering te staan brak hij zijn been. Nou dan mag je ontzettend blij zijn dat hij verzekerd is. Ik kan je vertellen dat met alle operatie's erbij alles meer dan 6000 euro heeft gekost.
Dus zeg nooit nooit. Ik heb bijna de allerhoogste verzekering voor mijn paard en betaal 75 euro per kwartaal. 25 euro per maand dus. Nou een groot bedrag vind ik het niet.
TS; ik zou zeker even afwachten totdat je paard genezen is en hem dan klinisch laten keuren. Dat moet overigens voor elke verzekering, een paard moet klinisch gekeurd zijn. En misschien is het dan helemaal weg, en heb je dus een gezond paard. Daarna dus verzekeren.
(Ik ben bij Equipe: http://www.verzekermijnpaard.nl )
Cayenne schreef:Hmm, was dit voorheen dan anders?
Ik heb een zorgenpaard van 18 gehad (Chronisch bronchitis, hoefkatrol en artrose) en die werd nergens in de verzekering opgenomenHet was ook niet mogelijk om dit uit te sluiten.

Prisca schreef:Tja dit zijn misschien ook gevallen wat ik niet zou doen. Ik heb in mijn leven ook een paard laten opereren aan koliek ook zoiets ga ik niet meer doen. Vond het voor het dier zo'n slachting dat ik dat geen dier meer aandoen de weg was gewoon slopend.