Laadproblemen, wie heeft er ervaringen mee?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

elon

Laadproblemen, wie heeft er ervaringen mee?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-02-11 19:06

Hallo,

Ik weet niet of ik hier goed sta, alvast mijn excuses als dit het geval is.

Ik heb een 7 jarige merrie die absoluut niet mee te krijgen is in de trailer, ze stapt met haar voorbenen op de laadklep, met een beetje geluk zet ze nog een beentje bij maar verder krijg je er haar absoluuuut niet op. als we de trailer de deel van de stallen in rijden en haar loslaten loopt ze erop (als we voer in de voerbak doen) maar kom je in de buurt (om eventueel de stang dicht te maken) rent ze weer achteruit de trailer af.

we hebben haar een enkele keer meegekregen de trailer op, met ijzeren geduld maar tijd hebben we natuurlijk ook niet altijd. nu is mijn vraag: WAT TE DOEN? ikzelf vind dat ik niet genoeg kijk heb op het trailer laden. dus wie heeft er ervaring mee, of weet een goede trailercurses etc. laat me maar weten, ieder advies is welkom!

Janine001

Re: Laadproblemen, wie heeft er ervaringen mee?

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-11 20:27

Dat is irritant he! Mijn haflinger had er eerst ook last van.
Wij proberen (zijn er nu ook nog mee bezig) om hem makkelijk op de trailer te krijgen met behulp van eten. Ik voer hem nu altijd in de trailer. De trailer staat met een gedeelte van de klep in zijn hok, en als hij eten wil (wat hij vaak lekker vind) loopt hij de trailer zelfstandig op. Nou wil hij er makkelijker op lopen.
Alleen is dit niet voor iedereen de mogelijkheid, en niet iedere pony houd super veel van eten.
Succes ermee!!

Huberta

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-11 20:30

petra vlasblom site 2 moons

Sharonaa_

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-11 20:30

hier ook een met een probleem paard op de trailer. maar het is gelukkig bijna goed.
Heb je al eens een longeerlijn achter de kont geprobeerd? Dit was het enige dat bij die van mij hielp. je hoeft nu bijna niks te doen, of ze staat al op de trailer.
Dus gewoon een longeerlijn aan de trailer bevestigen, en dan om het paard lopen, en de longeerlijn ten hoogte van net onder zijn billen. er zijn 2 dingen die die kan doen, Of lopen, Of gaan zitten. De meeste paarden kiezen toch voor het lopen. maar bij ieder paard is het weer verschillend.

Emma

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-11 20:31

zoek even met de zoekmachine, er zijn hier echt al een paar topics over waar je genoeg info kunt vinden ;)

MandyR

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-11 20:33

Cissy hier op bokt heeft een aantal mensen geholpen met het laden van onmogelijke paarden en paarden geholpen met hun onmogelijke mens. ;) Zij komt ook aan huis ik weet alleen niet of ze heel nederland door crosst. Maar, stuur haar eens een pb'tje misschien kan ze jullie ook wel helpen. :)

cissy

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-11 22:23

meldt zich :), ik heb er genoeg ervaringen mee helaas... :D kijk maar eens op mijn site in onderschrift, paarden/trailerladen.

Miryamk

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-11 22:24

Het E-book van Eddy Modde downloaden, veel mensen die daar goede ervaringen mee hebben.

Naomi_Star

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-11 22:29

Petra vlasblom inderdaad..

elon

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-02-11 17:25

Dankjulliewel voor de reacties!

ja ik heb al geprobeerd haar op de trailer te voeren en in het begin ging dat ook niet, dus toen heeft ze 2 dagen geen voer gehad en dan op de trailer wel, toen ging ze erop maar nu zodra je de stang dicht wil maken rent ze achteruit. en longeerlijn hebben we inderdaad ook al geprobeerd, werkt geloof ik bij veel paarden goed, maar ik denk dat ze een keer wat heeft meegemaakt daarmee, want als je hem al pakt komt ze in een straal van 10 meter niet meer bij die trailer in de buurt....:(

ik ga even kijken op 2moons, en cissy dankjewel, neem ook zeker even een kijkje!
nogmaals dankjulliewel voor de snelle/goede reacties! :D

Sharonaa_

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-11 12:18

Elon: Bij ons is dat ook zo. wij nemen dan twee mensen en hoe ver ze ook weg staat van de trailer, dan nemen de longeerlijn mee en vanaf 10/20 meter er achter, dan loopt zo ook. dan hebben we hem niet aan de trailer vastzitten, maar lopen we er gewoon met 2 personen achter aan. gaat prima! msschien is dat een idee om eens rustig te proberen?

elon

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-02-11 16:07

oh okee, ja dat is inderdaad wel een goeie, goh dat probeer ik van de week wel even uit met mijn vader en buurman, even kijken wanneer we flink tijd hebben om dat in alle rust te doen. dankjewel!

Miryamk

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-11 16:12

Dat zijn imo lapmiddelen die maar even werken..Voor je het weet kan je het hele circus tevoorschijn halen om je paard op de trailer te zetten.
Je kan er beter mee aan de gang gaan dat je paard met zo min mogelijk hulpmiddelen de trailer op gaat. Kwestie van geduld en leiderschap.

elon

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-02-11 16:18

dat klopt inderdaad wel ja... hm... dan lijkt mij persoonlijk het verstandigst er gewoon iemand voor begeleiding voor in te huren ofniet?

mvdbijl

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-11 16:21

indd longeerlijnen helpen even en je zorgt er alleen maar voor dat het trailerladen een hele show word, zoek even hulp zodat je haar zonder poespas kan laden.

Ik ben ook begonnen met een longeerlijn en kon ze niet achteruit of opzij komt ze omhoog, stoot haar hoofd aan de trailer en wil dan helemaal niet meer.

mvdbijl

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-11 16:22

Sharonaa_ schreef:
hier ook een met een probleem paard op de trailer. maar het is gelukkig bijna goed.
Heb je al eens een longeerlijn achter de kont geprobeerd? Dit was het enige dat bij die van mij hielp. je hoeft nu bijna niks te doen, of ze staat al op de trailer.
Dus gewoon een longeerlijn aan de trailer bevestigen, en dan om het paard lopen, en de longeerlijn ten hoogte van net onder zijn billen. er zijn 2 dingen die die kan doen, Of lopen, Of gaan zitten. De meeste paarden kiezen toch voor het lopen. maar bij ieder paard is het weer verschillend.

Alleen lopen of zitten? Ik heb ze ook omhoog zien gaan, vallen, naar de lijn en begeleider zien slaan. Het is een optie maar dat werkt zo niet voor alle paarden.

Miryamk

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-11 16:28

elon

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-02-11 16:38

Hee echt heel erg bedankt Miryamk, heb me meteen ingeschreven en de manier spreekt me erg aan. zeker het proberen waard! :D

elon

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-02-11 18:53

Ik heb de online curses bekeken, echt niet normaal goed! ik heb er veel van geleerd en ga dit eerst eens in alle rust uitproberen, met het e-book bestand erbij, en het filmpje in gedachte, ik wil wel eens zien hoe ver ik dan kom, als het niet werkt (hoe ik het doe, want de methode zal op ieder paard wel aanslaan maar moet natuurlijk bij je zelf beginnen :o hahah) kijk ik verder naar een cursus of iets dergelijks, bedankt voor de doorverwijzing Miryamk!

Miryamk

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-11 18:56

Volg je gevoel dan ben je al op de goede weg (dat was de beste raad die ik destijds kreeg ;) )
Ik heb het hele e-book uitgeprint om het wat makkelijker te lezen :+
Succes TS

cissy

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-11 19:08

elon schreef:
Ik heb de online curses bekeken, echt niet normaal goed! ik heb er veel van geleerd en ga dit eerst eens in alle rust uitproberen, met het e-book bestand erbij, en het filmpje in gedachte, ik wil wel eens zien hoe ver ik dan kom, als het niet werkt (hoe ik het doe, want de methode zal op ieder paard wel aanslaan maar moet natuurlijk bij je zelf beginnen :o hahah) kijk ik verder naar een cursus of iets dergelijks, bedankt voor de doorverwijzing Miryamk!

als je mijn site hebt bekeken weet je dat ik het op dezelfde manier doe als Eddy ;) , zijn link staat ook op mijn site en de mijne op die van hem. Dus als je nog hulp nodig hebt weet je me te vinden.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-11 19:14

Trailertraining bij de Balingehof. Ik weet dat ze ook lessen verzorgen bij jou in de buurt, dus mail hun eens via hun site http://www.balingehof.nl. Mijn merrie wilde in het begin ook niet maar was absoluut niet bang, was meer geinteresseerd in andere dingen buiten de trailer. Met zweepje erachter stond ze er zomaar op. Op een gegeven moment liep ze er gewoon op (zonder zweepje, zonder iemand erachter), waarom weet ik niet, ze deed het gewoon, en sindsdien kan ik haar ook alleen laden.
Mijn jaarling hetzelfde verhaal. Eerste keer wilde ze niet, wilde wel voetje op klep zetten maar verder niet. Longe, doek over het hoofd, helemaal niets hielp... tot ze besloot er zelf op te stappen, de muts. Ze bleef ook gewoon braaf staan. Toen haar shetje eraf ging werd ze wel even onrustig en onderweg heeft ze over de stang gehangen, maar ter plekke stond ze weer gewoon, met 1 voetje over touw. Toen ik haar weer moest ophalen vreesde ik het ergste, maar ze stapte zo vol vertrouwen achter een vriend van mij die ze niet kende de trailer op. En tot huis heeft ze als een blok stil gestaan.
Of ik heb zulke rare paarden, maar het kwam vanzelf goed zonder wat voor training dan ook. Dus ja raad geven kan ik je eigenlijk niet, maar ik heb wel ervaring met de Balingehof en op hun forum ook hele goede ervaringen gelezen met de trailertraining, dus ik zou zeggen wie niet waagt wie niet wint. Ze hebben ook een DVD trailertraining uitgebracht die je op de site kunt bestellen, dat is misschien ook een optie. Gewoon doen :-).
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 18-02-11 19:17, in het totaal 3 keer bewerkt

elon

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-02-11 19:15

Hallo Cissy,

Oh super!, ja ik probeerde je site te openen via de link maar dan opende alleen de voorpagina zeg maar en de rest niet :? maar ik zal het even via google zoeken of via je profiel,
ik laat nog van me horen!
dankjewel dat je me er nog even op wijst, dan weet ik dat we op een lijn zitten qua manier van laden :D

cissy

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-11 19:20

je moet ook even naar onderen scrollen of op de paardenfoto klikken,er zijn nl twee keuzes op mijn site, ik heb ook noorse boskatten :) of klik hier http://www.mylah.nl/paarden/index.html

Balingehof heeft ook heel veel raakvlakken met Parelli overigens.

Sharonaa_

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-11 19:39

mvdbijl schreef:
Sharonaa_ schreef:

Alleen lopen of zitten? Ik heb ze ook omhoog zien gaan, vallen, naar de lijn en begeleider zien slaan. Het is een optie maar dat werkt zo niet voor alle paarden.

Heb ook gezegd dat dit voor ieder paard anders in elkaar steekt. de mijne loopt namelijk alleen als je er een longeerlijn achter doet, er zijn natuurlijk ook paarden die er echt vanalles aan doen om er dan ook maar echt niet op te hoeven.. het kan natuurlijk altijd gebeuren, je hebt van die paarden. Maar ik zet men paard er nou al 3 jaar op met een klein beetje hulp van de longeerlijn. Ik raak daarbij de kont niet eens aan, maar er zit wel een meter tussen. En ik ben daar trots op dat het zo gaat. want die van mij heeft ook wel eens recht op gestaan maar toen hadden we niks geen hulpmiddelen.