Airbagvest, Hit-air of Point Two?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Airbagvest, Hit-air of Point Two?

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-11 15:55

Ik zit er al een tijdje naar te kijken, maar ik wil er nu toch echt eentje kopen. Mijn paard heeft nog wel eens moodswings en ik ben nogal pro-safety sinds ik hem heb :')
Nu ken ik de Hit-Air en de Point Two, maar welke??

De Hit-Air zit zo rond de 315-350 euro, en de Point Two rond de 500. Scheelt best wel. :+
Zijn er hier mensen die zo'n vest hebben? En zo ja welke?? Zijn er nog andere merken? Wat is de beste keuze?

Dit is voor mij een best wel dure aanschaf dus ik wil wel gelijk de goede hebben :=

Oeps, verkeerd geplaatst := Zal zelf wel even temmen :')

Revanches

Re: Airbagvest, Hit-air of Point Two?

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-11 21:20

HAR-->RUI

Ilverette

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-12 08:29

Ik weet dat dit een oud topic is maar ik wil ook een airvest gaan kopen en ook ik twijfel tussen de Hit-air en de Point Two. Ik zou graag ervaringen horen van gebruikers en misschien weet iemand wat de belangrijkste verschillen zijn?

En heeft er al iemand ervaring met het nieuwste model Hit Air vest?

Afbeelding
Afbeelding

cdetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-12 10:03

Ja ben ik ook heel benieuwd naar!
En ook eventueel de point two hunter. Die lijkt wat leuker te staan als de gewone point two.

Zanshiro

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-12 19:29

ik heb een hit-air vest en ben er zeer tevreden over. Heb hem gelukkig (nog) niet nodig gehad.
Met rijden heb ik er totaal geen last van, vindt het eigenlijk wel makkelijk omdat er zakjes in zitten zodat ik altijd mijn sleutels en telefoon kwijt kan.

Ilverette

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-12 09:57

Ik las laatst nog een reactie waarin iemand zei dat een Point Two vest veel sneller opblaast. Maar de nieuwe Hit Air is toch (bijna) net zo snel? Ik kan daar niets over vinden op hun site helaas. Daar promoten ze om de één of andere reden nog vooral het vorige model.

Ilverette

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-12 10:05

Ilverette

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-12 10:33

Hier een vergelijkingsfilmpje van de Hit Air, heel flauw vergeleken met 'other company's product, gewoon heel duidelijk met logo in beeld de Point Two dus:

http://www.youtube.com/watch?v=oB5gZzW3hM0

Vooral het nekgedeelte is wel een groot verschil. Ik denk dat ik voor de hit air ga.

MissMiekjee

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-12 11:12

Ik heb een Point Two, en heb er niks dan lof over! Het heeft me al heel wat gekneusde ribben en pijnlijke wervels bespaard, is heel erg snel en bij het vallen voel je bíjna niks. Ook het nekgedeelte is bij de Point Two heel goed. Het verschil met of zonder airjacket vallen is echt heel groot. Het enige nadeel vind ik dat deze niet tot je stuitje komen, wat ik bij Hit-Air wel zie. Ook is Hit-Air goedkoper, en denk ik dat ook voldoende zijn werk doet. Dus dan denk ik zelf dat je beter voor de Hit-Air kunt gaan, aangezien deze vooral bij het stuitbeen & in de nek wat meer bescherming heeft en ook een stuk goedkoper is ;).

Ilverette

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-12 12:05

Bedankt voor je reactie. Vind wel dat de Point Two een betere stuitbeschermer heeft vergeleken met de Hit Air Advantage. Alle andere modellen van Hit Air hebben het wel maar die hebben weer andere zijkussens. Lastig, lastig. Het prijsverschil is afhankelijk van welk Hit Air model je kiest, de Advantage is niet heel veel goedkoper dan de Point Two. Maar de prijs is ook gewoon niet belangrijk voor me gezien de functie, duur zijn die krengen toch wel :)

Ilverette

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-12 12:09

Dit is de Advantege, begrijp niet helemaal waarom de stuitbeschermer anders is vergeleken met de andere modellen hier boven.

Afbeelding

cdetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-12 09:36

Ik kan de advantage nergens vinden in Nederland en Belgie, je ziet alleen het oude model.
http://www.hitairequestrianusa.com/mm5/ ... =ADVANTAGE

Over de opblaastijd heb ik mijn vraagtekens, ik ben al zoveel verschillen tegen gekomen, de ene zegt 0.25 andere hebben het over .15 en op bovenstaande site zie ik dat de vernieuwde 0.09 hebben. Maar zou dat niet aan het patroon liggen?

Ilverette

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-12 11:09

Ik heb geïnformeerd en de advantage is niet in Nederland verkrijgbaar. Dit omdat ze hem minder veilig vinden dan de andere modellen. Er zit geen stuitbeschermer in maar zoals je ziet twee zijdelen. Ook zag ik gister op een filmpje dat de bovenrug bescherming bij de Point Two beter is want daar lopen de luchtbanen door en bij de Hit Air niet voor zover ik tot nu toe kan zien. Ik ben er dus toch nog niet uit welke ik neem.

cdetje: De opblaastijd wordt inderdaad verschillend aangegeven.

cdetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-12 14:01

Ja dat is zo, maar de point two is weer langer en wijder.
Ben bang dat je zonder bodyprotector eronder er steeds op gaat zitten. Bij hit air klapt het uit, dan heb je dat niet.
Ook met dat naa binnen en buiten opblazen hoor je verschillende verhalen, kortom ik ben er ook nog niet uit wat de beste is..

Ilverette

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-12 14:57

Ik ben momenteel alweer druk aan het vergelijken maar o wat is dat moeilijk zeg! Ik ga een keuze maken uit de Point Two Pro, de Point Two Hybrid (met bodyprotector er in) of de Hit Air MLV-C (met de donkergrijze nekband met gele letters boven aan deze pagina).

Hier nog wel een bruikbaar filmpje over de Hit Air MLV-C:
http://youtu.be/WsTuZr8IrkU

Vandaag 15% korting bij de paardendrogist dus wil ik de normale Point Two Pro dan kan ik beter vandaag nog beslissen anders moet ik hem via Engeland bestellen om in de buurt te komen van die prijs. (495 euro)

Ilverette

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-12 15:10

En hier wordt de MLV-C ook opgeblazen:

http://youtu.be/EPlzdY4xH-I

Wat ik toch wel mis is een gedeelte op de bovenrug tussen de nek en rugbanen of zie ik dat verkeerd?

cdetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-12 16:48

Ilverette, ik weet niet welke maat je hebt maar de gewone point two maat s is ook bij canter in dev aanbieding.
Ik weet het nog niet maar in ieder gaval niet de hybride, ik wil hem ook gebuiken zonder bp.
Vlgs mij is het niet zo belangrijk dat ie daartussen niet gevuld is, je valt dan toch op het gevulde heb overigens de point two en de hit air mc gepat, de point two zit heel ruim, de hit air is net een bodywarmer.

Ilverette

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-12 17:04

Ja zag ik maar heb geen S helaas. Moet inderdaad een vuist aan de voorkant tussen kunnen bij de P2. Maar vind de Hit Air weer andere nadelen hebben. Stuitgedeelte zou omhoog klappen bij een bepaalde val. Bij een druktest aan de voorzijde kwam de P2 er beter uit volgens één van de filmpjes op youtube. De hit air MLV toont bij sommigen personen wel erg veel ruimte tussen nek en ruggedeelte en dat is nou net waar ik de laatste keer op gevallen ben. Bij de P2 vind ik het gedeelte aan de zijkant op een betere plaats zitten. Ik stop even met vergelijken, wacht eerst wel even op nog meer ervaringen. :D

Ilverette

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-12 17:09

Om het topic compleet te maken wel nog even foto's van de P2 pro en P2 hybrid in opgeblazen toestand.

Afbeelding
Afbeelding

florence123

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-12 10:43

ik vraag me af,
stel je valt bij het inrijden op wedstrijd, welke van de 2 kun je dan het makkelijkste
patroon verwisselen en leeg laten lopen , terug naar de originele staat brengen?

Ilverette

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-12 19:22

Ik heb vanochtend de Point Two binnen gekregen. Ik had hem dus toch besteld want ik dacht als hij tegen valt gaat hij gewoon retour. Maar ik ga hem echt niet terugsturen! Hij zit erg fijn, je voelt hem bijna niet. Je moet hem losser dragen dan een Hit Air omdat hij zoals al besproken naar binnen opblaast maar hij hangt ook niet als een zak om je lijf, hij zit gewoon als een bodywarmer. Het onderste gedeelte loopt helemaal tot over je stuit en als je valt heb je dus ook daar bescherming. De lengte is precies goed want ik zit niet op het uiteinde tijdens het rijden. Ik heb er dus geen last van dat het onderste gedeelte niet uitklapt zoals bij de Hit Air. Ik heb gekozen voor de P2 omdat het me een veiliger gevoel geeft dat het ruggedeelte doorloopt naar het nekgedeelte. Toch denk ik niet dat er erg veel verschil is tussen de twee, de voorkeur zit hem in kleine dingen. Van P2 zijn nou eenmaal veel meer gebruikerservaringen te vinden wat in hun voordeel werkt.

cdetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-12 21:17

Is ie niet te lang als e in het zadel zit?

Ilverette

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-12 21:32

Ilverette schreef:
De lengte is precies goed want ik zit niet op het uiteinde tijdens het rijden.

;)

Ik heb een medium diep zadel. Als je de juiste maat kiest, en dat is best lastig aangezien op verschillende sites een andere maatvoering staat voor één en hetzelfde vest dan kan hij niet te lang zijn. Ik raad aan om de maatvoering uit het te downloaden instructieboekje van P2 aan te houden.

Eventinggek

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-12 13:10

Let op: de hierboven afgebeelde P2RS hybrid is niet de juiste, dit is denk ik een eerder model of proto of zo. Ze zijn iets ronder en minder lang aan de achterkant dan op deze foto.

De hybrid valt ietsie korter uit dan de normale Racesafe maten en is alleen leverbaar in de regular lengte (middelste zeg maar). Voor mij is ie daardoor echt te kort (lang bovenlijf) en daarom heb ik voor t P2 Pro Air jacket gekozen. Van de achterkant heb je totaal geen last, was er ook n beetje bang voor, maar je merkt er dus echt helemaal niks van met rijden.

Deze week te horen gekregen dat de fabrikant van de Point 2 vesten deze nu ook onder eigen naam gaat leveren, maar dan een stuk goedkoper! Het zijn dus exact dezelfde vesten als die van Point 2, maar dan voor de introductieprijs van € 465,- en zonder Point 2 logo. De prijs zal in het voorjaar waarschijnlijk iets omhoog gaan naar € 490,-. Ze zijn ook in mijn webshop te vinden: http://www.eventingshop.be/catalog/prod ... 8ea60253f7.

Dacht dat jullie dat misschien wel nuttige info zouden vinden :)

En om de patroon te vervangen moet je altijd je vest uitdoen, of dat nou de hybrid of het Pro Air jacket is. En daar zit verder nauwelijks verschil in.

Ilverette

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-12 13:37

Dat is zeker nuttige info! Ben ik even blij dat ik 15% korting had anders had ik nu flink gebaald van die goedkopere versie die precies hetzelfde is. Ook goed om te lezen dat de Hybrid korter is dan de P2, die was voor mij dan ook niet geschikt geweest.

Die foto van de Hybrid heb ik trouwens van de site van P2 zelf, flauw dat ze die er niet afhalen als hij in het echt anders is maar goed dat je het zegt.