bedrijf om trailer op te laten knappen (bodem etc)

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

blacknorton

bedrijf om trailer op te laten knappen (bodem etc)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-02-11 17:32

ik kom er via het zoeken en google niet geheel achter. en hoop dat het hier goed staat anders graag verplaatsen

mijn trailer (1,5 paards henra, dacht ik) is ong. 20 jaar oud en toe aan een flinkse opknapbeurt. de bodem is rot en als ik toch bezig ben zou ik ook wat wanden aan de voorkant laten vervangen. vorig jaar is de trailer nog weg geweest voor een beurt bij de ruitersportzaak in rhoon (waar we de trailer destijds ook hebben gekocht). ze hebben mijn vader toen verteld dat de bodem goed was, terwijl er al een rotte/zachte plek in de hoek zat (nu is de hele achterkant zacht).
ik heb mijn trailer niet veel gebruikt de afgelopen 8 jaar, alleen eigenlijk om me pony te verhuizen. maar het is toch wel prettig om hem opgeknapt te hebben voordat ik hem nodig heb. pony word al ouder en krijgt wat gebreken. dus zou graag in de toekomst mocht het nodig zijn met me eigen trailer naar de kliniek te kunnen.

ik zie mijzelf mijn trailer nog niet opknappen (wel mooie topics over gezien ;) ,maar dat word niks). dus ben ik nu opzoek naar een bedrijf (met ervaring en liefst bovag) die dat voor mij kan doen, voor een normale prijs. de trailer staat in barendrecht. reizen is geen probleem maar liever niet naar de andere kant van nederland.

ik hoor ook graag jullie mening over het bedrijf etc.

bedankt

Ibbel

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-11 18:49

Ik heb een aantal jaar geleden in mijn Heja-trailer in Garderen bij Heja een nieuwe bodem laten zetten. Kostte toen niet veel. Ik neem aan dat Heja ook in een Henra trailer een nieuw bodem kan zetten.
Maar doet StaRho dat ook niet?

Garderen (tussen Amersfoort en Apeldoorn, niet ver van 'Uddel', het federatiecentrum) is ongeveer 100 km van Barendrecht vandaan - is te doen.

blacknorton

Re: bedrijf om trailer op te laten knappen (bodem etc)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-02-11 19:14

bedankt. ik ga is op zoek naar de site. 100km is doen (ik kwam op adressen in groningen uit)
starho doet het vast ook, maar heeft vorig jaar mijn bodem goedgekeurd terwijl die al verrot was.... ik heb er nu niet zoveel vertrouwen meer in...

Ibbel

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-11 19:42

blacknorton

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-02-11 20:24

bedankt. zal morgen is contact zoeken.

Attitude

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-11 20:28

Volgens mij doet Sta Rho het niet meer.

Belangrijk is dat de trailer op de brug kan om gecontroleerd te worden.
Bij de onze leek ook zo niets aan de hand, totdat ze de onderkant goed bekeken.

Ik heb een goede ervaring met Impex in Eelde.
Is ook een stuk goedkoper dan de regio waar jij zit. Dus misschien bespaar je hierop toch een hoop geld.
Je kan hen natuurlijk altijd vrijblijvend bellen :)

bromfiets

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-11 20:30

Is Rijsbergen te doen voor je? Daar zit Betanco, heb ik zelf goede ervaringen mee en volgens mij hebben ze daar ook een brug :)

Setteli

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-11 20:34

Ik heb bij mijn trailer ook een nieuwe bodem in laten zetten. Zelfde probleem als jij. Eén hoek helemaal verrot.

Ik heb hem bij Hotra in Rijssen laten repareren. Volgens mij was alleen de bodem € 600,00 euro
Denk wel dat Rijssen wat ver uit de buurt is voor jou.

blacknorton

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-02-11 20:45

ik weet niet zeker of die vorig jaar op de brug is geweest, maar er is gevraagd om de bodem na te laten kijken omdat de trailer lang heeft stil gestaan. plek was duidelijk voelbaar vanaf de bovenkant (en zit volgens mij ook op een plek waar je als eerst kijkt) maarja dat is gebeurt en was er niet bij..

rijsbergen is goed te doen. (eigenlijk alles wel 100-150km) vanuit barendrecht.

impex was ik tegen gekomen via google. dat ziet er goed uit, maar is gewoon echt ver weg. misschien dat ik wel een offerte aanvraag, maar of het rendabel word is vraag 2.

bedankt in ieder geval voor de adressen en ervaringen.

Attitude

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-11 20:51

Overigens is een geheel nieuwe bodem niet nodig als er maar een gedeelte verrot is van de bodem.
Dan halen ze dat deel eruit en plaatsen ze een nieuw deel.

Overigens vraag ik me af of je niet beter een goede tweedehands trailer kan kopen, want ik denk dat als je en de bodem en wanden moet laten doen, het niet meer rendabel is. Als er dan ook nog wat andere mankementen bij komen, is het denk ik zonde geld.

Maar dat moet je natuurlijk zelf bepalen, ik weet dat Impex daar heel eerlijk in is, en geeft daarin een eerlijk advies.

nimbletje

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-11 20:52

Ik heb vorig jaar mijn bodem laten vernieuwen bij Brouwer trailers. Zit nu in Meppel volgens mij. Koste iets van €600 inderdaad. misschien niet in de buurt maar erg vakkundig. Hebben de hele trailer nagekeken en rondom helemaal op nieuwe gekit enzo.
Ik laat zelf mijn trailer ook ieder jaar keuren maar ben er dan ook elke week mee op pad. Mijn trailer is ook al 16 jaar oud en nu voor het eerst een nieuwe bodem erin.

blacknorton

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-02-11 22:16

bodem moet geheel vervangen worden ook aan de voorkant vertoont die nat hout (heb er nog nooit een nieuwe in gehad). ik wil inderdaad ook weten of het zinvol is. maar ik denk dat er verder maar 1 of 2 wanden vervangen hoeven te worden. voor 2000 euro heb ik denk geen nieuwe 1,5 paardstrailer (heb me er niet in verdiept)
aan de andere kant komt er denk ik geen andere tot ik weer een rijpaard heb.

misschien moet ik toch maar overwegen om verder weg te kijken.

Attitude

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-11 22:27

Wij kregen het advies om een 10 jaar oude trailer niet meer te repareren dan de bodem.
Als de wanden gedaan zouden moeten worden, dan is het zonde geld en de investering niet meer waard.

Dus het is idd zinvol om dat te overwegen, maar er is vast wel een bedrijf wat je daarin kan adviseren :j

blacknorton

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-02-11 22:52

thanks in ieder geval voor het advies.
in mijn ogen lijkt het me niet veel meer moeite en kosten dan een bodem er in zetten :P vandaar dat ik dacht doen we die er bij ;)
maar als dat erg duur (of niet rendabel is) word dan doe ik er weer een plankje over heen en wat verf, is al in 1 wand gebeurt 15 jaar geleden ofzo.

Mando

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-11 07:45

JF Boer in Berkel en Rodenrijs. (aan de kant van zoetermeer)
http://www.boerberkel.nl/
Daar kwam ik altijd met mijn trailer en nu kom ik idd in groningen bij Impex :-)

Mijn trailer is van 1999 en heb er 3 jaar geleden een nieuwe bodem in laten zetten bij hun.
Nu wordt hij ieder jaar netjes gekeurd en ik heb een super trailertje.

carone

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-11 10:52

Attitude

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-11 10:55

blacknorton schreef:
in mijn ogen lijkt het me niet veel meer moeite en kosten dan een bodem er in zetten :P vandaar dat ik dacht doen we die er bij ;)
maar als dat erg duur (of niet rendabel is) word dan doe ik er weer een plankje over heen en wat verf, is al in 1 wand gebeurt 15 jaar geleden ofzo.

Misschien lees ik het verkeerd, maar wil je er nu 'gewoon' een plankje over de verotte bodem leggen of de wand?

geerke

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-11 11:07

kun je niet de bodem laten vernieuwen en de wanden onder verstevigen met een strook roestvrij staal?
Ik heb het liggen,het kostte mij z'on 60 euro...(het zit er nog niet tegen aan anders had ik er even een foto van gemaakt)

Daihyo

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-11 11:20

Bergwerff Aanhangers in Maasdijk/Maasland doet volgens mij ook dit soort reparaties.
Kosten weet ik niet. Telefoonnummer is wel via Google te vinden.

blacknorton

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-02-11 14:17

Attitude schreef:
blacknorton schreef:

Misschien lees ik het verkeerd, maar wil je er nu 'gewoon' een plankje over de verotte bodem leggen of de wand?

nee niet op de bodem, die moet gewoon nieuw. wil er op het moment zelf niet eens in lopen.

ik bedoel een plankje etc op de zijwanden over het kapotte stuk (naast het raampje is de verf er af) zetten als versteviging. is al een keer gebeurt op een zijwand van het voorstuk. een paddestoel had het hout opgegeten....... dit doe ik ook alleen als het echt niet rendabel of achterlijk veel kost om die delen te vervangen.

geka

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-11 19:02

wij willen een vrijblijvende offerte voor uw maken voor de reparaties van de trailer
wij geven een jaar garantie op de uitgevoerde werkzaamheden

Carina88

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-11 19:09

Hallo,

Ik las je berichtje en vroeg me af als je toch de hele trailer wil laten vervangen
dat je dan niet beter opzoek kan gaan naar een jonge gebruikte trailer.
en dan ruil je deze daar op in niet dat je er dan veel voor krijgt.
Anders weet ik twee bedrijfen impex eelde en van son (henra dealer) in tynaarlo.
Succes

ikke

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-11 19:34

blacknorton schreef:
bodem moet geheel vervangen worden ook aan de voorkant vertoont die nat hout (heb er nog nooit een nieuwe in gehad). ik wil inderdaad ook weten of het zinvol is. maar ik denk dat er verder maar 1 of 2 wanden vervangen hoeven te worden. voor 2000 euro heb ik denk geen nieuwe 1,5 paardstrailer (heb me er niet in verdiept)
aan de andere kant komt er denk ik geen andere tot ik weer een rijpaard heb.

misschien moet ik toch maar overwegen om verder weg te kijken.

Ik heb een trailer volledig opnieuw opgebouwd. Kostte 3500 euro.
Let wel, dit is volledige revisie, inkl nieuwe remmen, elektriek, alle hout (vloer en wanden) en het stralen, verzinken/schopperen van het ijzerwerk.
Dat is nu 8 jaar geleden en behalve dat het betonplex wat vaal wordt, is ie nog net zo als toen ik 'm bouwde. Het is niet alleen de kosten van de verbouwing, het is ook de betere kwaliteit die je toe kunt passen (zelf doen) en de betere zorgvuldigheid waarmee de trailer wordt gebouwd. Dat maakt dat je trailer er na 10 jaar nog precies zo bij staat en dito geld waard blijft. Voor identieke trailers wordt op Marktplaats op dit moment met een stalen gezicht 2000 euro gevraagd en mijn trailer is kwalitatief beter dan willekeurig welke originele versie ervan...........

Mando

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-11 19:40

Veracarina, als je goed lees dan zie je dat ze in Barendrecht woont en volgend onze topografie ligt dat naast Rotterdam Dan zou Groningen en Drenthe wel een eindje rijden zijn als je een JF Boer in Berkel heb zitten.

Citaat:
de trailer staat in barendrecht. reizen is geen probleem maar liever niet naar de andere kant van nederland.

Groningen is wel de hele andere kant van Nederland hoor,

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-11 19:43

Ibbel schreef:
Ik heb een aantal jaar geleden in mijn Heja-trailer in Garderen bij Heja een nieuwe bodem laten zetten. Kostte toen niet veel. Ik neem aan dat Heja ook in een Henra trailer een nieuw bodem kan zetten.

HEJA is inderdaad goed :j
Ze bouwen zelf trailers, en doen ook volop onderhoud. Wij hebben er altijd de trailer in onderhoud gehad, naar volle tevredenheid :)