Western Ranch Du Haut Languedoc (FR) 13-20 aug.Wie nog meer?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

1234

Western Ranch Du Haut Languedoc (FR) 13-20 aug.Wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-02-11 10:53

Deze zomer wil ik van 13-20 augustus op ruiterkamp naar Western Ranch Du Haut Languedoc, in Frankrijk.
Zie: http://www.ranch.nl/Arrangementen/Arrangment-A.aspx
----------------
Citaat:
Programma arrangement A

zaterdag: Aankomst
zondag: Clinic Western Horsemanship 3 uur & Trail 2,5 uur
maandag: Trail 4,5 uur
dinsdag: Adventure trail zonder begeleiding in de ochtend 3 uur & Avond trail 2,5 uur
woensdag: Vrije dag zelf in te vullen
donderdag: Working cow day met cattle drive, cutting, teampenning en trailparcours
vrijdag: Working cow day met cattle drive
zaterdag: Na het ontbijt naar huis

----------------
Zelf ben ik dan 19 jaar, en ik zoek iemand van rond mijn leeftijd (18-23 jaar ofzo) die mee wil gaan daarheen!
Ik ken niemand in mijn omgeving die in die week kan, of het kan betalen.
Vandaar dat ik dan hier iemand zoek!

Mij lijkt dit kamp zelf ontzettend gaaf!
Heb afgelopen 2 jaar trektochten bij Domaine du menil in de Ardennen gedaan. Dit vond ik ook ontzettend leuk, maar degenen die de afgelopen 2 jaar zijn meegeweest, kunnen zeer waarschijnlijk niet in de week waarin in kan. Dus was ik opzoek gegaan naar wat anders.

Bij deze week rijd je zo'n 5 a 6 uur per dag, afwisselend clinic western rijden, veedrijven en trails.
Waaronder ook 1 trail die je met een klein groepje van 2-4 personen rijdt, zonder begeleiding, met GPS en kaart. En een avondtrail.

Ik zou graag wanneer iemand mee wil, ook samen daarheen willen reizen. Ik vind het zelf nog wat 'eng' om alleen te reizen zo lang. (ik zou dan waarschijnlijk wel met de trein gaan (TGV), dat is minder gedoe)
We zouden vantevoren ook een soort kleine meeting kunnen doen om elkaar te leren kennen.

1234

Re: Western Ranch Du Haut Languedoc (FR) 13-20 aug.Wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-02-11 11:54

Is er nog niemand die geïnteresseerd is en de mogelijkheid heeft om mee te gaan? *D

Crista

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-11 12:00

Jeetje wat ziet dat er gaaf uit zeg!!
Ben dan wel geen "echte" westernruiter" maar heb wel 3 maanden Quarters gereden (en ook ingereden) in Belgie voor mijn stage dus wat dat betreft zou ik wel uit de voeten kunnen met het westernrijden. Vind het alleen wel heeeeeel erg duur....

Het lijkt me echt geel gaaf maar ik vind het toch iets te prijzig... sorry...

Wat ik me nog wel af vraag, welke taal spreken ze daar op de ranch? Engels, Frans, Nederlands?

Misschien ook wel handig om te weten :)

Hoop dat je snel iemand vind die met je mee wil en ook kan! (ik wil wel maar kan het gewoon nu niet betalen...)

Sodeletuut

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-11 12:03

Crista schreef:
Jeetje wat ziet dat er gaaf uit zeg!!
Ben dan wel geen "echte" westernruiter" maar heb wel 3 maanden Quarters gereden (en ook ingereden) in Belgie voor mijn stage dus wat dat betreft zou ik wel uit de voeten kunnen met het westernrijden. Vind het alleen wel heeeeeel erg duur....

Het lijkt me echt geel gaaf maar ik vind het toch iets te prijzig... sorry...

Wat ik me nog wel af vraag, welke taal spreken ze daar op de ranch? Engels, Frans, Nederlands?

Misschien ook wel handig om te weten :)

Hoop dat je snel iemand vind die met je mee wil en ook kan! (ik wil wel maar kan het gewoon nu niet betalen...)

Hier hetzelfde, wow wat lijkt me dat gaaf! Maar ik kan het helaas ook niet betalen..

1234

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-02-11 12:04

Ze spreken daar zowel Engels, Duits, Frans als Nederlands :j tis een Ranch van Nederlandse eigenaren *D
Tis indd erg prijzig! Maar voor wat je ervoor terugkrijgt ga k het toch doen, hahah xD
dan maar een keertje duur op kamp en wat extra sparen/extra werken op de feestdagen <3

Zelf rijd ik trouwens ook geen western hoor, maar dat leer je daar allemaal! Er is de 1e dag een western Clinic, waar ze de grondbeginselen leren van het western rijden!

Hoef nu nog geen huur/gas/licht/boodschappen en al die dingen te betalen, wat ik wel moet doen als ik op mezelf ga wonen over 2 jaar ofzo, dus nu heb ik nog de mogelijkheid *D

xxappiexx

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-11 16:30

Op de volgende pagina zoekt melcior iemand die deze zomer mee wil naar dezelfde ranch...

1234

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-02-11 16:33

Op welke pagina? :P
*edit* heb ff gezocht, maar zij gaat in een andere periode :j
(waarin ik nog op school zit)

xxappiexx

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-11 16:35

1234

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-02-11 16:50

Ja, maar er zijn vast nog anderen die mee willen *D
Hoop ik :))
En anders ga k gewoon alleen :j

xxappiexx

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-11 16:58

1234 schreef:
Ja, maar er zijn vast nog anderen die mee willen *D
Hoop ik :))
En anders ga k gewoon alleen :j

Wie weet zijn er nog meer ja. En anders ga je gewoon alleen, er zijn er meestal wel wat meer die alleen gaan. Ik weet niet of je echt gebonden bent aan die ene week? Maar anders kun je vragen of er bepaalde weken zijn dat er meerdere mensen alleen gaan.

1234

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-02-11 17:10

Nouja in principe wil k wel in die week :P
Want de dagen van onze vakantie zijn nog niet precies bekend, behalve dat we 3 weken weggaan zo vanaf half juli. Maar dan kan t dus zo zijn dat we 7 aug. terugkomen en t ruiterkamp begint die week vanaf 6 augustus xD
Heb dus het zekere voor t onzekere genomen, en de week van 13-20 augustus gepakt.

Had vorige week alvast gemaild of er nog voldoende plek was in die week, en dat was wel het geval :j

1234

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-02-11 22:28

Ik heb nu een optie gedaan *D
Dus binnenkort kan k t dan definitief maken :j
Heb meteen ff gevraagd welke leeftijden er in die week totnutoe zijn geregistreerd qua boekingen.

xReetch

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-11 19:58

ik heb die site ook gezien ja
lijkt me ontzettend gaaf, ik ben alleen pas 14 en kan/mag nog niet, heb natuurlijk zelf ook niet genoeg geld :(

1234

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-02-11 21:02

Nee helaas is 14 inderdaad te jong voor zo'n kamp :P (ook qua kosten is het dan denk ik veel te duur omdat je nog niet echt zelf kan werken/bijdragen)
Misschien over 2 jaartjes?

Ik heb net een mail terug van de ranch,
de week voor en na de week dat ik wil gaan, is al helemaal vol! De week waarin ik wil gaan (13-20 augustus) is nog wel open.
Echter kan dit binnen een week al vol zitten, (hoeft niet,kan wel) dus als je mee wilt in die week, moet je wel snel beslissen.
Zelf heb ik 2 opties gedaan (1 voor mijzelf en 1 voor als iemand anders echt mee wil). Dus wanneer iemand helemaal 100% zeker mee wil/kan, (ook ivm de kosten!!) moet je het maar ff melden! Dan kan de optie omgezet worden in een definitieve boeking.

1234

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-02-11 13:06

We hebben net besloten om zowieso met de trein daarheen te gaan (TGV). (naar Beziers, vanwaar de transfer vertrekt naar de ranch) Er was namelijk nog maar 1 vliegticket beschikbaar voor 'goedkope' prijs (€164,-) vanaf Dusseldorf met Ryanair.
en we dachten van, met de trein zie je tenminste ook nog wat, en als k met iemand van bokt ofzo ga, ist nog gezellig ook en leer je elkaar al beetje kennen :))
En ik kan op Den Haag Centraal opstappen, lekker dichtbij.
Met de trein is zown 9 uur reizen.

1234

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-02-11 17:06

Is er verder nog iemand die interesse heeft om mee te gaan? :) zou t erg gezellig vinden :D
Er hebben al 2 mensen gezegd dat ze wel willen, maar die wisten niet of ze het financieel zouden halen.
Maar hoe meer bokkers hoe leuker, hahah :))
(weet niet hoeveel plekken er nog vrij zijn, maar iig nog 1 extra omdat ik 2 plekken als optie heb gedaan (1 voor mij en 1 voor iemand die evt. mee wil))

Moet wel vrij snel besloten worden denk ik ;)
Dus je moet dan nu al weten of je kan of niet en of je het kunt betalen. Dit kun je niet afwachten tot over een paar weken.

Ik krijg een mailtje van hun als de week dreigt vol te lopen, en dan moet ik binnen een paar dagen een definitieve beslissing nemen.

Het zijn trouwens (super mooie) 2-persoonskamers, en het is op indeling, waarbij het dus kan zijn dat je met iemand anders op de kamer komt dan met wie je gaat, maar dit doen ze bewust zodat iedereen elkaar zo veel mogelijk leert kennen, en er geen groepsvorming ontstaat (meerdere gescheiden groepen)
Er gaan wel heel erg veel mensen alleen naar dit kamp.

xReetch

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-11 17:47

ik zou graag met je meegaan maar ik heb het geld niet en ben nog maar 14 zoals ik al verteld heb ;(

Brenda

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-11 20:54

Ik ben er 3,5 jaar terug geweest en het is echt in één woord GEWELDIG!! *D *D

Het zijn super mensen met hart voor hun paarden en de omgeving, ritten en het werken met de koeien is echt fantastisch... }:0 }:0
Ik kijk er nog heel vaak op terug. Zou zo weer heen willen, helaas geen mogelijkheid nu maar ga in de toekomst zeker wel nog een keer.

Wil je alvast heel veel plezier wensen :j

1234

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-02-11 22:17

xReetch schreef:
ik zou graag met je meegaan maar ik heb het geld niet en ben nog maar 14 zoals ik al verteld heb ;(

vandaar dat ik vraag wie er wél geld en tijd voor hebben ;) (en die oud genoeg zijn)

Oeww das wel een hele positieve reactie *D hahah nou ik ben benieuwd :P
Heb mn boeking nog niet definitief gemaakt, moet nog ff met mn vader overleggen :P

1234

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-02-11 11:12

1234

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-03-11 19:39

Ik heb mijn boeking gedaan *D dus ik ga zekerweten! :P
(13-20 augustus)
Ben benieuwd of er nog meer mensen gaan/hebben ingeschreven!

1234

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-03-11 21:43

Ja weer ff een berichtje, kan niet editten :o
Citaat:
Ik heb net trouwens een bericht terug van de ranch, er zijn nog niet zo heel veel boekingen voor deze week.
Alleen 1 Belgische vrouw heeft een boeking gedaan en ze hadden nog wat aanvragen staan, meer niet.
Dus mocht je nu denken van, misschien wil ik ook wel, nu kan het nog! (qua beschikbare plekken)

Kimvicious

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-11 21:03

Ik ga zelf 17 september. En ik ga gewoon alleen, zie daar wel wat er nog meer qua mensen zijn. Zolang ik paarden om me heen heb vind ik het toch al geweldig.

1234

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-03-11 21:28

Leuk! :D
Jaah ik ben zelf ook erg benieuwd!
Zijn totnutoe nog niet erg veel aanmeldingen/aanvragen, maar over een tijdje mag k hun gerust mailen met de vraag wat voor aanmeldingen er gedaan zijn :P (Nederlands, buitenlands, van mijn leeftijd, enz..)
Vind dat toch wel fijn :j dan weet je wat je kan verwachten :P
Is ook voor t eerst dat k dan zo 'ver' op kamp ga alleen. Eigenlijk vond mn moeder het ook wel een beetje te ver, maar ik ga t gewoon doen :j
Ben nu oud genoeg voor dat soort dingen en tis een super georganiseerd kamp, dus mocht er wat zijn, dan ben ik daar in goede handen :j xD

Kimvicious

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-11 13:18

Ja ze zijn echt supermakkelijk. Alle vragen die je hebt zijn snel beantwoord en altijd erg enthousiaste mailtjes wanneer het over de paarden gaat. Ben wel benieuwd hoe ze je aan een paard koppelen. Of ze een beetje kijken of het klikt enzo.
Heb er echt heel veel zin in :)
Weet er toevallig iemand of het een goed idee is om mijn spiegelreflex camera mee te nemen? Wil eigenlijk wel mooie foto's hebben...