Mijn paard gaat al twee jaar lang zonder problemen overal mee naar toe, hoefsmid 35 minuten rijden, lessen 20 minuten en ook veel korte afstanden. Dit in een twee-paards trailer, zowel met pony als alleen.
Twee weken terug haalde we haar na de hoefsmid uit de trailer en ze was helemaal wit van het schuim, (op de heen weg was er nog niets) Bij de smid en onderweg is er niets gebeurd, geen vrachtwagens in de buurt, geen abrupte rem of stuur manoeuvres.
Een dag later hebben we haar opnieuw op de trailer gezet, het inladen ging zoals altijd zonder problemen. Maar toen de klep en het voordeurtje dicht gingen liet ze zich vallen. Ze staat aan de linkerkant en liet zich dan ook links tegen de buitenwand vallen. Ze zakte daarbij door de achterpoten en verloor haar evenwicht waardoor ze wild begon te zwaaien met haar benen. Als reactie dacht ik nou ja raar paard laten we snel rijden dan gaat het wel over. We zijn zonder verder problemen aangekomen bij de eindbestemming ongeveer 5 minuten rijden.
Nu laat ze zich echter constant vallen, ook als haar vertrouwde pony ernaast staat of als het schot schuin staat. En nog steeds loopt ze gewoon zelf de trailer op.
We hebben geprobeerd haar nu eerst iedere dag even op de trailer te zetten zonder te rijden, in het begin was ze erg zenuwachtig en onrustig inmiddels was dit nu rustig. Daarom wilde ik een stapje verder gaan, het starten van de auto. Dit veroorzaakte geen reactie. Wat volgde was het proberen te rijden, we zijn 4 meter ver gekomen, toen lag ze weer half op de grond te spartelen en zich zelf te verwonden. Uiteindelijk komt ze weer overeind maar ik ben bang dat ze der benen zwaar en blijvend verwond. Ook durf ik het schot er niet helemaal uit te halen uit angst dat ze valt...
Mensen die ik al om raad heb gevraagd zeggen allemaal het zelfde: "Ja als ze zich laten vallen kun je niets"
.........
Dus als iemand iets weet?! want ik weet het niet meer
ik heb geen tips voor je maar wel veel succes gewenst met dit oplossen!
maar niet meer dan anders en normaal voor een trailer. (we gaan hooi halen met trailer en als hooi dan eruit is ging ik wel eens in de trailer van schuur naar huis.. en geluiden zijn niet veranderd. (tenminste niet dat ik het merk, paard hoort natuurlijk beter). Ook auto klinkt niet anders. Mijn andere paard doet ook niets in de trailer, en dat is eerder de bangerik.) (op het asfalt valt het mee hoor, loop er nu achter en dan is het op haar gebonk na stil.)