Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73
listiglistje schreef:een 2,5 jarige merrie longeren?
Ik kan mij alleen voorstellen dat je een 2,5 jarige hengst longeert omdat hij naar de keuring moet (deze keuring valt altijd vroeg)....
de overige reden zijn mi niet acceptabel.....
listiglistje schreef:een 2,5 jarige merrie longeren?
Ik kan mij alleen voorstellen dat je een 2,5 jarige hengst longeert omdat hij naar de keuring moet (deze keuring valt altijd vroeg)....
Anvisa schreef:listiglistje schreef:een 2,5 jarige merrie longeren?
Dat is haar eigen keuze, en daar gaat het in dit topic niet over, zijn volgens mij al genoeg discussies over geweest.
Het kan inderdaad het voorjaar zijn, de meeste paarden kunnen dan wat frisser zijn. Helaas is het bij de mijne niet het geval, dat gaat het hele jaar door.
maar goed daar ging het topic niet over.

GJ9 schreef:Ik kijk er niet van op, voor zo'n jonkie is alles spannend. Aan jou de taak om rustig te blijven en vertrouwen uit te stralen (gewoon net doen of er geen wind is, veel initiatief blijven neen), zodat ze leert dat wind niet gevaarlijk is. Elke ervaring is er weer 1 voor zo'n jong paard.
Leuk dat ze Gelders is. Wat voor afstamming heeft ze? Ik ben dol op Gelders
Edit: overdreven veel praten en geruststellen zou ik niet doen. Dan ga je er eigenlijk in mee dat wind gevaarlijk is.
Gewoon zelf een rustige en ontspannen houding hebben, dat werkt echt het beste.
hihihihi GJ9 schreef:Dat heb ik wel vaker gehoor en vandaar dus de keus om een Ahoy merrie te kopen! Wat heb jij trouwens een mooie beesten boel! Ik vind Belinda echtDan zit je met Ahoy wel goed, dat zijn doorgaans brave nuchtere paarden. Gewoon haar de kans geven ervaring op te doen, dan is er niets aan de hand!
kamsel schreef:Waar je ook op moet letten is dat jij niet in elkaar gaat duiken, dat is nl zo makkelijk als het hard waait, maar gewoon rechtop blijft staan en wat al vaker gezegd is rustig blijven (zowel met praten als in lichaamstaal).
Als ze echt te gek gaat doen is het gezien haar leeftijd misschien verstandiger om te gaan wandelen zodat ze en dichterbij je is en dus meer steun aan je heeft en niet als een dolle tekeer kan gaan (en zichzelf zo kapotloopt).
Ga ik als ik der weer aan de longe heb is proberen. kimmetje01 schreef:Probeer het gedrag te negeren zou ik zeggen en beloon dr als ze het niet doet.
Niet straffen, maar negeren.
Jonge paarden reageren eerder op beloningen dat ze weten dat ze zo goed bezig zijn.
Dit zal vast en zeker overgaan hoor TS
Succes !
Bluppie schreef:GJ9 schreef:Dat heb ik wel vaker gehoor en vandaar dus de keus om een Ahoy merrie te kopen! Wat heb jij trouwens een mooie beesten boel! Ik vind Belinda echtDan zit je met Ahoy wel goed, dat zijn doorgaans brave nuchtere paarden. Gewoon haar de kans geven ervaring op te doen, dan is er niets aan de hand!![]()