Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73
capopjekop schreef:Les is idd niet verkeerd, je rijdt je paard niet naar beneden door alleen te kneden met je vingers. Je moet eerst een goed actief paard hebben. Rijdt veel overgangen en figuren,daar word je paard soepel van, het hoofd komt dan vanzelf al meer naar beneden. Maar hier is idd een centraal topic voor.
Ben nog niet zo lang bokker Nienke1308 schreef:saroanda schreef:Ik denk dat het een goed idee is om les te nemen
Ik heb al les, maar het is me NOOIT vertelt..
aerdenhout1 schreef:Met je 12 jaar en hoogst waarschijnlijk manegeles, gaat dat denk ik nog even duren.
Dat geeft ook niets, leer eerst netjes en onafhankelijk zitten, kijk goed naar meer ervaren ruiters en wees niet bang om dingen te vragen.
Het nagevelijk rijden van je paard komt dan vanzelf ooit wel.
Ook Anky is zo begonnen, of dacht je dat die op 12 jaar al GP reed??
En voor al de erug leuke opmerkingen van div. bokkers hier....allemaal Anky's????
Caira schreef:uhm ik zou een slof combineren met een tiedeman teugel, martingaal en een pessoabit.
[/quote]
[/quote]Nienke1308 schreef:Lies21 schreef:Uhm als je op bokt.nl moet zoeken naar het antwoord lijkt het me beter als je eerst lekker leert rijden dan met het hoofd van je paard bezig zijn.
Laat dat zoeken dus maar even zitten en ga eerst lekker veel ervaring opdoen!
Ik heb al 1 1/2 jaar les.. oeps