Ik heb een haflingermerrie. Superlief, ze leert HEEEEL snel bij & doe met haar bitloos rijden, natural horsemanship en vrijheidsdressuur. Nu ben ik erg bezig met het lopen aan de hand. Vanaf ik wat sneller ga doet ze het ook, als ik begin te lopen, draaft ze meteen op mijn tempo. Maar dan legt ze opeens haar oren plat en probeert heel de tijd in mn elleboog te 'happen'. Ze begint niet sneller te lopen, blijft mooi naast me, maar blijft happen..
Is echt lastig, en ik weet niet echt wat ik moet doen. Meestal duw ik haar gewoon weg met mijn arm, maar helpen doet het niet.
Iemand een ander idee?
Met een touw gaat het niet lukken denkik. Ze doet dr mond amper open en heeft me ook nog nooit vastgehad, maar volgens mij, als het eens zou lukken, zou ze net een stukje van mn jas hebben
Dus wat je me nu allemaal hebt verteld wist ik al 
is en bij bv manen kammen iets duidelijk wil maken etc. Alleen maar goed lijkt mij, daar kun je tenminste wat mee
Heb 'm gewoon iedere keer als ie hapte een tik gegeven tegen z'n neus. Werd al gauw minder en tegenwoordig hapt ie helemaal niet meer. Ja, soms heeft ie een uitprobeerbui, maar dan is 1 tikje genoeg om het happen te stoppen.