Wie gaat er ook dit voorjaar naar Pradis in zuid-Franrijk ?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

miranda1967

Wie gaat er ook dit voorjaar naar Pradis in zuid-Franrijk ?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-01-11 20:25

ik ga 29 April naar Pradis,wie gaat er ook heen of ben je er geweest en heb je tips voor me ?

miranda1967

Re: Wie gaat er ook dit voorjaar naar Pradis in zuid-Franrijk ?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-01-11 23:48

voor de duidelijkheid..
Ik bedoel Pradis in Frankrijk.

miranda1967

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-01-11 14:46

helemaal niemand van Bokt ?

Christiene

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-11 01:29

ik ben er wel geweest 3 jaar terug denk ik.

wat voor tips wil je?
website http://www.pradis.fr

ga je met de auto? zo ben ik er wel gekomen.

leuke paarden daar! mooie omgeving. goede begeleiding. was een nederlands echtpaar, hele aardige mensen.

heb nog 2 foto;s hier aan de muur hangen mij met paard en achtergrond bergen:)

it_is_me

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-11 18:29

Ik ben er 2x geweest en vond het helemaal geweldig. De eerste keer ben ik met de auto er naartoe gereden met nog iemand van bokt en de tweede keer alleen met het vliegtuig. Alles is tot in de puntjes goed geregeld, daar dus zeker geen zorgen over! Tips... veel dunne kleren mee, die je over elkaar heen aan kunt doen en makkelijk dus ook weer uit en rainlegs voor als het regenachtig weer is.

miranda1967

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-02-11 21:18

dank jullie voor je reactie !
Ik ga de eerste week van Mei en ik vroeg me af of ik regenkleding nodig zou hebben..Rainlegs lijken me wel handig maar als je nou met klimmen wat voorover moet hangen dan loopt het regenwater toch in je zadel en wordt je kont alsnog nat ?
Monique van Pradis zei dat het wel handig was als ik bergschoenen aan zou trekken ipv rubberen rijlaarzen omdat je sommige stukken moet lopen en die dan te glad zijn..nu had ik mijn bergschoenen gevonden maar die zijn me net te krap geworden ..wat is juliie ervaring moet je veel stukken lopen ? want dan koop ik alsnog bergschoenen ..
En ik heb erg hoogtevrees ..hoe hebben jullie het ervaren ? zie je echt afgronden waar je langs rijd ?

celticpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-11 21:22

Heel heel veel plezier, ik ken deze mensen (nog uit de periode dat ze in Nederland woonden en verhuisden en alles zelf hebben opgebouwd). Ik vind het hartstikke mooi wat ze doen. Wie weet kon ik ook nog weleens aansluiten dit jaar. En wat denk je van stevige rijlaarzen. Je hebt tegenwoordig hele mooie stoere en fijn op te lopen laarzen.

Christiene

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-11 22:46

ik hb ook hoogtevrees en daar geen last van gehad. bij geen een paardrijvakantie.

ik denk dat het per route verschilt kwa afgronden en afstappen. (maar echte ravijnen ben ik toen niet tegen gekomen maar ik was er zón midweek (3 keer rijden) (wat ik daar mee bedoel dat je op een klein randje rijd en een kilometers groot gat zzag)

die keer dat ik toen af moesten stappen was wel een smallere paadje met kleinere stenen en modder. inderdaad beter om met bergschoenen te lopen dan gladde lrijlaarzen.

maar als zei je al bergschoenen aanraad.. is dat wel verstandig. ik reed daar ook met bergschoenen en chaps.

rainlegs helpen altijd wat. mijn vriendin reed altijd met een regenbroek. ik vind dat niet fijn rijden, en zei heeft hem altijd aan, als het maar dreigt te regenen.

it_is_me

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-11 11:29

Een regenbroek zou ook wel kunnen, maa ademt niet echt fijn. En ach op plaats van aankomst kan je weer droge kleren aandoen... :D . Zelf had ik kisten aan, dat reed prima, maar ik heb dan ook niet zulke grote voeten. Er zijn hier en daar toch wel stukjes dat je er naast moet lopen, dat hangt ook een beetje van je paard af.

miranda1967

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-02-11 00:02

bedankt voor jullie tips,ik heb inmiddels bergschoenen gekocht !

labyrinth

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-11 15:55

Gaan bergschoenen en chaps eigenlijk goed samen? Even het uiterlijk daargelaten, maar zit het gewoon lekker en gaat het net zo makkelijk als bij jophurs?

miranda1967

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-02-11 22:09

ja ik heb dat me ook afgevraagd maar het gaat super !
Deze bergschoenen zijn ook niet zo heel breed ,ze lijken meer op Timberlands.
Ik heb ze in het zwart en zwarte chaps dus gek staat het ook niet eigenlijk.

Marizzz

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-11 16:05

Miranda, ik wilde ook precies die week gaan! Helaas was er net geen plek meer beschikbaar. Nu ga ik 30 juli. Ik ben heel benieuwd hoe je het zal hebben!
Zijn bergschoenen eigenlijk niet gevaarlijker in de stijgbeugels? Mijne zijn nl. vrij grof en blijven sneller vastzitten dan mijn smalle rijschoenen.

miranda1967

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-02-11 22:59

Marizzz wat jammer dat er geen plek meer was ..Maar misschien heb jij wel veel meer kans op mooi weer !
Monique(van Pradis) raadde mij aan om geen gladde rijlaarzen te dragen ivm stukjes die je moet lopen op slecht en gladde begaanbare paden en dus zodoende heb ik bergschoenen gekocht .
Deze tip van haar heb ik bij mijn boekingsbevestiging gekregen jij niet ?

Marizzz

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-11 15:39

Ja erg jammer, nu moet ik nog zo lang wachten...
Die info staat waarschijnlijk in het document dat ik gisteren in mijn mail zag, maar nog niet heb geopend. Neem in ieder geval wel bergschoenen en chaps mee!
Maar er zijn blijkbaar geen reisgenoten van jou op bokt!

miranda1967

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-02-11 19:49

nee jammer he ,ik geloof dat ik ook de enigste nederlander ben ,monique zei dat de rest uit belgië komt haha kom ik terug praat ik 'bels"
Ik ben ook de enige die met het vliegtuig gaat ,de rest gaat met de trein of auto ik reis alleen en had geen zin om zolang alleen te rijden en nu ben ik er met 1,5 uur .

Marizzz

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-11 21:18

Oh maar Belgen zijn wel heel gezellig :-)
Hoe vlieg jij dan (welk vliegveld)? Ik was van plan om met de trein te gaan, maar je bent dan inderdaad wel lang onderweg...

miranda1967

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-02-11 22:22

ja dat weet ik je kan leuk lachen met belgen dus dat komt goed !
Ik vlieg vanaf schiphol rechtstreeks naar clermont-ferrant vandaar wordt ik opgehaald door iemand van pradis en dan is het nog een uurtje rijden met de auto ,je kan ook vanaf het vliegveld met de trein naar Vichy en je daar op laten halen dat is goedkoper qwa transfer maar ik spreek geen frans en heb geen zin om te verdwalen ..
P.S pas op als je gaat vliegen sommige vluchten moet je overstappen en dat schijnt heel onduidelijk te zijn waar je vertrek hal is dan moet je met het openbaar vervoer héél vreemd..

Marizzz

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-11 18:07

Hmm... ik ga me er eens even in verdiepen! Het scheelt wel veel tijd...

it_is_me

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-11 23:00

Er gaat een rechtstreekse vlucht naar Clermont-ferrand, maar ook een met een tussenstop in Parijs. De vertrekhal ligt een stukje verderop dus zal je met de bus daarnaartoe moeten. Het lijkt ingewikkelder dan het is. Je stapt namelijk in een bus die buiten staat en dan kom je vanzelf bij de vertrekhal aan.
De vertrekhal is niet zo groot, dus verder is dat makkelijk te vinden. Je staat wel heel vreemd te kijken als je daarvan niet op de hoogte bent, althans dat had ik zelf.

Flappie30

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-11 23:07

Veel plezier ! Ben er een paar jaar geleden ook een weekje met een vriendin heen geweest. Echte tips kan ik je echter niet meegeven....

Marizzz

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-11 20:27

Vliegen in het hoogseizoen blijkt toch wel een stuk duurder te zijn... Ik ga dus zeer waarschijnlijk met de trein! Weer eens wat anders :)

miranda1967

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-03-11 22:33

it-is-me ja jij was dat inderdaad die mij gelukkig daarvoor waarschuwde,door jou heb ik een rechtstreekse vlucht gezocht haha ik ga nu een dag eerder weg anders moest ik inderdaad overstappen.
Marizzz natuurlijk jij gaat in hoogseizoen daar heb ik niet aan gedacht ,trein kan ook leuk zijn !

Cowgirlloesa

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-11 11:03

Ik ben er ook geweest in 2007. Echt hardstikke leuk en keimooi daar! Leuke paardjes! Echt een aanrader!

En Zen de Arabier is erg leuk!

Afbeelding

Met de auto is ook goed te doen hoor.

Marizzz

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-11 14:50

Dat is leuk om te horen! Leuke foto ook :)
Ik heb er ook al echt zin in, helaas moet ik nog een paar maanden wachten. Miranda gaat geloof ik al bijna!

Ik zie op je foto een zadeltas hangen, hebben ze die daar of had je die zelf meegenomen?