oplichting bij zadel verkoop

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

sabino

oplichting bij zadel verkoop

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-01-11 20:01

Zal ff mijn verhaal uit de doeken doen.
ik heb 2mnden geleden bij een zadelspasservice een 2dehands wintec wide gekocht.
Deze man heeft dit zadel op mijn paard aangepast en ik ging ervanuit dat dat goed was.
Hij kwam overigens niet speciaal voor mij maar voor iemand van onze stal en omdat ik ook een zadel zocht vroeg ik of hij voor mij wat wintecjes meekon nemen als hij toch kwam,dat was prima.
Toen ging het sneeuwen en gezien wij geen binnenbak hebben,heb ik haast niet gereden.
Vorige week een buitenritje gedaan met dit zadel en toen ik ging afzadelen bleek dat mijn paard onwijs pijn in zijn rug had van het zadel dat achter drukte.
Wat kritischer naar het zadel gekeken en bleek dat er een te krappe boom inzat.
Een vriendin van me heeft ook een wintec maar met ipv een zwarte boom een witte boom,die erop gelegd en lag meteen goed.Drie maten verschil.............zoveel veranderd een paard niet in een paar weken,maargoed.
Ik een witte boom gekocht en die erin gedaan en ja de ligging was nu prima alleen...........de kamer van het zadel drukt nu op de schoft(mijn paard heeft geen uitzonderlijk hoge schoft),wat bij de gewone wintec niet het geval was.
Nu blijkt dat het zadel wat ik heb een wintec wide is(dit wist ik niet en is mij ook nooit verteld door de zadelpasser) en die zijn qua kamer duidelijk lager dan de gewone wintec.Ook horen daar drie bomen bij(roze,lila en paars)wat ik ook niet wist en aan mij verkocht met een zwarte boom die daar officieel niet eens in hoort.
Nu heb ik die man teruggebeld om te vragen wat eraan gedaan kan worden want dit zadel gaat nooit op mijn paard passen.
Hij vond dat de zwarte boom er weer in moest en dat het dan maar van achteren opgevuld moest worden.
Het is met cair en volgens mij is het niet de bedoeling dat daar aan geprutst moet worden en is ook niet de oplossing want de witte boom is de goede maat ipv de 3 maten te kleine zwarte boom.
Nu stelde ik voor om het zadel dan om te ruilen op een nieuwe wintec vzh 17ich,dan moest ik maar langskomen en dan zouden we een oplossing zoeken.
Ik daarheen(35km in de auto naar die zaak)om het zadel te ruilen.
Had hij geen 17inch op voorraad en moest hij bestellen.Dat kon wel een week of 2/3 duren tenzij ze het op voorraad hadden dan was het er de volgende week.
Een week niet rijden zou dat dus worden,kan ik nog wel mee leven kan ook longeren en staat de hele dag buiten maar desalniettemin heb ik er ongemak van.
Ik vroeg of hij dan niet het zadel wilde terugnemen en of ik mijn geld kon terugkrijgen.Heb er 295 euro voor betaald.Dat wilde hij wel maar dan deed hij er wel 75euro van de prijs af...........wat ik een belachelijk bedrag vind voor een zadel waar hij 295 euro voor heeft gekregen en nog geen 5x is gebruikt en er nog precies hetzelfde uitziet,zelfs beter want ik heb het helemaal schoongemaakt.Dus daar ging ik niet mee akkoord.
Nu is het geval dat deze man mij een nieuwe wintec wil verkopen voor 499,kaal en als ik er een boom in wil die past op mijn paard moet ik daar extra voor moet betalen,wat ik heel raar vind,je koopt toch een passend zadel met de daarbij behorende boom?Waar ik dan ook nog 2/3wkn op moet wachten(daar kan hij dan niks aan doen maar voor mij wel heel vervelend).
Nu is het ook nog zo dat je wintec cair overal kan kopen voor 465 euro INCLUSIEF:BEUGELS,BEUGELRIEMEN,SINGEL EN ZADELHOES.
Ik kan nu dat zadel niet verkopen aan een particulier want ik heb niet de bomen erbij die erbij horen en daar kan je ook heel moeilijk aankomen.
Wat ik nu eigenlijk wil is het zadel terugbrengen naar die zaak en mijn geld terug.
Heb ik daar recht op?

friesiszwart

Re: oplichting bij zadel verkoop

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-11 11:48

Gewoon naar een andere zadelmaker gaan, dit lijkt mij voor je paard de beste oplossing.

Phrono

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-11 14:01

Volgens mij kan je bij divoza heel makkelijk die paarse bomen los kopen. Ik heb in ieder geval wel eens 2 losse bomen daar gekocht..
Ik zou dit zadel proberen te verkopen en naar een andere zadelmaker gaan. Vind niet echt dat deze kundig overkomt en straks verkoopt deze je weer een zadel dat niet past. Ik zou dat risico niet nemen. Succes.

sabino

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-01-11 15:05

friesiszwart schreef:
Gewoon naar een andere zadelmaker gaan, dit lijkt mij voor je paard de beste oplossing.

Dat was niet de vraag(uiteraard ga ik daar geen zadel meer kopen).
de vraag was heb ik recht op geld terug.

sabino

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-01-11 15:08

Roelke_ schreef:
Volgens mij kan je bij divoza heel makkelijk die paarse bomen los kopen. Ik heb in ieder geval wel eens 2 losse bomen daar gekocht..
Ik zou dit zadel proberen te verkopen en naar een andere zadelmaker gaan. Vind niet echt dat deze kundig overkomt en straks verkoopt deze je weer een zadel dat niet past. Ik zou dat risico niet nemen. Succes.

Het gaat er ook niet om of ik die bomen bij divoza wel kan kopen(bestellen)want dan moet ik extra kosten maken en dan ook nog proberen om dat zadel te verkopen.Ik wil dat zadel gewoon terugbrengen en mijn geld terug maar.............heb ik daar recht op!

Phrono

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-11 15:10

Ik denk niet dat je daar recht op hebt.. Je kunt nooit meer bewijzen dat het zadel vanaf het begin af aan niet gepast heeft. Paarden veranderen doorgaans continu dus ik denk dat je geen poot hebt om op te staan helaas.. En ik denk dat zulke dingen dagelijks gebeuren, er zijn veel onkundige zadelmakers helaas..

Agnes75

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-11 17:00

Zo'n zadelmaker zou aan mij geen cent meer verdienen. Ik zou terug gaan met het zadel en mijn geld terug vragen (of je er nou recht op hebt of niet....maar volgens mij heb je er recht op omdat hij een niet passend zadel heeft aangemeten). Absoluut niets anders kopen en alleen weggaan als je je geld contant in handen hebt gekregen. En anders zeg je doodleuk dat je aan iedereen die het maar horen wilt, vertelt wat je hebt meegemaakt, dat kost hem geheid klanten en zijn naam.

koetjeboe

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-11 17:13

Ik vindt, dat je jezelf eerst veel meer op de hoogte had moeten brengen over de zadel die hij mee bracht.
Kijk eerst eens op internet wat er voor wintec zadels te koop zijn.
Dan kan je ook niet zo makkelijk opgelicht worden.
En voordat je een zadel maker laat komen kijk eerst eens rond, hoe de ervaringen met deze man of vrouw zijn.

Verder wil ik niet goed praten wat deze man of vrouw heeft gedaan, maar vindt wel dat je zelf ook iets beter op de hoogte had kunnen zijn.
En ik zou nooit een zadel kopen waar ik niet mee gereden had, dan had ik een afspraak gemaakt dat ik het zadel een week wil proberen of zo.

S_en_Z

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-11 17:27

Heb je geen bon gekregen dat het zadel bij hem is aangekocht?
Ik durf niet met zekerheid te zeggen dat je er recht op hebt
maar ik had met een aantal stoere mannen bij hem in
de winkel gaan staan schreeuwen dat ik mn geld terug
wil.

Als er genoeg mensen binnen zijn kun je er donder op
zeggen dat je je geld terug krijgt.. of ik zou zeggen dat ik
genoegen neem met 37,5 euro minder maar niet 75.

En dan had ik ergens anders een nw gekocht. Zonder
aankoopsbewijs heb je zowiezo geen poot om op te
staan maar je kunt dreigen via inet zoveel mogelijk
berichten te verspreiden dat mensen bij hem opgelicht
worden.

En verder niet meer blind vertrouwen op mensen, zelf
goed meekijken en ALLES vragen.

Johanna59

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-11 17:33

Hoe kan je nu, op het meest belangrijke, namelijk het zadel, gaan bezuinigen. Een goed zadel, dat ten eerste goed op het paard ligt en daarna ook nog fijn moet zitten, kost veel geld. Soms kan je dan beter langer wachten en gaan sparen, werken etc. om in ieder geval, dit onderdeel 100 procent goed te krijgen.

sabino

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-01-11 22:40

Johanna59 schreef:
Hoe kan je nu, op het meest belangrijke, namelijk het zadel, gaan bezuinigen. Een goed zadel, dat ten eerste goed op het paard ligt en daarna ook nog fijn moet zitten, kost veel geld. Soms kan je dan beter langer wachten en gaan sparen, werken etc. om in ieder geval, dit onderdeel 100 procent goed te krijgen.

Wie zegt hier dat ik een zo goedkoop mogelijk zadel wil?
Daar gaat het nu toch helemaal niet om.

sabino

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-01-11 22:47

koetjeboe schreef:
Ik vindt, dat je jezelf eerst veel meer op de hoogte had moeten brengen over de zadel die hij mee bracht.
Kijk eerst eens op internet wat er voor wintec zadels te koop zijn.
Dan kan je ook niet zo makkelijk opgelicht worden.
En voordat je een zadel maker laat komen kijk eerst eens rond, hoe de ervaringen met deze man of vrouw zijn.

Verder wil ik niet goed praten wat deze man of vrouw heeft gedaan, maar vindt wel dat je zelf ook iets beter op de hoogte had kunnen zijn.
En ik zou nooit een zadel kopen waar ik niet mee gereden had, dan had ik een afspraak gemaakt dat ik het zadel een week wil proberen of zo.

Dat slaat natuurlijk nergens op.
Je gaat ervanuit dat een zadelpasser weet wat hij doet en kwam bij ons op stal voor iemand anders die er heel goed over te spreken was dus ga je ervanuit dat dat goed zit.
Heeft ook een grote ruitersportzaak.
Een zadel een week uitproberen gebeurd niet vaak hoor,zeker niet bij een 2dehands wintec.
Wie zegt dat ik er niet mee gereden heb?Mijn paard laat nou eenmaal niet snel merken als hij ergens pijn heeft.Ook ga ik natuurlijk niet 2,5 uur het bos in om een zadel uit te proberen,met 20 min in de bak was er niks aan de hand(nog niet)
Laatst bijgewerkt door sabino op 24-01-11 23:01, in het totaal 2 keer bewerkt

sabino

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-01-11 22:49

Agnes75 schreef:
Zo'n zadelmaker zou aan mij geen cent meer verdienen. Ik zou terug gaan met het zadel en mijn geld terug vragen (of je er nou recht op hebt of niet....maar volgens mij heb je er recht op omdat hij een niet passend zadel heeft aangemeten). Absoluut niets anders kopen en alleen weggaan als je je geld contant in handen hebt gekregen. En anders zeg je doodleuk dat je aan iedereen die het maar horen wilt, vertelt wat je hebt meegemaakt, dat kost hem geheid klanten en zijn naam.

Dat ga ik dus ook doen en anders maak ik er werk van,gaat niet eens om het geld maar om de manier waarop hij iemand probeert te bedonderen.

An1985

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-11 22:55

Ik vind dat je er zeker recht op hebt je geld terug te krijgen!! Ik zou gewoon die originele boom er weer in doen en je geld terug eisen!

Independant

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-11 12:32

Uiterst vervelend dat het zadel wat je gekocht hebt niet op je paard past.
Ben je in het bezit van een aankoopsbon?
Ik zou proberen hem dan even een email te sturen waarin je het hele verhaal uitlegd en dat je je geld terug wilt hebben. Heb je het in ieder geval op schrift staan.

unicorn_kiss

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-11 13:43

Ja hoor hier zou ik werk van maken.
moreel gezien heb je zeker recht op het geld, een zadelpasser moet er immers voor zorgen dat een zadel past. En een zwarte boom in een wintec wide? Wat een kneus is dat zeg.
Hem geen seconde met rust laten, misschien dreigen met een rechtzaak of slechte reclame ofzo?

Ragdollcat

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-11 13:49

Ik zou als ik jou was gewoon eisen dat al het geld terug gegeven wordt en helemaal niets meer bij hem kopen maar naar een ander goede zadelpasser gaan. Kom nou zeg, je bent door hem bedonderd en dan koop je iets wat meer geld kost bij hem? Nee juist niet doen hoor, laat hem maar in zijn eigen sop gaar koken :+ .
Laatst bijgewerkt door Ragdollcat op 25-01-11 13:50, in het totaal 1 keer bewerkt

funnyhorses

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-11 13:50

Een aangekocht artikel kan men toch altijd omruilen tegen iets anders,tenzij op de bon anders staat vermeld.
Tis idd zéér ergerlijk dat ie je om de tuin heeft geleid,je paard heeft nu het meest 't nakijken.

Nakisha

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-11 13:59

Ondeugdelijk product verkocht = geld terug... ik zou er werk van maken. Zadel met de verkeerde boom én niet passend... waardeloos.

bonzwa

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-11 14:58

Heb je wel een aankoopbon of bewijs?

Hier absoluut werk van maken, mocht het echt niet lukken zou ik die 75 euro verlies voor lief nemen en daar niet meer heen gaan

sabino

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-01-11 21:37

Nou,ik ben vandaag teruggegaan naar XXXXXXXXXXXX
Zadel op de toonbank gelegd en XXXX zei meteen:ik zal het geld even halen.
Ik dacht,het zal toch niet zo makkelijk zijn dat hij er niks over zegt........?
Hij kwam terug met 200 euro.Hier heb je je geld terug...........gewoon je van de domme houden en zeggen:oh ik dacht 275,hij weet dondersgoed wat er betaald is,wat dacht hij nou zelf,me gewoon nog meer willen bedonderen.Ik had tenslotte 295 euro voor dat zadel betaald.
Gewoon beweren dat het zadel goed past en dat ik maar genoegen moest nemen met 220 euro want meer gaf hij niet terug.De 75euro was voor de voorrijkosten en de tijd en de moeite die hij had gehad.Terwijl hij op stal kwam voor iemand anders en die kocht bij hem een nieuw zadel dus wat zeikt hij nou.Vraag je dan 2 x voorrijkosten?Nee zij hoefde geen voorrijkosten te betalen want zij kocht een nieuw zadel,en daar moet ik nu voor boeten.
Ik had ook nog iemand erbij gehaald die paardensportmassage doet(omdat hij zo'n pijn in zijn rug had)en tevens zadelpasser is,daar deed hij ook heel denegrerend over:ja een zadelpasser,IK BEN ZADELMAKER,WAT STELT ZO'N ZADELPASSER NOU VOOR,belachelijk!!!!!!!!!!!!
Daar ging ik natuurlijk niet mee akkoord en zei ook dat deze wintec wide niet paste en ook nooit passend gemaakt kon worden omdat de kamer te laag was en dat hij geen ander alternatief hiervoor had en dus mijn geld terug wilde.
Nu komt het mooie,hij had nu wel een alternatief een ander 2dehands wintec vzh,duidelijk veel ouder en met veel gebruikssporen die kon ik dan wel nemen.
Dus ik vroeg:oh maar is dat ook met cair systeem?Hu nee.Nou dan wil ik die dus niet.
Dacht mij ff een aftands zadel in mijn maag te splitsen voor 295 euro dan leg ik liever 125 euro bij om bij Divoza een nieuwe met beugels,beugelriemen,singel en zadelhoes te kopen.
Uiteindelijk ben ik maar akkoord gegaan met 50 euro eraf.Heb nog gezegd dat hij beter de paarse bomenset bij deze wintec kon gaan zoeken zodat iemand anders er nog wel plezier van zou kunnen hebben,dat was niet nodig want de zwarte boom paste prima in dit zadel................oke dan niet!
Heb nu voor iets meer een nieuwe gekocht en die past wel.

Moderatoropmerking:
Je originele insteek van dit topic was deze vraag:
sabino schreef:
Wat ik nu eigenlijk wil is het zadel terugbrengen naar die zaak en mijn geld terug.
Heb ik daar recht op?

Het is dan nergens voor nodig de volledige naam en bedrijfsnaam van de persoon hier te noemen, dit is dan ook verwijderd.
Laatst bijgewerkt door Tanja op 31-01-11 15:34, in het totaal 2 keer bewerkt
Reden: Namen verwijderd en opmerking toegevoegd.

unicorn_kiss

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-11 11:58

50 euro valt wel nog mee... al vind ik dat je recht had op het volledige bedrag
Maar fijn dat het hoofdstuk afgesloten is en je paardje nu weer comfortabel kan verderlopen.
Wat een boer zeg.

idefix4

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-11 12:03

Wettelijk gezien móet de zadelmaker het terugnemen. 2 maanden is de wettelijke norm. Toevallig hoorde ik dat pas geleden, omdat wij ook een dergelijk probleem hadden. De Rechtbijstand zal mss de kosten alsnog vergoeden? Maar in principe móet hij je je geld teruggeven of kostenloos stellen. Ik weet alleen niet of ik zo'n zadelmaker nog zou vertrouwen. Blijkbaar heeft ie er de eerste keer ook prutswerk van gemaakt mbt aanmeten. Die zou bij mij geen 2e zadel mogen aanmeten. :+

Een goed zadelmaker kan ook goed aanpassen, maar in dit geval is het duidelijk een verschil. ;) Je bent de 2e al van wie ik een dergelijk verhaal lees. Ik ken hem niet, dus ik wil nog niet oordelen. Goede ervaringen worden altijd minder verspreid dan slechte. Als hij de eer aan zichzelf had gehouden, had ie het meteen netjes afgewerkt.

Popstra

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-11 13:02

Komt Divoza ook passen dan?

TaanStippel

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-11 16:52

rapido schreef:
Komt Divoza ook passen dan?

Die kunnen ook langskomen om te passen.