Wat vinden jullie van deze lease overeenkomst?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Missmoonie86

Wat vinden jullie van deze lease overeenkomst?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-01-11 19:05

Hallo,

Wegens verandering van Baan heb ik een tijdje terug besloten mijn kwpn merrie te koop aan te bieden ( met heel veel pijn en moeite).
Naderhand kwam het verzorg meisje ermee om Ukkie van mij te leasen en dus alle kosten op zich te nemen zoals:
stal, weide, hooi, stro, voer, hoefsmid, dierenarts en tandarts ( hele mond vol hihi)
Nu heb ik via internet een soort lease overeenkomst gekoppieerd en hier en daar wat aangepast.
En nu wil ik aan jullie vragen wat jullie ervan vinden?
Is het een beetje realistisch of stel ik te hoge of misschien wel te lage eissen.
Het fijne vindt ik wel dat beiden paarden toch samen kunnen blijven staan.

Lease overeenkomst:
Mevrouw Missmoonie ,eigenaar Ukkie
De heer/mevrouw ( je eigen naam ) wonende
te( je woonplaats) hierna te noemen “gebruiker”.
Betreft het leasepaard ‘Ukkie
Zijn als volgt overeengekomen:

* Met ingang van datum 28 Januari least gebruiker van Missmoonie het
bovengenoemde paard voor een overeengekomen bedrag van 200,-euro per maand

* Het overeengekomen bedrag van 200,- euro betaalt de gebruiker voor de 1e dag
van elke maand. Dit kan contant betaalt worden.

* Deze lease-overeenkomst geeft de gebruiker recht tot het zelfstandig rijden per maand.

* Het is toegestaan om les te nemen van een gediplomeerde instructeur/instructrice
De kosten zijn voor eigen rekening.

* De gebruiker verzorgt het leasepaard volgens de maatstaven van Missmoonie.

* Indien het leasepaard door blessure of ziekte niet als leasepaard kan worden ingezet dan
zorgt Missmoonie voor een passende oplossing tenzij de gebruiker schuldig is aan
blessure.

* Missmoonie stelt voor het leasepaard tuigage/dekens beschikbaar. Deze kunt u vinden
in de zadelkast van uw leasepaard, hiervan mag u gebruik maken, dit is echter niet verplicht.

* De gebruiker mag niet toestaan dat vrienden of kennissen op het leasepaard rijden.

* Extra kosten zoals: hoefijzers, dierenarts, fysiotherapeut zijn voor de
gebruiker. Het is gebruiker niet toegestaan zonder overleg met eigenaar extra kosten te
maken voor hoefsmid of dierenarts, fysiotherapeut. Indien de eigenaar akkoord gaat met extra
kosten zijn deze voor rekening van de gebruiker.

* Papieren zoals paspoort en dergelijke welke nodig zijn voor het rijden van concoursen
kunnen bij Missmoonie worden opgevraagd en dienen direct na afloop van de wedstrijd te
worden ingeleverd.

* Bij het vervoeren van het leasepaard is de gebruiker verplicht deze te vervoeren in een
goede paardentrailer/vrachtwagen en goed te beschermen, dat wil zeggen het paard draagt
been of transportbeschermers, bij koud weer een deken en als het paard bezweet is een
zweetdeken.

* Zonder wederzijdse schriftelijke opzegging wordt deze lease-overeenkomst maandelijks
automatisch verlengd

* Bij beëindiging van deze lease-overeenkomst dienen zowel Missmoonie als gebruiker
uiterlijk 1 maand vooraf schriftelijk op te zeggen.

Hierbij verklaar ik dat ik deze overeenkomst gelezen hebt en hiermee accoord gaat.

Eigenaar Ukkie: Leaser :

Graag jullie reactie

crazygirl23

Re: Wat vinden jullie van deze lease overeenkomst?

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-11 19:08

ik vind het een nette overeenkomst.

Wat ik me wel even afvraag is: Meisje betaald dus en 200 euro per maand, en de stal, en de andere kosten.
Paard blijft wel in het bezit van jou? Het is niet zo dat die na verloop van tijd van haar wordt?

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-11 19:10

meisje betaalt dus alle kosten, plus 200 p.m. aan jou extra?

Dan zou ik als ik haar was zelf een paard kopen :=

Missmoonie86

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-01-11 19:10

Ik zelf vondt het ook wel een nette overeenkomst

Die meid betaald nu 200,-euro per maand voor de stal ( stal is incl, mesten, voeren, stro, hooi en weide).
Paard blijft wel in mijn bezit aangezien de leaser een studie volgt. Met die studie is ze in de zomer klaar en dan is het de bedoeling dat ze het paard van mij overneemt.

Missmoonie86

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-01-11 19:11

verootjoo schreef:

Ik denk dat je het verkeerd gelezen hebt!!
Die meid betaald alleen het onderhoudt van mijn paard dat is 200,-euro p.m. voor de stallin ( all in)
En de extra dingen zoals: hoefsmid, dierenarts etc
Voor de rest hoeft ze niets aan mij te betalen

Pashon

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-11 19:14

vind het een nette overeenkomst, zou enkel nog wel even googlen dan vind je officiele lease contracten met de nummers van het wetboek erbij zo sta je veel sterker.

Donna_

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-11 19:14

Ik vind het een keurige overeenkomst, maar er zijn twee puntjes waar ik over zou struikelen:
Het lesnemen van een gediplomeerde instructrice. Ik zou zelf willen bepalen van wie ik les wil, gediplomeerd of niet. Vraag me ook af welke meerwaarde dat diploma voor jou heeft? En het punt dat er geen anderen op mogen rijden. Ik vind dit nogal een 'harde' stelling, wil je dat er niemand anders op rijd, of mag bijvoorbeeld af en toe een lesje aan haar zusje wel? Natuurlijk logisch dat niet jan-en-alleman komt rijden...
Wat me ook opvalt is dat er bij het ene punt heel makkelijk gedaan word, namelijk dat het niet verplicht is om tuig van jou te gebruiken, maar dat er vervolgens wel eisen instaan zoals transportbeschermers en een zweetdeken op de trailer. Het lijkt mij toch, dat als je genoeg kennis van paarden hebt dat je wél eigen tuig mag kiezen, je ook wel weet hoe je een paard verzorgt op de trailer. Toch?
Verder blijft het natuurlijk altijd zo dat dit soort overeenkomsten 'harder' overkomen dan het is bedoeld, dus wellicht geef jij dingen een andere invulling dan een ander zou doen bij slechts het lezen van deze overeenkomst, en jou niet kennende als persoon.

Laura_x_

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-11 19:15

Missmoonie86 schreef:
verootjoo schreef:

Die meid betaald alleen het onderhoudt van mijn paard dat is 200,-euro p.m. voor de stallin ( all in)

Maar dan betaalt ze eigenlijk toch alles??

crazygirl23

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-11 19:15

Kijk dat was iets wat niet duidelijk was. Ik las het zo: en 200 voor jou. en 200 voor de stal en dan nog de overige kosten. Nou dan vind ik netjes!!!

eekhoornerik

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-11 19:16

Maar wat is dan het aankoopbedrag van het paard?

Is het dan zo dat ze, als ze straks het paard kan kopen, het aankoopbedrag moet betalen minus de reeds betaalde leasetermijnen?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-11 19:19

Ziet er op zich niet slecht uit, maar ik heb het wat moeilijk met deze:
Citaat:
gebruiker. Het is gebruiker niet toegestaan zonder overleg met eigenaar extra kosten te
maken voor hoefsmid of dierenarts, fysiotherapeut. Indien de eigenaar akkoord gaat met extra
kosten zijn deze voor rekening van de gebruiker.

Dus alle kosten zijn voor de gebruiker, maar zij mag niet beslissen wie wanneer komt? Als zij nou 5x een fysio wil laten komen en jij vindt 1x genoeg, dan mag dat dus niet 5x? Terwijl zij wel gewoon voor die kosten (en alle andere kosten) opdraait?

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-11 19:22

Missmoonie86 schreef:
verootjoo schreef:

ow dan heb ik het verkeerd gelezen :D Dan lijkt het mij een goede overeenkomst.

crazyshar

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-11 19:22

er zijn mij 2punten:
de overige kosten, ik zou ze delen, tot een prijs van 500€extra zoals fysio, foto's enzovoorts, dit ook omdat jij die later ook kunt gebruiken voorleggen aan eventuele kopen.

verder het gebruik van tuig, zou ik bij vermelden dat schade of stukmaken ook op eigen kosten of vervanging valt ( als je 20 dekjes hebt voor 1 paard ok, maar bv zadel, hoofdstel enz).

heel veel succes,
p.s. heb je dit ook al laten zien aan het meisje dat je paard gaat leasen? misschien kunnen jullie er samen nog een paar dingen aan toevoegen, of veranderen?

19LindA83

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-11 19:25

ik vind verzorgen naar jou maatstaven een nogal vage beschrijving...

En het punt daaronder over een passende oplossing eerlijk gezegd ook, sowieso weet je vaak niet hoe een paard aan een blessure komt, dus hoe wil je dan aantonen dat evt. blessure door gebruiker komt?

ik zou sommige dingen concreter omschrijven

Wel fijn dat op deze manier je ''probleem'' is opgelost

UrbanL

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-11 19:32

* Indien het leasepaard door blessure of ziekte niet als leasepaard kan worden ingezet dan
zorgt Missmoonie voor een passende oplossing tenzij de gebruiker schuldig is aan
blessure.

Euh dit houdt in een ander paard?. Zou dit niet erin zetten of aanpassen komt over alsof je een vervangend paard gaat zoeken voor haar.

En idd het even er iemand opzetten moet geen probleem zijn het gaat meer om het echt rijden van iemand anders zou ik niet toestaan.

Zou ook duidelijker vermelden dat alle extra kosten die erbij komen voor het paard voor de gebruiker is nu staat het wat vaag.

Succes.

sillyhorse

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-11 21:37

Als ik eerlijk ben vind ik de overeenkomst nogal knullig over komen. Volgens mij kun je beter even googlen of je een betere kunt vinden. Als je besluit deze toch te houden dan zou ik de volgende punten aanvullen/toelichten/verbeteren.

* Het overeengekomen bedrag van 200,- euro betaalt de gebruiker voor de 1e dag
van elke maand. Dit kan contant betaalt worden. betaald

* De gebruiker verzorgt het leasepaard volgens de maatstaven van Missmoonie. wat zijn die maatstaven?

blessure. hoe bewijs je dat de leaser verantwoordelijk is? Regel je een ander paard, krijgt ze een tegemoetkoming in de leasekosten?

* Missmoonie stelt voor het leasepaard tuigage/dekens beschikbaar. Deze kunt u vinden
in de zadelkast van uw leasepaard, hiervan mag u gebruik maken, dit is echter niet verplicht. is risico als leaser komt met eigen, wellicht niet goed passend, zadel. Hoe zit het met schade aan jouw eigendom?

* De gebruiker mag niet toestaan dat vrienden of kennissen op het leasepaard rijden. mag familie wel, of buren? Zou het anders gewoon anderen of derden noemen

kosten zijn deze voor rekening van de gebruiker. waarom geen extra kosten, daar heb je toch geenlast van?

* Papieren zoals paspoort en dergelijke welke nodig zijn voor het rijden van concoursen
kunnen bij Missmoonie worden opgevraagd en dienen direct na afloop van de wedstrijd te
worden ingeleverd. papieren moeten bij het paard blijven, wat als leaser onverwachts naar kliniek moet. Mag leaser ook buitenrijden of alleen in bak? Wie is aansprakelijk voor evt gemaakte schade?

Hierbij verklaar ik dat ik deze overeenkomst gelezen hebt heben hiermee accoord gaat. ga

Graag jullie reactie
Tja zoals ik in het begin al aangaf: zoek liever een andere die wat professioneler en wat nauwkeuriger is.

mika11

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-11 21:45

Ik heb ook een paar jaar terug een paard geleased.
Het enige verschil was dat de eigenaar de dierenarts kosten betaalde. Die zorgde ook voor entingen, wormenkuur. Als je een paard least vind ik eigenlijk dat de eigenaar van het paard de dierenarts kosten moet betalen.
Dat betekende dus ook dat de eigenaar het laatste woord had bij (ernstige) ziekte van een paard, of een paard wel of niet een behandeling zou ondergaan.

Marls

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-11 21:49

Ik vind €200 in de maand wel best wel duur want ze moet de hoefsmid ook nog betalen en dierenarts, bij ons kan je al voor €150 in de maand stallen.

Vjestagirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-11 21:54

Het verzorgen naar jouw maatstaven is nogal flexibel. Wat je beter op kunt schrijven is dat degene die least het paard verzorgd "als een goed huisvader". Dit is een officiële juridische term.

Verder vind ik het raar dat de leaser alle kosten voor de DA moet betalen. Dan lijkt het me ook dat zij mag beslissen wat er moet gebeuren. Als het paard een koliek krijgt en jij wilt een operatie, moet zij dat dan betalen? Ik kan me voorstellen dat ze de jaarlijkse inentingen moet betalen, 1x in de 6 tot 8 weken de hoefsmid (bekappen, tenzij ze er zelf graag ijzers onder wilt, als jij het paard op ijzers wil hebben betaal jij de extra kosten daarvoor) en 1x per jaar de tandarts. Maar ik vind eigenlijk de dierenartskosten verder voor de eigenaar zijn.

Anders kan ze net zo goed een paard kopen, dan heeft ze namelijk niet alleen de kosten, maar ook het recht om te beslissen.
Laatst bijgewerkt door Vjestagirl op 22-01-11 22:23, in het totaal 2 keer bewerkt

Marls

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-11 21:57

Ja ik ben het eens met Vjestagirl, de DA kosten blijven nog altijd voor u & het blijft leasen want anders kan ze net zo goed u paard gaan kopen ;)

Ariebren

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-11 22:08

Lease houdt in dat je een produkt of dier ter beschikking stelt aan iemand.

Degene die het produkt ter lease geeft is verantwoordelijk voor de goede staat en onderhoud van het produkt.

Dus de leaser betaalt 200 euro per maand voor het gebruik van het paard.

De eigenaar van het paard moet ervoor zorgen, dus betalen, dat het paard in goede conditie, vorm, enz blijft.

avalonnancy

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-11 22:28

dit is het contract wat ik heb gamaakt voor de gene die per 1 februarie mijn paard least
misschien heb je hier wat aan, ik heb overal achter het woord mevr. mijn achternaam staan

Lease overeenkomst:
Het paard wat aangeboden wordt staat onder hierna bepaalde voorwaarden tot uw beschikking.
Ondergetekenden:
1: Mevrouw , eigenaar van het ter lease aangeboden paard.
Sofinr.
adres
2: De heer/mevrouw
Sofinr.
adres
hierna te noemen “gebruiker”.
Betreft het lease-paard ,
geboren op , ingeschreven onder levensnummer................................

1. Met ingang van datum 1 februari 2011 least gebruiker van Mevr. het
Bovengenoemd paard voor een overeengekomen bedrag van euro per maand
Tot 1 februari 2012
2. Het overeengekomen bedrag van euro betaalt de gebruiker voor de 1e dag
van elke maand. Dit kan per Girorekeningnr t.n.v. . Deze kosten zullen zijn Het stalgeld wat aan de pensionhouder per maand verschuldigd is.
2.1 De kosten van de ODA verzekering en dierenarts zijn voor Mevr. . Mits de dierenartskosten/blessures het gevolg is/zijn ontstaan door de gebruiker zoals beschreven in artikel 2.2.
2.2 De reguliere (para)medische kosten aan het paard (behoudens de kosten van ontwormen en enten) zijn voor rekening van Gebruiker, tenzij deze kosten niet het gevolg zijn van het gebruik van het paard van Gebruiker.
2.3 Bij aanvang van deze overeenkomst is het paard bekend met de volgende aandoeningen:
Litteken aan binnenzijde linkerachterbeen………………
……………………………………………………………
……………………………………………………………
Gebruiker kan en mag het paard gebruiken als Dressuur Paard. Het paard is bij aanvang van deze overeenkomst geschikt voor dat doel.
2.4 Gebruiker is gehouden Mevr. te informeren betreffende relevante aandoeningen en/of blessures van het paard en van alle andere bijzonderheden die Gebruiker aan het paard opvallen.
2.5 De kosten van de hoefsmid zijn gedurende de looptijd van deze overeenkomst voor rekening van Gebruiker. Mevr. is bevoegd erop toe te zien dat de hoeven van het paard regelmatig door een erkende hoefsmid worden verzorgd. Indien Gebruiker de hoefsmid niet regelmatig en tijdig laat komen, is Mevr. gerechtigd dit op kosten van Gebruiker te doen.
3.Gebruiker is verplicht een verzekering ten aanzien van de wettelijke aansprakelijkheid te hebben en te houden waarin de schade die het paard aan derden toebrengt is meeverzekerd (dit inclusief schade die wordt toegebracht aan de Stal en/of haar medewerkers). Een kopie daarvan dient ingeleverd te worden bij Mevr. Waarle bij het aangaan van deze overeenkomst Gebruiker vrijwaart Mevr. voor iedere claim die tegen Mevr. zal worden ingesteld door een derde met betrekking tot schade die door het paard is veroorzaakt..
Indien enige aansprakelijkheid van Mevr. bestaat, dan is deze beperkt tot het bedrag dat de aansprakelijkheidsverzekering van Mevr. in het betreffende geval uitkeert. Uitgesloten is uitdrukkelijk elke vorm van aansprakelijkheid voor gevolgschade, waaronder bijvoorbeeld, maar niet alleen, medische kosten, schade als gevolg van persoonlijke ongevallen of schade voortvloeiende uit aanspraken van derden jegens Eigenaar. Eigenaar doet afstand daarvan.
4. Deze leaseovereenkomst geeft de gebruiker recht tot het 6x zelfstandig rijden per
week. Deze dagen kunnen door Mevr. in overleg met gebruiker gewijzigd worden naar meer of minder indien de noodzaak daarvoor is.
5. Niet gereden leasedagen kunnen niet worden ingehaald en komen dus te vervallen.
6. Het is verplicht om minimaal 1x per 2 weken les te nemen van een gediplomeerde instructeur/instructrice
De kosten zijn voor eigen rekening.
7. De gebruiker least het paard op de volgende dagen (omcirkelen wat van toepassing is)
maandag/dinsdag/woensdag/donderdag/vrijdag/zaterdag/zondag
8. De gebruiker verzorgt het leasepaard volgens de maatstaven van Mevr. Waarle. Gebruiker draagt zorg dat het paard op zijn/haar dagen voldoende beweging en/of aandacht krijgt.
9. Verzorgen en stal uitmesten gebeurt volgens de maatstaven welke de pensionstal hanteert.
10. Indien door ziekte van de gebruiker op de overeengekomen dagen genoemd onder punt 7
Het leasepaard niet wordt verzorgd, dan neemt de gebruiker voor 12:00 uur contact op met
Mevr. Waarle. Voor overleg voor verzorging door derden. Is dit niet moegelijk dan zal mevr het leasepaard voor de gebruiker verzorgen.
11. Indien het leasepaard door blessure of ziekte niet als leasepaard kan worden ingezet dan
zorgt Mevr. voor een passende oplossing, Indien de aandoening zodanig is dat het paard gedurende meer dan 4 weken niet geschikt is voor het in artikel 2 genoemde gebruiksdoel , zal vanaf dat moment een korting op de gebruiksvergoeding van 50% worden doorberekend. Tenzij de gebruiker schuldig is aan de aandoening of blessure.
12. Mevr. stelt voor het leasepaard tuigage/dekens beschikbaar zoals beschreven in artikel 31.
Deze kunt u vinden in de zadelkast van uw leasepaard, hiervan mag u gebruik maken, dit is echter niet verplicht.
Bij beschadiging of vermissing van eigendommen van Mevr. worden de kosten voor vervanging dan wel herstel in rekening gebracht bij de gebruiker. Indien een gebruiker
eigen tuigage gebruikt dan moet het gecheckt zijn door Mevr. en correct
passen.
12.1 Gedurende de looptijd van deze overeenkomst draagt Gebruiker de zorg voor het onderhoud van dit harnachement.
13. De gebruiker mag niet toestaan zonder overleg met Mevr. dat vrienden of kennissen op het leasepaard rijden.
14. Het is niet toegestaan om zonder toestemming het terrein van met paard te
Verlaten voor wedstrijden, evenementen of trainingen.
15. In overleg met Mevr. kunt u lid worden van een rijvereniging naar keuze, het
Rijden van concoursen behoord tot de mogelijkheid maar uitsluitend in overleg met
Mevr.
16. Extra kosten zoals, startkaart, coupons en startgeld zijn voor de
maken voor hoefsmid of dierenarts, fysiotherapeut. Indien de eigenaar niet akkoord gaat met extra kosten zijn deze voor rekening van de gebruiker. Indien de eigenaar wel akkoord gaat zullen de kosten worden gedeeld.
17. Papieren zoals paspoort en dergelijke welke nodig zijn voor het rijden van concoursen
kunnen bij Mevr. worden opgevraagd en dienen direct na afloop van de wedstrijd te
worden ingeleverd.
18. Mevr. zorgt ervoor dat het paspoort en entingen welke nodig zijn voor het
Deelnemen aan concoursen voldoen aan de eisen welke gesteld worden door de KNHS.
19. Bij het vervoeren van het leasepaard is de gebruiker verplicht deze te vervoeren in een
goede paardentrailer/vrachtwagen en goed te beschermen, dat wil zeggen het paard draagt
been of transportbeschermers, bij koud weer een deken en als het paard bezweet is een
zweetdeken. Daarnaast moet de gebruiker zorgdragen voor een eigen, goede verzekering.
20. Na gebleken rijvaardigheid en toestemming van Mevr. is het de gebruiker
toegestaan buitenritten te maken met het leasepaard. Echter geldt de
verplichting voor elke ruiter in het bezit te zijn van een geldig ruiterbewijs. Heeft de gebruiker
geen ruiterbewijs mag hij/zij alleen onder begeleiding van een gediplomeerd ruiter buiten rijden.
21. Het leasepaard mag in overleg met Mevr. getoiletteerd worden, dit moet wel
volgens de maatstaven welke De KNHS hanteert.
22. Het gebruik van solarium voor het leasepaard komt voor rekening van de gebruiker.
23. Mevr. Waarle behoudt zich het recht tussentijdse prijswijzigingen door te voeren indien er wijzigingen optreden in de onderhoudskosten.
Prijswijzigingen dienen 1 maand voor ingang van de nieuwe prijs schriftelijk kenbaar te
worden gemaakt aan de gebruiker.
24. Zonder wederzijdse schriftelijke opzegging wordt deze leaseovereenkomst per 3 maanden automatisch verlengd tot 1 februari 2012 Daarna volgt een verlenging of eindigt de leaseovereenkomst.
25. Bij beëindiging van deze leaseovereenkomst dienen zowel Mevr. als gebruiker
uiterlijk 1 maand vooraf schriftelijk op te zeggen.
26. Bij ernstige misdragingen zoals geweld, diefstal, of het niet nakomen van de
afspraken/gebruiksregels heeft Mevr. het recht per direct deze leaseovereenkomst te
beëindigen en is dan niet verplicht het resterende maandbedrag terug te betalen.
27. Mevr. stelt zich niet aansprakelijk voor vermissing of schade aan eigendommen
en voor eventuele ongevallen in en om stal en tijdens het omgaan of berijden van het
leasepaard.
28. Verwijtbare ongevallen met het leasepaard welke zijn ontstaan door de gebruiker worden
op de gebruiker verhaalt.
29. De Gebruiker schakelt bij ziekte en/of calamiteiten, een dierenarts in na goedkeuring van de Mevr. , tenzij direct handelen, door spoed, vereist is.
30. Mevr. blijft bezitter van het paard als bedoeld in artikel 6:179 BW.
Alle rechten met betrekking tot het paard blijven bij Mevr. . Gebruiker heeft het paard louter en alleen in bruikleen en mag alleen handelen volgens de regels opgesteld in deze leaseovereenkomst.
30.1 Gebruiker mag in geen enkel geval het bovengenoemde paard aanbieden, voor verkoop of onderverhuur.
30.2 Gebruiker heeft geen kooprechten op het bovengenoemde paard.

31.Bijgeleverde Tuigage waar gebruiker verantwoordelijk voor wordt gehouden in geval van vermissing, diefstal of beschadiging:
Km Worldriding dressage de luxe zadel
Hoofdstel met luxe strass frontriem en dubbelgebroken watertrens met koper mondstuk.
Winterdeken met hals
Waterdichte deken
Wollen deken
Wollen uitrijdeken
Zweetdeken
Longeerzweep
Longeerlijn
Longeersingel
3 Dekjes
Bontje
Wedstrijddekje
1 paar peesbeschermers + strijklappen
1 paar 3in1 beschermers wit voor + achter
1 paar springschoenen wit
1 paar springschoenen zwart
2 x halster
Div. Borstels, bandages, toiletteer benodigdheden

Met ondertekening van deze leaseovereenkomst geeft de gebruiker
aan akkoord te gaan met bovengenoemde tekst en op de hoogte te zijn van de algemene
gebruiksregels welke de gebruiker in deze leaseovereenkomst heeft gelezen.

Aldus in tweevoud opgemaakt te......................................................, d.d. .............................en
Ondertekend
Mevr. , ………………. Gebruiker…………………………….
Bijgevoegd: stalreglement

Vjestagirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-11 22:32

avalonnancy, wat is een gediplomeerd ruiter in jouw contract?

UrbanL

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-11 22:39

xmarlies96 schreef:
Ik vind €200 in de maand wel best wel duur want ze moet de hoefsmid ook nog betalen en dierenarts, bij ons kan je al voor €150 in de maand stallen.

Tja en bij ons mag je blij zijn als je voor 250 euro goed een paard kan stallen.

Let_be

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-11 22:42

Lease overeenkomst:

Mevrouw A..........., gevestigd te (adres).........., eigenaresse van het paard Ukkie met transpondernummer, hierna te noemen eigenaresse

en

Mevrouw B.............., gevestigd te (adres), hierna te noemen gebruiker

In overweging nemende dat:

- de eigenaresse vanwege persoonlijke redenen tijdgebrek heeft en voornemens is om haar paard Ukie in gebruik te geven ....
- de gebruiker het paard Ukie in gebruik zou willen nemen tegen de in deze overeenkomst gemaakte afpsraken....
- het paard geen schade mag lijden uit de gevolgen van deze overeenkomst...

Artikel 1
1.1 Gebruiker neemt in gebruik en eigenaresse geeft in gebruik het paard Ukie .... verdere gegevens. De gebruiker is verantwoordelijk voor verzorging van het paard, echter mag het paard hiervan geen schade lijden.

Artikel 2
2.1 De ingangsdatum van deze overeenkomst is 28 januari 2011.
2.2 Deze overeenkomst is voor onbepaalde tijd en kan door beide partijen maandelijks opgezegt worden door middel van een schriftelijke opzegging.
2.2 De vergoeding bedraagt hierbij de stallingskosten ten hoogte van € 200,- per maand (zegge: tweehonderd euro) en dient voor de eerste dag van de maand betaald te worden middels storting op ...............
2.3 Bijkomende kosten, zoals ............(hoefsmid, wormenkuren, onderhoudsspullen......) komen voor rekening van gebruiker.

Artikel 3 Schade
Indien het paard als gevolg en ten tijde van deze overeenkomst schade ....., zoals een blessure of ziekte is gebruiker verantwoordelijk voor de juiste medische zorg van een reguliere veearts (eventueel je eigen veearts noemen). In dit geval zijn de kosten voor rekening van de gebruiker. In de overige gevallen dient de eigenaresse deze verantwoordelijkheid op zich te nemen, evenals de kosten die hieruit voortvloeien.

Artikel .... Overige bepalingen
3.1 De gebruiker mag instructie volgen bij een gediplomeerde instructeur/instructrice. De kosten hiervan komen voor rekening van gebruiker.
3.2 De gebruiker mag gebruik maken van de toebehoren behorend bij het paard (harnachement, verzorgingsmaterialen). Indien het harnachement beschadigt raakt door het gebruik dient de gebruiker de reparatie/vervangingskosten te vergoeden. Veroudering van het harnachement valt niet onder beschadiging.
3.3 Het is gebruiker niet toegestaan dat derden het paard mogen berijden, ofwel verzorgen. De gebruiker heeft het alleenrecht.
3.4 Het is gebruiker niet toegestaan zonder overleg met eigenaar extra kosten te maken, zoals voor hoefsmid of veearts.
3.5 Extra uitgaven aan de verzorging van het paard, zoals ijzers, dient in overleg met de eigenaresse te geschieden. De kosten hiervan zijn voor rekening van de gebruiker.
3.6 Indien de gebruiker de eigendomspapieren benodigd heeft voor het vervoeren of deelnemen aan concoursen kunnen deze in overleg overhandigt worden aan de gebruiker.
3.7 Het transport van het paard dient te geschieden met een goedgekeurde en goed onderhouden paardentrailer of veewagen. Hierbij dient de gebruiker het paard de juiste bescherming, zoals transportbeschermers, te geven.

Ondertekend door....

Eigenaresse: Gebruiker:

P.s. misschien moet één van de ouders mee tekenen?

En dit is maar een voorzetje, wellicht nog een en ander aanpassen.