dat ik zometeen met mijn nieuwe paard L1 ga starten.. ik wou eigenlijk in het voorjaar met de proefjes
beginnen maar ik denk dat madam nog wat langer nodig heeft (ben ik bang voor)
De basis zit er nog niet lekker in.. op vreemd terrein is ze per direct gestresst (zoals in onze eigen
buitenbak die ze nog niet gezien had) terwijl ik absoluut niet zenuwachtig ben etc. en we hebben nog
best veel basis die we eerst door moeten lopen zoals een RONDE volte lopen ipv. praktisch bijna jezelf
door de volte om laten vallen op de ene kant en weglopen op de andere kant (rechtrichten dus)
Tussen B en L1 zit naar mijn weten niet heel erg veel verschil toch? (benieuwd naar komst v. nw. proeven)
Uiteraard ga ik wel eerst trainen voor ik me inschrijf en probeer ik haar zo goed mogelijk voor te bereiden
qua basis voor het L/M maar wat zouden jullie doen? Gewoon B starten? Of gewoon L starten?
Zijn er bepaalde truucjes om wat minder gestresst te zijn op wedstrijd? (1 pakje sig. is niets bij mij op een
wedstrijddag) Paard is nl. erg stressgevoelig. Al haar reacties voel ik per direct bij mij tot op het bot. Het
lukt me over het algemeen wel aardig, maar met mijn vorige paard kon ik lezen en schrijven.. dat was echt
2 handen op 1 buik.. toen kregen we samen pas de zenuwen toen we Z2 moesten starten (we startten niet
zo vaak en was daarvoor alweer jaren geleden.. dat was misschien wel het probleem)
Bepaalde middeltjes/kunstjes e.d.? Ben in staat om mezelf zwaar af te matten dag voor of dag van wedstrijd
zodat ik doodop ben en liever ga slapen dan me druk maak.. maar dat ziet er in een ring ook niet erg leuk uit
denk ik..
)