Ik heb in september Petrie Polo laarzen in de kleur cognac besteld.
Eind december waren ze dan eindelijk binnen en ging ik ze heppie de peppie ophalen!
Ze zaten als gegoten en ben dan ook tevreden naar huis gegaan.
Eenmaal thuis aangekomen natuurlijk meteen de laarzen uit de doos gehaald en nog eens voor de spiegel passen.
Bij nadere inspectie kwam ik er jammer genoeg achter dat er een klein scheurtje in het leer zit.
Het zit precies op het gedeelte waar de plooien in de laars komen, op de enkel.
Ik dus meteen contact opgenomen met de ruitersportzaak waar ik de laarzen gekocht heb. Ze adviseerden om rechtstreeks met Petrie contact op te nemen.
Nou na enig mail contact afgesproken dat ik de laarzen zou opsturen zodat ze het scheurtje konden bekijken en aan de hand daarvan zouden ze besluiten wat er aan gedaan werd.
Na een week nog niks gehoord, dus heb ik zelf maar even gebeld.
Ze hadden de laars bekeken en hebben het scheurtje gerepareerd.
Ze vertelden dat er wel een klein beetje kleurverschil in zat, het gerepareerde plekje is iets lichter dan de rest. Als ik dat niet erg vond zou ik de laars terugkrijgen en anders zouden ze er een nieuw binnenstukje op zetten (???) [mij niet geheel duidelijk hoe, maargoed].
Ik vraag me alleen af of je dan geen kleurverschil krijgt..
Heb gezegd er even over te denken.
Is het nou teveel gevraagd om laarzen van bijna 600 euro netjes af te leveren zonder mankementen??
Wat is nou wijsheid? wat zouden jullie doen?
[edit: hierbij de foto's van het scheurtje]

), maar wel een flinke korting eisen vanuit de winkel. Voor dat geld mag je fatsoenlijke laarzen verwachten, zeker als ze op bestelling gemaakt zijn en je dus niet van te voren kon kiezen of je ze wel of niet wilde nemen met dit plekje. Dus nieuwe laarzen of je geld terug vind ik ook een prima optie, maar persoonlijk zou ik genoegen nemen met een korting op de laarzen.

Maar de boodschap is duidelijk