Ik kon de titel niet echt perfect omschrijven en weet ook niet zeker of het hier goed staat!
In mei 2010 is bij mijn merrie een veulen geboren, ook een merrie'tje. Na 4/5 maanden is ze afgespeend, ietwat vroeg daar ben ik me erg goed van bewust maar moeder trapte haar kleine kapot en de kleine mocht ook absoluut niet meer drinken want mams kwam met opengesperde mond naar haar toegevlogen.
Inmiddels is de 'kleine' bijna 8 maanden en komt ze weer terug de wei op. Inmiddels staat ze samen met een jong shetje en komt het paard van mijn vriendin erbij. Dat paard is 14 jaar (tevens is dat paard gewend om met shetjes en veulens te staan).
De wei waar ze met zijn 3e inkomen grenst niet direct aan de wei waar mijn andere paarden staan (waaronder dus de moeder) maar ze kunnen elkaar wel perfect zien en horen. Er ligt 1 wei tussen hun wei'tjes in.
Nu is mijn vraag, zijn er mensen die ervaring hiermee hebben? Gaat dat goed, of juist helemaal niet? Het blijft natuurlijk voor elk paard anders maar misschien kan ik me een beetje voorbereiden, wil namelijk niks verkeerd doen.
Zullen moeder & dochter elkaar herkennen? Of zelfs naar elkaar toe willen (door de stroomdraad) zelfs nadat moeder haar kind zo heeft aangepakt in dr eerste maanden van haar leven?
Hopelijk kunnen jullie me helpen

) dus ik heb wel een beetje een idee van hoeveel zorgen je je kan maken de eerste keer. Meestal valt het achteraf nogal mee