Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73
SusanH schreef:Wandelen zou ik juist niet doen, als je paard schrikt heb je erop altijd meer te vertellen dan ernaast. Weet niet hoe groot jouw paard is, maar die van ons is ruim 1.75 en daar ga ik echt niet mee wandelen langs de weg. Verder ga ik mee met de al gegeven tips.
momo_lover schreef:Er naast lopen kan soms makkelijker gaan. Maar zoekt het paard jou op als het eng is of gaat deze rennen. Mijn jonge merrie kan alles aan vindt zij als ik ernaast staat. Dan gaat ze ongeveer in mij staan. Maar zit ik erop dan moet ik soms toch wel wat zeilen bijzetten (of heel snel afstappen) voor ze rustig blijft voor een stoet motoren.
zosja24 schreef:als je je er zelf niks van aantrekt doet je paard dat ook niet
ik heb zelf gehad met op zondag door het bos rijden kreeg ik een reactie jij word gestraft jij mag niet rijden op zondag die reed later keihard met een auto voorbij het licht ook vaak aan de mensen om je heen maar eigenlijk moet je er sch..t aan hebben en je paard ook daardoor en een harde brul op zo´n hond help ook in iedergeval bij mij
liedje89 schreef:Gewoon heel veel oefenen, wij werken ook met een paard dat bang is voor trekkers. Na een paar keer met de trekker op het erf, in het begin stond de trekker gewoon stil maar later reed hij rond en haalde hij ons zelfs in, als het mogelijk is zou ik ook nog in een andere (veilige) omgeving oefenen. Thuis reageren ze toch anders.
Ik ben trouwens niet perce van mening dat je het eerst aan de hand moet doen, ik denk dat je moet kijken waarbij zowel jij als je paard het rustigs is. Als je erop meer gespannen bent kan je er inderdaad beter naast gaan lopen of als je merkt dat het je paard meer vertrouwen geeft, maar als dat andersom is kan je er misschien beter op gaan. Ik ben bijv eens omver gelopen door een paard, dus een gespannen paard wat achter mij loopt daar krijg ik het spaansbenauwd van dan is het dus niet erg productief om er naast te gaan lopen. Dan liever onder het zadel (of in ons geval voor de wagen)