[EG] Wie kent het verleden van mijn New- Forest D Merrie?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Lotus83

[EG] Wie kent het verleden van mijn New- Forest D Merrie?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-01-11 22:46

Hallo Bokkers,

Ik ben op zoek naar de vorige eigenaar van Edith, een ongeveer 13/14 jaar oude New Forest D merrie
Oktober 2009 is ze vanuit de omgeving Breukeleveen/Maarssen richting 's Gravenland verhuist.

Bruin
Kolletje
2 witte voetjes voor
Schofthoogte 145 cm
Ouders onbekend

Zo zag ze er ong. een jaar geleden uit
Eind 2009, begin 2010
Afbeelding

De eigenaar voor dat ze verhuisde heeft haar ook niet lang gehad geloof ik, dus het gaat mij eigenlijk om de eigenaar daarvoor...., ik weet helemaal niks van haar verleden en ik wil graag meer weten.

Ps. Mocht je Edith/vorige eigenaar kennen, of andere belangrijke informatie hebben, heel graag per PB
Laatst bijgewerkt door ThePast03 op 11-03-12 13:46, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: Topictitel op verzoek gewijzigd.

Lotus83

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-03-11 01:31

Lotus83 schreef:
Hallo Bokkers,

Ik ben op zoek naar de vorige eigenaar van Edith, een ongeveer 13/14 jaar oude New Forest D merrie
Oktober 2009 is ze vanuit de omgeving Breukeleveen/Maarssen richting 's Gravenland verhuist.

Bruin
Kolletje
2 witte voetjes voor
Schofthoogte 145 cm
Ouders onbekend

Dit is een foto van 9 feb. 2010
Afbeelding

De eigenaar voor dat ze verhuisde heeft haar ook niet lang gehad geloof ik, dus het gaat mij eigenlijk om de eigenaar daarvoor...., ik weet helemaal niks van haar verleden en ik wil graag meer weten.

Ps. Mocht je Edith/vorige eigenaar kennen, of andere belangrijke informatie hebben, heel graag per PB

Ik ben nog steeds op zoek naar iemand die Edith kent.
Het kan ook zijn dat ze richting Hollandsche Rading heeft gestaan
Dit zijn foto's van 16 feb. dit jaar
Afbeelding
Afbeelding

Lotus83

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-08-11 22:30

Ik probeer het nog een keer

Omgeving is/zijn randgemeenten van Utrecht

Ik wil zo graag meer van haar achtergrond weten, dus als je ook maar een klein beetje het idee hebt haar te kennen, stuur me even een pb.

Dank je wel

princesmax

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-11 21:29

ik heb in febr 2005 een pony verzorgd die hier erg op lijkt. Ze stond bij een handelaar in gemert noord brabant.
het was een merrie, en toen rond 8jaar oud, ik heb echter nooit in haar paspoort gekeken ( als er die al een bij zat ). wat ik me nog herriner is dat ze toen steeds kreupel stond en ze had veel wondjes aan haar benen. ze was wel bereden en heb er zelf ook een keer opgezeten. ze heeft daarna een tijdje in venhorst (n-b)
gestaan en ik weet niet wat er verder met haar is gebeurd.
ik heb al naar foto;s gezocht maar deze stonden op mijn album en zijn allemaal verwijderd, kan dus helaas niks nakijken.
het hoofdje lijkt sprekend maar ik kan het ook mis hebben.

Lotus83

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-08-11 21:45

princesmax schreef:
ik heb in febr 2005 een pony verzorgd die hier erg op lijkt. Ze stond bij een handelaar in gemert noord brabant.
het was een merrie, en toen rond 8jaar oud, ik heb echter nooit in haar paspoort gekeken ( als er die al een bij zat ). wat ik me nog herriner is dat ze toen steeds kreupel stond en ze had veel wondjes aan haar benen. ze was wel bereden en heb er zelf ook een keer opgezeten. ze heeft daarna een tijdje in venhorst (n-b)
gestaan en ik weet niet wat er verder met haar is gebeurd.
ik heb al naar foto;s gezocht maar deze stonden op mijn album en zijn allemaal verwijderd, kan dus helaas niks nakijken.
het hoofdje lijkt sprekend maar ik kan het ook mis hebben.

Bedankt voor je reactie.

Paspoort had ze niet, die heb ik aangevraagd, net als chip.
2005 = 6 jaar geleden zou ze nu 14 zijn, volgens mijn gegevens is edith 13, dus dat zou kunnen
Wat was de naam van jou verzorgpony?

Denk je dat je nog aan foto's kan komen

Hoe was ze onder het zadel?

Lotus83

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-08-11 22:20

Stel dat Princesmax gelijk heeft en dat Edith uit N-B komt, misschien zijn er bokkers uit die omgeving die eens in hun geheugen willen spitten?

Ik bedoel, in 6 jaar kan ze makkelijk van NB richting Utrecht verhuist zijn :j

princesmax

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-11 22:24

Het is allemaal al lang geleden maar volgens mij was ze met rijden wel braaf, met stilstaan schudde ze met haar hoofd.
Met longeren ging het een paar rondjes goed en daarna sleurde ze me de wei door. ze liep heel vaak onregelmatig en toen ging ik vaak met haar wandelen door de wijk, schrok niet van auto's, nam haar ook mee de achtertuin in. Ze heeft van feb tot juli ong in gemert gestaan, toen nog een tijd in venhorst en het kan best zijn dat ze daarna op de paardenmarkt terecht is gekomen, volgens mij was deze in st anthonius.
ik noemde haar sietske maar dit was niet haar echte naam ze had geen naam namelijk. wat zou het fijn zijn als ze het is dan weet ik dat ze goed terecht is gekomen. foto's zijn allemaal weg stonden op mijn album maar mischien dat mijn moeder nog echte fotos heeft liggen maar ik ben bang van niet, ik ga zaterdag bij haar op bezoek en dan kijk ik het na maar verwacht niet teveel denk niet dat ik fotos heb gemaakt ( alleen digitale )

Lotus83

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-08-11 22:29

princesmax schreef:
Het is allemaal al lang geleden maar volgens mij was ze met rijden wel braaf, met stilstaan schudde ze met haar hoofd.
Met longeren ging het een paar rondjes goed en daarna sleurde ze me de wei door. ze liep heel vaak onregelmatig en toen ging ik vaak met haar wandelen door de wijk, schrok niet van auto's, nam haar ook mee de achtertuin in. Ze heeft van feb tot juli ong in gemert gestaan, toen nog een tijd in venhorst en het kan best zijn dat ze daarna op de paardenmarkt in st anthonius terecht is gekomen.
ik noemde haar sietske maar dit was niet haar echte naam ze had geen naam namelijk. wat zou het fijn zijn als ze het is dan weet ik dat ze goed terecht is gekomen. foto's zijn allemaal weg stonden op mijn album maar mischien dat mijn moeder nog echte fotos heeft liggen maar ik ben bang van niet, ik ga zaterdag bij haar op bezoek en dan kijk ik het na maar verwacht niet teveel denk niet dat ik fotos heb gemaakt ( alleen digitale )

Elke foto die je hebt is goed!!

Al ben ik bang dat het haar niet is.... :n

Edith is namelijk wel braaf met rijden maar niet makkelijk, erg gevoelig op haar mond, in het begin kon niemand er aan komen (maar ja, je weet ook niet wat er in 6 jaar gebeurt kan zijn)
Stilstaan is tot op de dag van vandaag niet haar sterkste punt.
Braaf in het verkeer zeker wel, alleen niet voor groot vrachtverkeer

Longeren is juist andersom, in het begin als een idioot en dan braaf, maar ja, ook dat kan veranderd zijn...

Ik heb haar nog niet kreupel gehad, ook geen problemen met haar benen.
En weet je of Sietske zomerexceem had?

Lotus83

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-08-11 18:55

Helaas, Princesmax heeft geen foto's meer van haar oude verzorgpony, dus zullen we nooit weten of dat mijn pony is.

Ik vraag wel iedereen die ook uit die buurt komt (N-B) en daarbuiten om de foto's nog eens goed te bekijken...

Elk bericht, hoe klein ook is welkom.

Lotus83

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-01-12 22:56

Ik schop dit topic nog maar eens omhoog.

Edith is nu ong. 14 jaar

Een recente foto van haar staat in mijn profiel.

De reden dat ik dit topic weer omhoog schop is omdat ik gewoon nog steeds heel erg benieuwd ben naar haar verleden....

Lotus83

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-02-12 23:25

Lotus83

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-03-12 02:00

Al ruim een jaar aan het zoeken naar iemand die haar ook maar denkt te herkennen......

Dus nogmaals; wie kent mijn pony?

New-Forrest D Merrie, afstamming onbekend
Nu ong 14 jaar
schofhoogte 145 cm

Haar laatste verblijfplaats was in de buurt van Utrecht
daar heeft ze ook niet heel lang gewoond, dus het gaat mijn om haar verleden van voor 2009....

En aangezien er dagelijks nieuwe bokkers bijkomen schop ik dit topic weer omhoog......

Lotus83

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-08-12 19:35

We zijn alweer dik 5 maanden verder en vele nieuwe bokkers rijker dus ik schop dit topic weer omhoog!!

/3 Wie heeft mijn pony gekend????

Elke tip is welkom, gewoon omdat ik nog altijd zeer benieuwd ben naar haar verleden :j

hierbij nog foto's van eind maart dit jaar
[ITP] Samen in het zonnetje...

iloveprinces

Re: [EG] Wie kent het verleden van mijn New- Forest D Merrie?

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-12 21:53

komt me bekent voor, een pony op mijn manege leek wel op haar. alleen was ze verkocht. waarschijnlijk aan stefan uit montfoort, waar bijna alle paarden heen gaan. het is alleen erg lang geleden, zelf heb ik haar amper gekend, ik denk dat ze rond de 5jaar geleden was verkocht. zelf heb ik helaas geen foto... ik kan proberen te kijken of ik er een kan vinden, maar kan niks beloven....

Lotus83

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-09-12 17:56

iloveprinces schreef:
komt me bekent voor, een pony op mijn manege leek wel op haar. alleen was ze verkocht. waarschijnlijk aan stefan uit montfoort, waar bijna alle paarden heen gaan. het is alleen erg lang geleden, zelf heb ik haar amper gekend, ik denk dat ze rond de 5jaar geleden was verkocht. zelf heb ik helaas geen foto... ik kan proberen te kijken of ik er een kan vinden, maar kan niks beloven....

zou super zijn.

Rond de 5 jaar geleden verkocht kan, bijna 3 jaar geleden is ze bij ons op stal gekomen, daarna heb ik haar gekocht.

Kan je mij iets vertellen over hoe ze was op de manege?

iloveprinces

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-12 21:41

ze was volgens mij een aardig brave pony, maar daar heb ik helaas verder ook niks anders van meegekregen. ik kan nog even proberen wat informatie te vinden! ze was rond de 145 hoog volgens mij, sws een d of e pony, kleiner zeker niet, en het was geen paard!

Lotus83

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-09-12 21:48

iloveprinces schreef:
ze was volgens mij een aardig brave pony, maar daar heb ik helaas verder ook niks anders van meegekregen. ik kan nog even proberen wat informatie te vinden! ze was rond de 145 hoog volgens mij, sws een d of e pony, kleiner zeker niet, en het was geen paard!

Maar als jij nu 13 bent, en de pony is 5 jaar geleden verkocht, dan was jij 8?
Kan je de pony nog zo goed herinneren dan?

iloveprinces

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-12 23:31

ja, het was toen ik begon met paardrijden, en meisjes na mijn les reden toen op haar.

Lotus83

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-09-12 23:35

Oke, nou ik ben heel benieuwd of je misschien een foto kan vinden

en voor de rest van Bokt: willen jullie nog eens heel goed de foto's bekijken, iedere tip, hoe klein ook is welkom

Lotus83

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-10-12 18:17

En maar weer eens een schopje omhoog.... /3

Ik ben nu al zo lang bezig, ik begin het eigenlijk een beetje op te geven.
maar aan de andere kant, er zijn zo ontzettend veel bokkers..., ik kan me nauwelijks voorstellen dat er niet ergens iemand onder een steen verscholen zit :D die mijn paardje heel misschien toch wel kent?

Lotus83

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-11-12 18:27

Lotus83 schreef:
En maar weer eens een schopje omhoog.... /3

Ik ben nu al zo lang bezig, ik begin het eigenlijk een beetje op te geven.
maar aan de andere kant, er zijn zo ontzettend veel bokkers..., ik kan me nauwelijks voorstellen dat er niet ergens iemand onder een steen verscholen zit :D die mijn paardje heel misschien toch wel kent?

Schop omhoog!!!

zou iedereen misschien dit topic nog eens willen doorlezen..., wie weet gaat er een lampje branden :)*

Lotus83

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-12-12 12:30

Schopje!

Een bokkers had gereageerd op dit topic, mogelijk komt Edith uit omgeving Kamerik.
Echter, voordat ik kon reageren was de reactie alweer verwijderd.

Pb gestuurd, helaas tot op heden geen reactie -O-

Ik vraag dus wederom aan alle bokkers om het topic eens goed te bekijken, iedere tip is welkom. :j

Lotus83

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-01-13 15:00

En maar weer een schop omhoog..... -O-

Tilmar

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-13 15:09

Ik woon al 20 jaar in woerden (vlakbij Kamerik) en zit al die tijd in de paarden. Helaas heb ik deze pony nog nooit gezien. Sorry, ik kan me voorstellen dat je benieuwd bent.
Heb je al eens geïnformeerd bij manege de Heer in Kamerik? Die handelen nog wel eens wat. Wie weet heeft ze daar gestaan.

Lotus83

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-01-13 15:38

Tilmar schreef:
Ik woon al 20 jaar in woerden (vlakbij Kamerik) en zit al die tijd in de paarden. Helaas heb ik deze pony nog nooit gezien. Sorry, ik kan me voorstellen dat je benieuwd bent.
Heb je al eens geïnformeerd bij manege de Heer in Kamerik? Die handelen nog wel eens wat. Wie weet heeft ze daar gestaan.

Degene die een post had geplaatst en weer had verwijderd heb ik inmiddels via pb gesproken en de aftekeningen komen niet overeen.

Voordat Edith in 2009 naar het Gooi verhuisde stond ze in de omgeving/randgemeenten van Utrecht.
daar heeft ze maar kort gestaan, deze mensen hadden haar tijdelijk en ze moest weg want er was geen plek meer.

maar de periode daarvoor..., dat is 1 groot vraagteken, ze is nu 15 jaar en ik kan me niet voorstellen dat er niemand is die niets van haar weet.