Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

hutch84 schreef:ik ben niet zo thuis in de papieren met het transfor report bedoel jij de achter kant van het eigendoms bewijs?
en als dat het papier is en die is ingevuld op de naam van de oud eigenaar
zodat ik dus op de achter kant niet mijn gegevens in kan vullen
enniet op kan sturen toto dat heel de zaak gepasseerd is bij de rechter of een advocaat schikking tref
kan ik dan gesommeerd worden om de eigendoms papieren af gegeven te worden
mijn advocaat is het aan het uti zoeken maar dat duurd in mijn ogen veel te lang
en voor mij zit er een emotionele waarde achter vandaar de vraag
Cassidy schreef:Voor de Nederlandse wetgeving is degen die de stalling betaald eigenaar.
En ik begrijp dat je ook het papier hebt, met transfer report maar daar staat een andere naam op, zodat je het paard niet op je naam kunt laten overschrijven/?
Op welke naam het paard staat doet er niet toe, niet op het papier en niet in het paspoort.
Jij hebt papier, dus bent eigenaar
En jij hebt alles voor dit paard betaald, stalling enz, dus ook dat maakt je eigenaar.
En als je een aankoopfactuur van het paard hebt, maakt ook dat je eigenaar.
Als je al een advocaat in handen hebt genomen, waarom stel je deze vraag op bokt? Ik snap dat er een emotionele waarde aan zit, maar wacht de reactie van je advocaat nou maar gewoon af...die heeft meer ervaring en het complete plaatje van jou situatie...

cissy schreef:dat kan, maar voordat je het papier weer terug hebt en alles bij de AQHA geregeld is, dat kan effe duren! Of je moet er een spoedaanvraag van maken en dat kost weer extra.
En daarbij komt nog dat je dan wel de verkoopdatum aan moet passen anders kom je misschien verkeerd uit als blijkt dat de datum chronologisch wat onhandig uitkomt....
paafke schreef:Heb je al contact gehad met de fokker? Als die bereid is om een handtekening op het transfer report te zetten, sta je al heel wat sterker...
DubbelDun schreef:@hutch84 : ik begrijp dat je als zoveelste slachtoffer bent van niet juist afgehandelde aankoop en dat de verkoper uit onwetendheid of pure malversatie jou niet de papieren heeft kunnen overhandigen die nodig zijn om administratief alles goed te regelen.
Bel/mail de AQHA en vraag naar de adres/mail/telefoon gegevens van de eigenaar-op-papier. Neem hiermee kontakt op en vraag om een nieuw transferrapport te ondertekenen van hun naar jouw naam.
Maak van alles kopieëen en stuur dit (liefst aangetekend) naar de AQHA.
Dát is de enige manier op het paard officieel op je naam te krijgen.
Voor de NL-wet zal een stamboekpapier niet voldoende zijn om het eigenaarschap aan te tonen.
Rekeningen van stalling/DA/verzekering wel. Bewaar die dus goed.
Paspoort is leuk uitgevonden maar meer als een geldklopperij/instrument om te achterhalen waar/hoeveel paarden NL heeft ivm ziekte is het niet.