Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73
Cayenne schreef:Oei, dat was niet erg slim.
Je hebt als koper onderzoeksplicht en daar heeft ze dus niet aan voldaan.
Ook niet om een keuring gevraagd dus in principe denk ik niet dat ze erg veel kan beginnen.
De mok had ze bij een bezichtiging kunnen ontdekken, dus tja..
Hebben jullie er ondertussen al een DA bij gehad? Lijkt me voor het dier wel fijn en dan weet je meteen meer.
ellepel schreef:dat de staart zo ver omhoog kan zegt niks over ataxie.
laat een dierenarts er naar kijken en meteen en keuring doen,is het paard dan echt niet goed dan vraag ik me eigenlijk nog af of het terug kan.
beetje dom om ongezien een dier te kopen
Balou_k schreef:Ik heb dus geleerd koop je bij een handelaar en je keurt niet dat maakt niet uit, omdat het consumenten koop is? Ik vind het lastig uit te leggen, vriendin wilt paard weg heeft al voor 50 euro aan medicijnen zoals mokzalf betadine lever reinging etc gekocht
Bienotje schreef:Lijkt me typisch een geval om rechshulp in te schakelen. Er bestaat ook nog iets als onderzoeksplicht van de koper. Dit is veel te gecompliceerd om advies voor te krijgen om advies voor te krijgen van simpel bokt. Het hangt deels misschien ook af wat voor afspraken er gemaakt zijn (proeftijd?) en wat er gecommuniceerd is over dat schoonheidsfoutje bijvoorbeeld..
Caesar schreef:Ja, ik vraag me af wat je vriendin nu eigenlijk verwacht... Er gaan zóveel verhalen de rondte over miskoop, handelsstallen en dergelijke dat ik uberhaupt niet snap dat ze zo een paard wil gaan kopen. Mijn advies: neem je verlies en los het volwassen op. Laat het paard nakijken en als het daadwerkelijk niet goed is neem je verantwoordelijkheid. Dit paard verdient het niet om dan weer in de molen te gaan...
Balou_k schreef:Caesar schreef:Ja, ik vraag me af wat je vriendin nu eigenlijk verwacht... Er gaan zóveel verhalen de rondte over miskoop, handelsstallen en dergelijke dat ik uberhaupt niet snap dat ze zo een paard wil gaan kopen. Mijn advies: neem je verlies en los het volwassen op. Laat het paard nakijken en als het daadwerkelijk niet goed is neem je verantwoordelijkheid. Dit paard verdient het niet om dan weer in de molen te gaan...
Nogmaals er komt geen keuring of iets dergelijks mocht het paard niet terug kunnen wil ik eerlijk gezegd niet weten wat er mee gebeurd..