Een opgericht paard met een weggedrukte rug? Met bv. kin op de borst en dichtgeknepen klieren?
of
Een lager gereden paard, met bolle rug, aangespannen buikspier, achterhand met even grote passen, genoeg ruimte bij de kaak?
In mijn ogen zie ik liever het laatste. Een paard dat niet genoeg getraind is om opgericht te lopen moet je ook niet in die houding dwingen, je moet hem correct naar die houding toe kunnen trainen
Waar is een B proef voor bedoeld als daar al liever (gedwongen) oprichting wordt gezien? Als die correcte oprichting er al is hoef je niet meer in de B te beginnen met je paard, maar is deze al sterk genoeg voor de hogere klasses.
Wat doen jullie bokkers op wedstrijden?
Wil je een los, ontspannen paard laten zien of voer je de druk het liefst op zodat je een paar kilo in je handen hebt met een paard dat in een oneerlijke houding beweegt?
Hoe zien juryleden dit?
Er zullen hier gelukkig ook bokkers zijn die trots kunnen zeggen dat hun paard correct opgericht loopt.

Kunnen jullie vertellen hoe jullie dit doel hebben bereikt? Want ik ga er niet van uit dat dit van de een op de andere dag was gefixed.
Foto's zijn welkom!
, maar daar wil ik wel uitkomen.
zien die het geprik en getrek niet als minpunten?
(1 hand typen blijft lastig
Of wel beter weten, maar gewoon schijt aan hun paard hebben.