Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73
ikke schreef:Ik moet de eerste wagen op B-rijbewijs nog tegenkomen die meer dan 1200kg laadvermogen heeft.
Bedenk dat het niet alleen de paarden zijn, maar ook zadels, hoofdstellen, poetsspullen en alle andere zooi die je allemaal meezeult. Kortom, dat gaat niet werken.
eiber schreef:ikke schreef:Ik moet de eerste wagen op B-rijbewijs nog tegenkomen die meer dan 1200kg laadvermogen heeft.
Bedenk dat het niet alleen de paarden zijn, maar ook zadels, hoofdstellen, poetsspullen en alle andere zooi die je allemaal meezeult. Kortom, dat gaat niet werken.
Okee, betekent dat dan dat al die paardenvrachtwagentjes die ingericht zijn voor het vervoer van 2 paarden en bestuurd mogen worden met een B-E rijbewijs in overtreding zijn als er ook daadwerkelijk 2 paarden in vervoerd worden????!!!!
eiber schreef:Hmmm....dat klinkt allemaal niet erg rooskleurig. Ik ben verbaasd dat er dan nog steeds zoveel van die wagens rondrijden.
@ Ikke: helaas , 50.000 euro gaat niet lukken![]()
![]()
Wat vinden jullie van zoiets?: http://link.marktplaats.nl/410810311
Laadvermogen 1340 kg.
Waarom kan er bij deze zoveel in?
En deze (die neem ik niet serieus hoor, zeker niet meer na jullie berichtjes):
http://link.marktplaats.nl/408632916
Overigens: soms zie ik wel eens in een advertentie staan dat de auto aanvankelijk geschikt was voor 3 paarden maar dat hij is omgekeurd naar 2, zodat je er met een B-E rijbewijs in mag rijden. Hoe zit het dan met het laadvermogen?
eiber schreef:De Renault is al gereserveerd.
Ik begrijp dat ik er niets van begrijp......
Het comfort voor de paarden lijkt me in die laatste toch erg marginaal??
Kun je dat laadvermogen nakijken op een site of zo?
eiber schreef:Hmm... uit jullie reacties begrijp ik dat ik maar beter met mijn huidige Volvo 940 en mijn 1.5 paards Humbauer kan blijven rondtoeren. Is een betrouwbare combinatie maar helaas (ook) niet geschikt voor een 2 paards trailer.
Bedankt voor de antwoorden tot nu toe.
Akhal_Teke schreef:Ik heb er een gehad met 1800 kg laadvermogen.
Het was een hele oude opgeknapte uit 1978. Hij woog 1900 en was vrij kaal.
Er konden 3 personen voorin mee en er was een kleine ruimte achterin voor zadels en hoofdstellen.
De onderkant was extra verstevigd voor de veiligheid, dus het was geen rammelbak ofzo.
Tegenwoordig zijn ze bijna niet meer te vinden en ik heb echt spijt dat ik 'm weg heb gedaan.
ikke schreef:eiber schreef:Hmm... uit jullie reacties begrijp ik dat ik maar beter met mijn huidige Volvo 940 en mijn 1.5 paards Humbauer kan blijven rondtoeren. Is een betrouwbare combinatie maar helaas (ook) niet geschikt voor een 2 paards trailer.
Bedankt voor de antwoorden tot nu toe.
Je zou voor een XC90 kunnen gaan...........
ikke schreef:Ik moet de eerste wagen op B-rijbewijs nog tegenkomen die meer dan 1200kg laadvermogen heeft.
aslan schreef:ikke schreef:Ik moet de eerste wagen op B-rijbewijs nog tegenkomen die meer dan 1200kg laadvermogen heeft.
Wat een onzin.....er zijn genoeg bedrijfswagens met meer dan 1200kg laadvermogen die je kan gebruiken voor dergelijke doeleinden. Gewoon even doorzoeken en je niet te snel uit het veld laten slaan door een enkele opmerking van iemand die nog wel een adresje weet voor een auto van 50000,--
De wereld is groter dan alleen marktplaats
Akhal_Teke schreef:Yep hij woog 1700 kg. Had dus 1800 kg mogen laden. Daar kwam ik natuurlijk nooit aan met mijn 2 E-ponys.
Als je er dus een vindt.. nooit meer verkopen!!

Susyb schreef:Bij mij op het werk hebben we een mercedes Sprinter
En die mag ik ook rijden met mijn B
Maar deze zuipt wel als een gek en wat ik mij afvraag is of dat dan wel zo goedkoop is voor parti? Of is het wel zakelijk...
. Ik heb er geen bal verstand van, maar dit is de info van mijn man