Karreman schreef:Als je het knopje van de handrem indrukt gaat er binnenn in de handel een stangetje naar de kam( misschien de" tandwielen"waar jij het over hebt) die hem ontgrendeld. Soms doet (kruip)olie wonderen en anders zul je hem even moeten demonteren want dan grijpt er binnenin iets niet goed in elkaar.
Volgens mij zit de bodem van een berko tussen de zijwanden en dan druk je de oude vloer er ook zomaar uit.
Er zijn ook nog types van berko waar nog geen remkabels op zitten maar een staaldraad welke over katrolletjes van de oplooprem naar de trommels geleid worden. Als die van jou dat ook heeft kan het vinden van remonderdelen wel eens problemen opleveren.Dit systeem is nl nog uit het jaar kruik.
Enne.... ik heb nog nooit een trailer met tandwielen gezien

Iemand die mij volgens mij iets jes meer kan vertellen over mijn oude trailertje. Volgens de monteur die er naar gekeken heeft zit er in de behuizing van de oplooprem iets niet goed, en hij zij dat het gedemonteerd moet worden, wat volgens hem een gevaar klusje is, omdat de rem op spanning staat.
En het remsysteem, geen idee, totaal geen verstand van... Als je onder de trailer kijkt zie je idd staaldraad lopen die naar de trommels leiden.... Maar de trommelremmen zijn na gekeken en de functioneren prima, mijn probleem zit um in de behuizing van de oplooprem. Als ik de handrem omlaag wil doen, gaat hij heel losjes (te losjes) een kwart naar beneden, en dan gaat hij niet meer verder. Ik krijg hem wel weer te gemakkelijk omhoog. Ik heb zelf het idee dat er iets niet goed over elkaar loopt??? "tandwieltjes"

Dat ik het e.e.a. scheef getrokken heb toen ik de trailer op de rem zette en wegreed zonder het breekkabeltje van de trekhaak te halen. Hij is daardoor zo hard aangetrokken, dat het daarom mss allemaal van elkaar is geschoten. ?????
Het is een oud beestje maar hij ziet er nog puik uit omdat hij altijd binnen heeft gestaan. Alleen de bodem wil ik vervangen en opnieuw schilderen. Maar het is wel afwegen de trailer het nog wel waard is om een nieuwe oplooprem eronder te bouwen. Daarom wil ik hem graag laten maken. Of mss kunnen we hem zelf maken, daarom graag informatie wat er aan de hand kan zijn met het ding.
Wat betreft de bodem van de trailer, deze ligt onder de schotten, dit is een feit.
Bedankt tot dusver