Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73
Paardje1993 schreef:het gaat er dus om dat die uitgaan en daarom makkelijk moeten zijn!(Aansluitend bij mijn andere topic.)
Zijn er tips wat betreft het kopen van nieuwe laarzen?
Ik heb namelijk snel last van stinkvoeten in laarzen en heb maat 41. Ze moeten wel makkelijk aan en uit kunnen en ook voor de zomer. Hebben jullie tips ook betreft de sokken?
Hyposjuhhh schreef:Waar staat HH voor?Sokken van Stapps of Eurostar vind ik erg fijn.
Misschien Jodphurs kopen? En daarmee een paar chaps, dan hoef je alleen die maar uit te doen en kun je op je jodphurs verder. Koop wel lederen, rubberen zijn duurzaam en goedkoop maar je krijgt er zo'n verschrikkelijke zweetvoeten in. Ariats zijn heel mooi en fijn maar wel duur, je kunt ook naar simpele van HH kijken.
MaNdiii schreef:Nu heb ik 'aigle start boots rubber'. Geld is hier niet zo het probleem. Maar ze moeten goed aan en uit kunnen. Wel denk ik dat ik snel nieuwe kousen moet gaan kopen. (V&D is niet zo'n succes...hh is harry's horse.
Ik weet niet welke laarzen je nu hebt , maar misschien werken leren laarzen ook goed.
Als dat te duur is is de jodphur met chaps een goed alternatief.
) MaNdiii schreef:Ik denk dat ik mijn laarzen dan wel afwisselend ga dragen als ik eenmaal nieuwe heb (oud vs. nieuw). misschien maakt dat dan wel uit betreft laarzen.Op de markt heb je ook meestal een sokkenboer daar kan je ze ook altijd kopen. Denk dat het bij jou laarzen niet heel veel helpt welke kousen je aan hebt. Bij jodphurs en laarzen kan je altijd met een rits kopen. Chaps is ook met rits.
linnie28 schreef:het idee van rijschoenen is niet eens zo'n gek idee. En wat betreft kousen is Eurostar misschien wel goed. Beige lijkt me het beste.Ik heb Jodpurs van Ariat leren. Zitten heerlijk!! Geen zweet of stink voeten. Alleen wel duur. die van mij waren 120 euro maar ik weet dat ik ernong lang plezier van kan hebben. Want ik gebruik ze nu al rijschoen(met leren chaps natuurlijk) Maar als ze straks niet meer zo mooi zijn en ik nieuwe rijlaarzen ofzo neem kan ik ze altijd nog als stalschoen dragen. Maar ik weet zeker dat ik ze nog heel lang kan gebruiken hoor!!
ingvdh schreef:ja, dan zal ik idd naar leren kijken. Luchten is bij vele toch echt wel nodig!!als je last van zweetvoeten hebt zou ik naar leren laarzen gaan kijken, deze ademen en rubberen laarzen zoals de aigle niet, lederen laarzen zijn tegenwoordig heel prettig geprijsd.
Qua aan en uittrekken kiezen voor laarzen met een rits, die zijn er ook te kust te en te keur en voor de sokken, gewone katoenen sokken doen het prima, ik heb nog nooit een paar "echte" paardrij sokken gekocht en ik zit elke dag te paard.
edit ik zie net dat je ritsen niet mooi vindt, ik heb ze aan de achterkant zitten en je ziet er zowat niets van.
Luchten is niet echt nodig, na gebruik laarzen in spanners zetten en klaar.
Paardje1993 schreef:Misschien is dat typisch iets van Aigle-laarzen??ingvdh schreef:ja, dan zal ik idd naar leren kijken. Luchten is bij vele toch echt wel nodig!!als je last van zweetvoeten hebt zou ik naar leren laarzen gaan kijken, deze ademen en rubberen laarzen zoals de aigle niet, lederen laarzen zijn tegenwoordig heel prettig geprijsd.
Qua aan en uittrekken kiezen voor laarzen met een rits, die zijn er ook te kust te en te keur en voor de sokken, gewone katoenen sokken doen het prima, ik heb nog nooit een paar "echte" paardrij sokken gekocht en ik zit elke dag te paard.
edit ik zie net dat je ritsen niet mooi vindt, ik heb ze aan de achterkant zitten en je ziet er zowat niets van.
Luchten is niet echt nodig, na gebruik laarzen in spanners zetten en klaar.