Derby of Petrie rijlaarzen??

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Hanneke_Inka

Derby of Petrie rijlaarzen??

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-01-11 17:55

Hee Bokkers,

Ik wil graag leren rijlaarzen kopen, ik heb alleen nog nooit leren rijlaarzen gekocht en ik zou ook echt niet weten welk merk ik moet kopen, welke zou het beste zijn??
Wat zijn jullie ervaringen en welk merk hebben jullie??
Eigenlijk zat ik zelf te denken aan Petrie's alleen ik lees net een topic waarin ze niet tevreden zijn over Petrie's dus nu weet ik het niet meer zeker..
Ook moet ik mijn laarzen dan op maat laten maken weet iemand nog een rijlaarzen maker(es) in of rond Eindhoven (ik woon in Helenaveen maar ik denk dat in of rond Eindhoven wel bedrijven zijn die dit doen anders rondom Deurne ofzo)

Ik hoop dat jullie je mening willen geven en misschien ook iemand weten die laarzen op maat maakt! ;)

xxxxHanneke

ps. Als je een ander GOED merk weet als Derby of Petrie mag dat natuurlijk ook. :D

upendo

Re: Derby of Petrie rijlaarzen??

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-11 17:56

Lipica. :Y)

_pauline_

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-11 17:57

Ik heb zelf Petrie standaard, op maat laten maken. Ik ben er erg tevreden over en ze passen me ook echt goed.
Het inlopen is wat minder, maar dat moet je voor lief nemen. Ik vind het erg fijne laarzen.

CalvinenGino

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-11 17:58

Ik heb bruine Derby laarzen op maat gemaakt..! Zitten echt heerlijk en zijn super mooi..
Maar ik ga vrijdag toch ook nieuwe zwarte petrie dressuur laarze kopen.. Ook op maa gemaakt en hoe ze uitzien (lak/mat leer, diamantjes e.d) bepaal allemaal zelf.!

Ik ga voor deze laarzen naar Ruiterzaak Emmers.. Ligt in belgie ter hoogte van Weert (www.emmers.be)

Dus met deze keuze kan ik jet niet helpn.. Ik vind ze beide super.!!

M.b.t. Zijn idd een stul goedkoper maar vindt de afwerking
Minder
Laatst bijgewerkt door CalvinenGino op 06-01-11 18:01, in het totaal 1 keer bewerkt

Hanneke_Inka

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-01-11 17:59

_pauline_ schreef:
Ik heb zelf Petrie standaard, op maat laten maken. Ik ben er erg tevreden over en ze passen me ook echt goed.
Het inlopen is wat minder, maar dat moet je voor lief nemen. Ik vind het erg fijne laarzen.

Waar heb je ze op maat laten maken en hoelang duurt het ong. om ze in te lopen??
Hoe lang heb je ze al?? blijft het leer goed naarmaate je er langer mee rijd??

bente_

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-11 17:59

Wat doe je meer? dressuur of springen?
want van petrie zijn meestal harder dus minder fijn met springen.
Derby is heel erg soepel.

Hanneke_Inka

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-01-11 18:00

CalvinenGino schreef:
Ik heb bruine Derby laarzen op maat gemaakt..! Zitten echt heerlijk en zijn super mooi..
Maar ik ga vrijdag toch ook nieuwe zwarte petrie dressuur laarze kopen.. Ook op maa gemaakt en hoe ze uitzien (lak/mat leer, diamantjes e.d) bepaal allemaal zelf.!

Minder

bij welke vind je de afwerking minder??
waar heb je ze op maat laten maken??
bevallen de Derby laarzen nog goed naarmaate je ze langer draagt??

_DP_

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-11 18:00

Ik kocht ook voor het eerst leren laarzen 2 jaar geleden van het merk Rectiligne.
Wat ben ik daar tevreden over!!

Donna_

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-11 18:02

Wat is je budget? Of heb je geen limiet? :)
Lipica's zijn voor op maat gemaakt laarzen niet duur. Voor petries kom je toch weer een heel stuk hoger uit, ligt er ook een beetje aan welk leer je wilt, en of je met/zonder rits en met/zonder veters wilt.
Ik was er ook heilig van overtuigt dat ik mijn laarzen op maat moest laten meten, trok het eerste paar rijlaarzen aan en die zaten direct als gegoten. Misschien toch in de winkels maar eens passen?

Hanneke_Inka

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-01-11 18:02

bente_ schreef:
Wat doe je meer? dressuur of springen?
want van petrie zijn meestal harder dus minder fijn met springen.
Derby is heel erg soepel.

op het moment meer dressuur maar ik wil het allebei graag gaan doen.
Elke vrijdag rij ik oefenspring wedstrijdjes en verder rij ik dressuur als het springen beter gaat wil ik ook echte wedstrijdjes springen doen.
dressuur rijd ik al wedstrijdjes.

litleangel

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-11 18:03

ik weet niet of je gewone voeten hebt (niet stom bedoeld hoge vreef, klauw tenen etc) ?
want dan kun je ze op maatlatenmaken dat heb ik ook gedaan want ik heb een hoge vreef :o

CalvinenGino

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-11 18:05

Hanneke_Inka schreef:
CalvinenGino schreef:

Minder

bij welke vind je de afwerking minder??
waar heb je ze op maat laten maken??
bevallen de Derby laarzen nog goed naarmaate je ze langer draagt??

Derby heb ik een 1,5 jaar zien er nog Super uit..! Redelijk nieuw..
Lipica vind ik minder goed afgewerkt..
Iemand zegt hier dat Petrie hard leer is.. Maar dat is niet waar.. Ik ga namelikk voor
Petrie met soepel leer.. Net als die van derby.. Ztten vind bij de enkel..!

Derby's zijn hier in z-limburg gemaakt duurde een 4 wekn ook die petrie zullen een 4 weken zijn, deze worden bij Emmers in belgie (ter hoogte van Weert) op maakt gemaakt

_DP_

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-11 18:07

Bij Emmers in Hamont heb ik ze ook gehaald. hele fijne service daar.
Gelukkig voldeed ik aan de "standaard" maat en hoefden ze niet "op maat".

Hanneke_Inka

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-01-11 18:08

d0nnaa_dan schreef:
Wat is je budget? Of heb je geen limiet? :)
Lipica's zijn voor op maat gemaakt laarzen niet duur. Voor petries kom je toch weer een heel stuk hoger uit, ligt er ook een beetje aan welk leer je wilt, en of je met/zonder rits en met/zonder veters wilt.
Ik was er ook heilig van overtuigt dat ik mijn laarzen op maat moest laten meten, trok het eerste paar rijlaarzen aan en die zaten direct als gegoten. Misschien toch in de winkels maar eens passen?

Ja dat heb ik al gedaan ik wil ze toch echt opmaat laten maken omdat ik heeeele smale tuiten heb...
Ik moet nog een beetje doorsparen maar mijn max. budget ik rond de €400 euro.
Het lieftste wil ik zonder rits, zonder veters maar misschien wel met een randje lak en van die glim steentjes erin.

Hanneke_Inka

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-01-11 18:09

Citaat:
Derby heb ik een 1,5 jaar zien er nog Super uit..! Redelijk nieuw..
Lipica vind ik minder goed afgewerkt..
Iemand zegt hier dat Petrie hard leer is.. Maar dat is niet waar.. Ik ga namelikk voor
Petrie met soepel leer.. Net als die van derby.. Ztten vind bij de enkel..!

Derby's zijn hier in z-limburg gemaakt duurde een 4 wekn ook die petrie zullen een 4 weken zijn, deze worden bij Emmers in belgie (ter hoogte van Weert) op maakt gemaakt

weet je of die opmaat makerij ook een site heeft??

MelanieB

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-11 18:10

Derby! :j Gewoon omdat ze gelijk lekker zitten en Petrie's mn voeten naar de ... halen met inlopen enzo.
Petrie's vind ik alleen wel weer mooi(er) met dressuur. :j

Of mn DeNiro's.

Hanneke_Inka

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-01-11 18:11

_DP_ schreef:

weet je misschien hoeveel het ong. kost om de laarzen op maat te maken??

ingetje3012

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-11 18:11

Ik heb eerst derby gehad ( 3 paar in 1 jaar tijd) Deze waren steeds niet goed afgewerkt. Het eerste paar gaf aan de binnen kant steeds af. Had iedereen keer na het rijden een bruine rijbroek in plaats van wit. Dit mocht niet dus kreeg ik nieuwe. In dat paar zatebn na een half jaar ook de gaten in en toen kreeg ik weer nieuwe..Het 3de paar heb ik iets langer gehad, maar ben toen overgestapt naar petrie.
Heb nu pas het 2de paar binnen gekregen (dit wordt mijn wedstrijdlaars) die andere zijn nog in super staat en zitten heerlijk.
Het inlopen is wel iets minder maar ik heb er weinig last van gehad.
Heb de mijn overigens gekocht bij hypoweert en het nieuwe paar besteld op wedstrijdruiter.nl

supertinkie

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-11 18:12

Ik heb Petrie laarzen gehad en ik vond het maar stugge laarzen, ik had de Petrie standard. Zelfs nadat ze ingelopen waren, waren ze nog niet lekker soepel. Nu heb ik de laarzen van Ariat en daar ben ik heel erg blij mee! En in verhouding vind ik die ook niet vreselijk duur.

Hanneke_Inka

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-01-11 18:13

ingetje3012 schreef:
Ik heb eerst derby gehad ( 3 paar in 1 jaar tijd) Deze waren steeds niet goed afgewerkt. Het eerste paar gaf aan de binnen kant steeds af. Had iedereen keer na het rijden een bruine rijbroek in plaats van wit. Dit mocht niet dus kreeg ik nieuwe. In dat paar zatebn na een half jaar ook de gaten in en toen kreeg ik weer nieuwe..Het 3de paar heb ik iets langer gehad, maar ben toen overgestapt naar petrie.
Heb nu pas het 2de paar binnen gekregen (dit wordt mijn wedstrijdlaars) die andere zijn nog in super staat en zitten heerlijk.
Het inlopen is wel iets minder maar ik heb er weinig last van gehad.
Heb de mijn overigens gekocht bij hypoweert en het nieuwe paar besteld op wedstrijdruiter.nl

Oke bedankt!
heb je ze ook op maat laten maken of niet??
Jou keuze gaat dus naar Petrie. :D

Hanneke_Inka

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-01-11 18:14

supertinkie schreef:
Ik heb Petrie laarzen gehad en ik vond het maar stugge laarzen, ik had de Petrie standard. Zelfs nadat ze ingelopen waren, waren ze nog niet lekker soepel. Nu heb ik de laarzen van Ariat en daar ben ik heel erg blij mee! En in verhouding vind ik die ook niet vreselijk duur.

oke bedankt!

_DP_

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-11 18:14

Hanneke_Inka schreef:
_DP_ schreef:

weet je misschien hoeveel het ong. kost om de laarzen op maat te maken??

Nou ik weet dat ik rond de €350 heb betaald voor de laarzen. Volgens mij zeiden ze als ik ze dus helemaal op maat wilde(dat model dan) dus de voet en de schacht dan kwam er €100 boven op de prijs.

Hanneke_Inka

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-01-11 18:19

Citaat:
Nou ik weet dat ik rond de €350 heb betaald voor de laarzen. Volgens mij zeiden ze als ik ze dus helemaal op maat wilde(dat model dan) dus de voet en de schacht dan kwam er €100 boven op de prijs

Oke bedankt en welk model had je toen??

_DP_

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-11 18:25

Palm Beach. Met een rits aan de achter kant. Was ook aan het kijken voor de Petrie standaard maar deze zat zo los bij de enkels. Ook met de laarzen uit te doen...kun je beter een rits nemen. Ik vond die zonder rits echt verschrikkelijk!:P

Hanneke_Inka

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-01-11 18:29

staat er op die site van Emmers ergens iets van de laarzen opmaat maken of moet je dan gewoon even langs gaan.
Dit is idd aardig dicht bij ons huis dus ik denk dat we daar dan naartoe gaan.
Ook denk ik dat ik toch voor de Petrie's ga. Omdat ik denk omdat de Derby's zo'n zacht leer zijn dat ze ook sneller slijten.