Mij valt op dat er weinig voor heren aangeboden wordt?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

belgikske

Mij valt op dat er weinig voor heren aangeboden wordt?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-01-11 22:29

zoals ik al schreef wat mij opvalt:
Dat er zo weinig spullen te koop worden aangeboden voor heren,
wedstrijdjasjes bv.
of heb ik het mis?
Laatst bijgewerkt door Revanches op 07-01-11 18:57, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: Titel iets aangepast ter verduidelijking.

Anoniem

Re: wat mij opvalt

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-11 22:31

Komt denk ik omdat bokt voor 99% uit vrouwen bestaat? :D

Buffelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-11 11:50

Hihi ja idd, ik kom zelden een man tegen op bokt!

Misschien moet jij nu het verschil gaan maken hihi!

_Gaby1994

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-11 11:58

Er komen idd maar vrouwen voor hier op bokt hihi !!

Shaggy09

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-11 13:07

XNeLLeKe

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-11 13:54

Jaa, vrouwen zijn er hier met de meerderheid.
Wil je iets nieuws hebben? Ga naar een ruitershop.
Bij de meeste is het nu uitverkoop en daar hebben ze
voor vrouwen én heren. :j

pres

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-11 13:57

Ja, dat zegt mijn man ook altijd. Het ergste vindt hij dan nog dat bijvoorbeeld een rijbroek vaak wat duurder is dan de dames versie.

belgikske

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-01-11 18:39

maar wat duurder? minstens 20 euro voor een degelijke broek bvb.
en tweedehands is er ook niet zo veel voor heren.
en voorconcours is er bijna niks.
ik ken toch veel mannen die paard rijden zowel springen als dressuur.

aerdenhout1

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-11 18:49

:(:) :(:) :(:) :(:) :(:) Ach jochie toch!!
Wat zoek je dan? Het is ook niet makkelijk he, als paarden MAN tussen al die wijven! :D :D :D :D :D :D

kensha

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-11 13:17

belgikske schreef:
zoals ik al schreef wat mij opvalt.
Dat er zo weinig spullen te koop worden aangeboden voor heren,
wedstrijdjasjes bv.
of heb ik het mis?

Hahaha dat´s 100% waar,

waarschijnlijk daardoor dat ik 1 van de weinigste maar wel de noodzakelijke spullen heb. :D

Ik heb 2 gewone rijbroeken, cap, blauwe poetskoffer met me borstels erin. Blauwe halster, touw.
Bruine deken naja je weet al welke richting ik opgaat :+ .

Misschien daarom weinig jongens rijden?
Te weinig ruiter kleding voor jongens/mannen.

ps; mssch de ruitersport zaak in je buurt aparte dingen voor je kan bestellen?
Ze hadden ook geen mannenlaarzen laast dus hadden ze voor mij bij moesten bestellen :o

huppeltje81

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-11 14:37

aerdenhout1 schreef:
Wat zoek je dan? Het is ook niet makkelijk he, als paarden MAN tussen al die wijven! :D :D :D :D :D :D

_O-

Misschien wel een gat in de markt!
Een ruitershop voor alleen mannen.

Jaim

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-11 18:35

misschien dan toch wat meer uitgeven en nieuw kopen...
maar volgens mij is er op MP echt wel iets te vinden ;)
succes!

linnie28

Re: Mij valt op dat er weinig voor heren aangeboden wordt?

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-11 20:13

Nou ik ken een jongen. Die heeft gewoon zat paardrijbroeken. Ze zijn er neit in alle winkels maar in de meeste wel hoor. Soms hebben ze ook een deel achter hangen en moet je er gewoon naar vragen. Tweedehands is wel een klein probleem maar ik dnek omdat komt omdat mannen de moeite er niet voor doen om het op internet te zetten die gooien het gewoon weg. Voor concours zijn er ook zat spullen. Die kun je wle beter op internet kopen dan ben je veel goedkoper uit.
succes

Zilfstar

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-11 20:22

Ik zit met hetzelfde (ook op Marktplaats en zelfs IN de ruitershops) maar dan voor mijn zoon van 8. Want ja... babyblauw IS gewoon NIET STOER! En sommige dingen zijne r wel in jongenskleur zoals zwart en donkerblauw maar dan weer met een meisjeskraag ofzo. Not done! En in echt felrood is er ook weinig te vinden (zijn favo kleur)

Zusjelief heeft het daardoor een stik makkelijker qua kleur, alleen zij is net 6 en slechts 110 groot en dan ook nog slechts 17 kilo.... alles zit te wijd of de mouwen zijn gigalang :D

Over mezelf, 159 en tikkie te zwaar nog maar niet te spreken..... Knalroze staat mij gewoon niet hihi :+

Grit

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-11 20:30

De mannen en jongens die ik ken die paardrijden lopen er toch heel normaal "mannelijk" bij in hun paardrijkleding. En gewoon te koop bij de dichtstbijzijnde ruiterschop.
Veelal neutrale kleuren, dat dan wel. Dus als je ook een ruitjesbroek of een roze bodywarmer wilt dan zal het wat lastiger zijn :(:)

aerdenhout1 schreef:

:')

Royallady

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-11 22:10

Haha, hier ook nog een man... En het zelfde probleem. Voor vrouwen is er erg veel keus. Ik probeer al tijden een dunne heren rij-bodywarmer te vinden, ben alle shops in de buurt afgeweest maar is nergens te krijgen of te bestellen. Een nieuwe wit shirt kopen voor de wedstrijden bleek laatst ook al een probleem. Rijbroeken vinden lukt prima, heb er een aantal van Eurostar.

AngelofLove

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-11 22:20

ik was laatst bij de krämer pferdesport in duitsland en die hadden echt een hele mannen hoek, vriendlief heeft met grote ogen staan kijken :D

Shaggy09

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-11 11:35

Tjaa....Ik weet niets meer te bedenken :o :P
misschien kun je op marktplaats een advertentie plaatsen: heren rijkleren gezocht enz.

Ik zal helpen zoeken op marktplaats! :D
succes!

Shaggy09

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-11 11:38

polly2

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-11 11:45

Dat komt omdat mannen van nature geen verzamelaars zijn en het ze worst zal zijn of de kleur van de rijbroek matcht met hun dekje en de kleur van het paard.
Mannen kopen rijbroeken omdat het praktisch is. Als ze een model gevonden hebben die ze aanstaat, kopen ze er gelijk drie van. Drie dezelfde...lekker makkelijk.
Verder ook geen gezeur om topjes, bodywarmers etc.. In een gewoon T-shirt of trui kan ook gereden worden.
Een jas moet vooral warm zijn in de winter, ademen en lekker zitten. Kleur en mode doet er niet toe.

Kortom....in de ruitersportmode valt geen droog brood te verdienen aan de gemiddelde man. Die koopt pas nieuw als het oude versleten is.

En een man heeft dus niet zoals veel vrouwen stapels modieuze rijkleding in de kast liggen, in elke kleur, voor bij elk paard, elke gelegenheid en elke stemming.

Mijn man is in ieder geval wel zo...en ik denk ook als een man, want ik doe het ook zo (ook van die rijbroeken....). En heel praktisch: altijd alles met blauw....is een praktische kleur en hoef ik nooit na te denken als ik iets uit de kast trek.

En dekjes voor het paard...gewoon wat in de aanbieding is...en alleen als de oude kapot en versleten is en niet meer kan daardoor.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-11 11:52

Ik ken anders wel een man die let op zijn setjes hoor :o Zijn kledij zal altijd mooi bij elkaar passen, die zie je niet snel in zo'n los flodderen t-shirt op z'n paard. Altijd met polo of hemdje in de zomer, in de winter met trui of jas. Ook dekjes en peesjes passen altijd netjes bij elkaar.
Hij houdt zich inderdaad wel aan de eenvoudige kleuren zoals bruin en donkerblauw. Maar dat past ook wel het beste bij zijn paard :)

In de ruiterzken waar ik ga is ook wel heel wat te vinden voor mannen hoor! Minder dan voor vrouwen, maar toch... En anders bestellen ze het met plezier. Broeken en mijn kledij zijn ook altijd neutrale kleuren, voor de paarden mag het wat feller. Da's altijd goed voor een zomers sfeertje :)

polly2

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-11 12:09

Varekaj schreef:
Ik ken anders wel een man die let op zijn setjes hoor :o Zijn kledij zal altijd mooi bij elkaar passen, die zie je niet snel in zo'n los flodderen t-shirt op z'n paard. Altijd met polo of hemdje in de zomer, in de winter met trui of jas. Ook dekjes en peesjes passen altijd netjes bij elkaar.
Hij houdt zich inderdaad wel aan de eenvoudige kleuren zoals bruin en donkerblauw. Maar dat past ook wel het beste bij zijn paard :)

In de ruiterzken waar ik ga is ook wel heel wat te vinden voor mannen hoor! Minder dan voor vrouwen, maar toch... En anders bestellen ze het met plezier. Broeken en mijn kledij zijn ook altijd neutrale kleuren, voor de paarden mag het wat feller. Da's altijd goed voor een zomers sfeertje :)

Dat is dan een zogenaamde "metro-man" .....

Maar dat zijn wel uitzonderingen...

En met een T-shirt wilde ik niet zeggen dat dat dan ook los floddert....dat kunnen hele nette shirts zijn....maar vooral praktisch!

Mijn man moet voor zijn werk altijd top gekleed zijn. In pak, goede pakken trouwens ook nog, met mooie overhemden, stropdassen, goed matchend tot de sokken aan toe...

Maar rondom de paarden vervalt dat volledig. Niet dat het dan flubbert en lubbert of zo....maar het moet vooral lekker zitten en praktisch zijn. Kleur etc. doet er niet toe.

Behalve weer bij het mennen op wedstrijden....dan moet alles in de stijl van de kar: blauw met oranje: blauw pak, oranje stropdas, oranje peesbeschermers en oornetje....kortom...dan wordt hij ineens een soort penny met een setje...

annebe

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-11 12:14

Zijn de rijbroeken voor een man zo anders dan voor een vrouw dan?
Volgens mij heft mijn man een gewone unisex rijbroek van Horka.
En betreft andere kledij, deze hoeft natuurlijk niet bij een ruitershop gekocht te worden.

Christel1164

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-11 12:16

Spijkerbroek met (lange) chaps heeft toch mijn visuele voorkeur :-)

Christel1164

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-11 12:18

Oja, Duitse (web) shops hebben vaak veel meer keuze en artikelen, echt een aanrader
Bekijk deze website eens: http://www.loesdau.de/

Enne, dan willen we wel natuurlijk VOOR en NA foto's :-p