Uiterlijk tijdens het paardrijden

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Sanniegirl

Uiterlijk tijdens het paardrijden

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-01-11 18:49

Ik heb het dus over de ruiter, vandaar dat ik hem ook op dit forum post.
Ik lees soms opmerkingen waarvan ik denk, maakt het echt zoveel uit hoe je er uit ziet tijdens het rijden?
Ik heb gewoon rijbroek, oude sweater, klaar. En dat terwijl ik normaal heel veel van kleding, accesoires, alles houd!

Ik heb het natuurlijk niet over wedstrijden.

belle_boef

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-11 18:51

Ik ben daar ook niet zo moeilijk in, als ik kleren aan heb waar ik mee kan paardrijden dan doe ik dat, alles kan in de was oud of nieuw.

Kristel16

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-11 19:10

Ik heb er geen moeite mee!!! Ik houd ook van kleding, maar ik heb gewoon een paardrijbroek en dan oude kleding zoals een vest of trui aan en alles is oud!!!!
Laatst bijgewerkt door Kristel16 op 05-01-11 19:54, in het totaal 1 keer bewerkt

CoronaLime

Re: Uiterlijk tijdens het paardrijden

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-11 19:14

Ik vind dat het wel een beetje bij je dekje moet staan, en natuurlijk lekker zitten! :D

Mijn nieuwe laarzen zijn met een beeetje geluk over 6/7 weken klaar, dus dan hoef ik alleen nog een bruine cap en een nieuw hoofdstel en dan kunnen we helemaal netjes voor de dag komen :)

xManon_

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-11 19:16

Dat maakt mij dus echt niks uit.
Kleuren bij het dekje vind ik dus ook onzin.

Malenka

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-11 19:23

Ik ben van mening dat het wel invloed kan hebben op je houding. Zowel in positieve als negatieve zin. Ik merk dat bij mezelf ook. In mijn oude, vieze, kapotte, ruime kleding voel ik me anders dan in mooie bij elkaar passende en goed passende en getaileerde kleding.
Soms geeft kleding net dat beetje extra. Bovendien kan het invloed hebben op het beeld. Een dikke net iets te grote winterjas is anders dan een goed aangemeten wollen colbert. De ruiter zit misschien beide keren hetzelfde maar het ziet er heel anders uit. Misschien lijkt het in het eerste geval wel alsof de ruiter zijn rug bol maakt terwijl deze juist rechtop zit.
Voor lessen maakt het dus veel uit. Vooral in de winterperiode als mensen meer kleding dragen.

troi

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-11 19:26

Oude spijkerbroek, oude vaalblauwe fleecetrui, geen make-up en een lelijke (maar wel erg goedkope) cap dat is meestal mijn outfit (dat overigens wel gecombineerd met goede kwaliteit en daardoor vaak dure tack, dat dan wel weer).
Ha ha ha ha gelukkig ben ik vreeeeselijk mooi van binnen :P

Nee, ik ben veel te praktisch om mooie kleding aan te doen naar de paarden, alles komt toch altijd onder de stront en modder, zonde van mijn mooie spullen.
Laatst bijgewerkt door troi op 05-01-11 19:29, in het totaal 2 keer bewerkt

Chann_

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-11 19:26

ik ben het ook met malenka eens. maar het moet natuurlijk wel lekker en comfortabel zitten.
als ik leuke kleding aan heb en het past bij mijn paard dan vind ik dat heel leuk, maar soms heb ik ook een oude trui of iets aan en dan voel ik me direct minder mooi ect.

Froukje
Forever young

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-11 19:28

Dat kan mij helemaal niks schelen, rijd waak met een rose dekje en blauwe rijbroek en grijse jas. :P
Als het lekker zit en goed op m'n paard ligt ben ik blij.

Ik kan me er niet druk om maken, als mensen er last van hebben kijken ze de andere kant maar op.

_Indigo

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-11 19:29

Ik doe gewoon een rijbroek aan voor ik ga paardrijden maakt niet uit wat ik anders aan heb, maak me er niet echt druk over...
Komt omdat ik vaak gewoon in het midden van de dag merk dat ik tijd heb om even bij men paardje langs te gaan, en dan gewoon snel vertrek ;)
Laatst had ik nog een hemd aan onder myn trui & dat was achteraf gezien toch niet zo'n slim idee, ik geraakte bijna niet op mijn paard (het was aansluitend en belemmerde blijkbaar myn schoudervrijheid :P )
Ik merk ook niet echt dat myn kledij zoveel vuiler wordt dan anders (mijn kleren proper houden is namelijk niet mijn specialiteit).

Het valt me ook vaak op dat mensen die zeer ruimzittende kledij dragen geen mooi beeld geven en hun houding er al sneller slordiger uitziet... Voor een lesgever is het dan volgens mij ook moeilijker om te bepalen wanneer iemand nu juist goed zit ;)

Splendesco

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-11 19:29

Ik vind het uiterlijk wel belangrijk tijdens het paardrijden.
Mijn paard heeft altijd een dekje met passende peesbeschermers.
En ik heb vrijwel altijd kleding aan wat daar bij past haha.
Niks mis mee toch, als je je er zelf maar prettig bij voelt. :)

Flew

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-11 19:30

Ik rij gewoon in een rijbroek/gewone broek met een oude trui erop en een jas aan. Bergschoenen aan en het gaat prima. Het zal mij werkelijk een zorg zijn hoe ik eruit zie terwijl ik paard rij, als het maar lekker zit.

Kaula

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-11 19:31

Mijn paardrijkleding is voornamelijk blauw en bruin, dus het maakt niks uit wat ik bij elkaar aantrek.
Verder heb ik gewoon wat oude of speciaal voor paardrijden gemaakte kledingstukken liggen en die moeten gewoon lekker zitten en functioneel zijn. En in dit jaargetijde vooral: me warm houden!
Of ik daarbij eruit zie als een eskimo of wat dan ook maakt me niks uit.

FellowH

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-11 19:36

Mij maakt het ook helemaal niet uit!
Ik heb een bruin geruite paardrijbroek.
Een zwart shirt en een jas of vest erover heen.
En dan me jopper en tjeps (weet niet hoe je het schrijft) :o

Margoooo

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-11 19:44

Het enige wat mij uitmaakt, is dat het geen kleren zijn die ik bv ook naar school draag, dat vind ik gewoon een vies idee :o

Verder maakt mij het echt niets uit!

RM94

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-11 19:44

ik let er wel op dat ik geen 20 verschillende kleuren aan heb dan moet iedereen een zonnebril op hahaha en verder dat het nie flappert en lekker zit.

nine1987

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-11 19:48

Heel vaak mijn werkkleding, aangezien ik van t werk uit naar mijn paarden ga.. Laat t mijn baas maar niet horen :P

Donna_

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-11 19:55

Splendesco schreef:
Ik vind het uiterlijk wel belangrijk tijdens het paardrijden.
Mijn paard heeft altijd een dekje met passende peesbeschermers.
En ik heb vrijwel altijd kleding aan wat daar bij past haha.
Niks mis mee toch, als je je er zelf maar prettig bij voelt. :)

Ga ik in mee :j
Maar moet zeggen dat het vaak tijdens trainingen in de winter niet lukt, rij langer met een zelfde dekje dan met dezelfde trui aan :+ en daar kan ik me dan ook totaal niet druk over maken, heb jij zoveel truien in dezelfde (basic)kleur dan, of wissel je ook elke keer van dekje (met als gevolg dat dus al je dekjes vuil zijn en ze niet meer in de kast op stal passen...)?

manex

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-11 19:56

Gewoon kleren die makkelijk zitten en vuil mogen worden. Kleur zal me een zorg zijn.

Persoonlijk vind ik het ook altijd een beetje lachwekkend als ik een ruiter zie met alles bij elkaar passende setjes.
Sorry, da's mijn mening

mika11

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-11 19:59

Ik heb nog nooit gekeken of mijn kleren passen bij het zadeldekje?
Gewoon makkelijke kleren die ook vies mogen worden en vaak gewassen kunnen worden.

Aria_zz

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-11 20:00

Ik vind het wel leuk om een mooie rijbroek te dragen, evt met bijpassend dekje of dekje + hoofdstelkleur (kan ze veranderen bij mijn hoofdstel) en combineren in kleurtjes vind ik erg leuk. Maar over het algemeen, van kleding van mezelf maakt het niet zo uit. Ik heb maar 2goeie rijbroeken en 1 minder goeie dus veel te kiezen heb ik niet en een vest die voor de paarden is. Als het goed zit, dat is het balangrijkste. Maar eens combineren is best leuk, gewoon niet the end of the world als het anders is ook.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-11 20:01

ik ben dr ook niet zo moeilijk in. Ik trek aan wat me lekker zit en knoop mn haar vaak vast en ja dat wastwel. Buiten de paarden om vind ik het we fijn om er verzorgd uit te zien, maja dan ga je ook naar t werk en vrienden enzo :) en dan hou ik er niet van om er slonsig ut te zien

opoe46

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-11 20:05

Ik ben dus zo'n trut dat wel graag als setjesmiep te paard door het leven gaat :o

Toen ik mijn Fries in moest laten slapen heb ik al mijn setjes (zowel de rijkleding als de bijpassende dekjes) verkocht.
Heb nu een bruine KWPN'er en heb er nieuwe setjes bij gekocht die mooier kleuren bij m'n paard, erg hè?? Zelfs m'n jas heb ik op kleur ;)
Nou zit ik nog met een lelijke zwarte cap en zwarte winterlaarzen, maar dat komt de volgende winter wel. 't Kan ook te gek, hè :+ :P

Ik doe nog net geen (bijkleurende) lippenstift op, hahaha. Oh ja, 't is maar goed dat niemand m'n ondergoed ziet, want dat is nou net ouwe vodden, hahahaha :D

Passieli

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-11 20:05

Gewoon een rij broek en een trui of wat dan ook. Ik let er eigelijk niet op of het bij mijn dekje past.
Als ik me er maar lekker in voel en het niet al te los zit. :D

Harvest_Moon

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-11 20:07

Met rijden maakt het mij ook niet heel veel uit, ik vind het altijd wel leuk om een mooi dekje of polo te kopen :) Dan denk ik er ook wel over na of iets nieuws wel bij mn rijbroek of kappen past. Hangt er ook een beetje van af waar ik zin in heb. Terwijl ik buiten de paarden vrijwel altijd juist wel graag en veel met kleding etc. bezig ben :j