Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73
josien_m_ schreef:Bijten is normaal jongetjesgedrag! Dat gaat later over of minder worden. Hem ervoor sraffen heeft nu nog niet zoveel effect. Wel zorgen dat je niet gebeten kunt worden natuurlijk, dat is handiger.
ik heb een keer een pony die beet, teruggebeten in zijn oor, hard. Heeft me echt nooit meer gebeten, die was gelijk genezen.fuego3 schreef:als hij wil bijten , weg duwen , of zelfs misschien weg sturen , en nooit iets voeren uit de hand .
ik zou hem nog niet echt een tik verkopen steeds , anders heb je kans dat hij op jonge leeftijd al aardig kopschuw word

Dilan1993 schreef:Castreren kan zeker helpen. Mijn paard beet als hengst ook veel, gewoon uit dominantie. Heb hem laten castreren, werd niet gelijk minder hoor, maar nu is het bijten al véél minder. En als hij het wel een keer doet, corrigeer ik dat meteen, en dan kapt ie ook.
Jessix schreef:Dilan1993 schreef:Castreren kan zeker helpen. Mijn paard beet als hengst ook veel, gewoon uit dominantie. Heb hem laten castreren, werd niet gelijk minder hoor, maar nu is het bijten al véél minder. En als hij het wel een keer doet, corrigeer ik dat meteen, en dan kapt ie ook.
Maar zeker weten doe je dit dus nooit, want misschien was het sowieso minder geworden.
Mijn hengsten bijten niet (meer). Het is bij jonge hengsten vaak (dominantie)spel en dat is i.m.o. heel goed af te leren.