Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Die was niet echt bang volgens mij, meer koppigheid..
).. En de trailer gaf niet erg ver mee
Sindsdien heb ik wel zoiets dat het mij niet uitmaakt hoe lang het duurt, maar welk paard dan ook zal bij mij gewoon achterwaarts de trailer af moeten stappen.. Miekemuis_ schreef:Misschien 1 voetje op de laadklep en er achteruit terug af. dan 2 voetjes erop en er achteruit terug af, dan helemaal op de klep en er achteruit terug af. dan elke keer een stukje verder in de trailer en er achteruit terug af
Succes!

knollentuin schreef:het begint al met het laden, ga oefenen als je niet weghoeft ,zorg ervoor dat je m niet in een x de klep op laat lopen, steeds weer achteruit eraf en steeds een stukje verder zodat hij leert achterwaarts de klep af te lopen.ook in het dagelijkse werk vaak met m aan de hand achteruit laten stappen. succes [of een trailer met voorlader]

Dit probleem ken ik. frankiej schreef:hm, je gaat toch geen andere trailer kopen omdat paardlief niet achteruit de trailer af wil?!

Kukkie schreef:Het beste wat je kunt doen is Eddy Modde's E-book over trailerladen (en lossen en rijden) downloaden. Dat vind je als je googlet op diagonaal paardenvervoer.
In zijn E-book vind je overigens veel meer informatie. En als je iets wilt weten, kun je hem gewoon mailen. Hij mailt altijd netjes terug.
knollentuin schreef:het begint al met het laden, ga oefenen als je niet weghoeft ,zorg ervoor dat je m niet in een x de klep op laat lopen, steeds weer achteruit eraf en steeds een stukje verder zodat hij leert achterwaarts de klep af te lopen.ook in het dagelijkse werk vaak met m aan de hand achteruit laten stappen.

frankiej schreef:hm, je gaat toch geen andere trailer kopen omdat paardlief niet achteruit de trailer af wil?!
Tessebes schreef:Ik zou eerlijk gezegd niet gaan oefenen met 1 stapje er op 1 stapje er af, dat is zo aangeleerd en voor je het weet heeft je paard geleerd hoe hij niet de trailer op moet.