Is er animo voor een binnen/buiten zet service?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

stoer

Is er animo voor een binnen/buiten zet service?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-01-11 20:33

Ik zit zomaar een beetje na te denken:

Zou er behoefte zijn aan een binnen en buiten zet service? ( met eventueel voeren)
Ik hoorde gister op een pensionstal mensen overleggen over het binnen en buiten zetten, dat het soms er lastig is om dat op vaste tijden re realiseren. Ik heb zelf ook ervaren dat het soms lastig is om dit voor en na je werk te doen.

Net zoals de honden uitlaat service tegenwoordig goed gebruikt word, lijkt het me waanzinnig om zo iets voor paarden op te zetten.
Ik heb zelf ruime ervaring met paarden, zowel jonge als oude en met hengsten
Ik heb een tijdje op een trainingsstal gewerkt en heb altijd mijn eigen paarden gehad.

Ook heb je van die dagen dat je ziek bent, je wilt liever geen bijrijder maar kunt toch wel enige hulp gebruiken.. Eventueel een stalletje uitmesten of longeren zou soms fijn zijn.

Hier in de omgeving is best veel paardenverkeer, veel pensionstalletjes en weilanden met schuilstalletjes ik neem toch aan dat de meeste paardeneigenaren gewoon moeten werken, en dat het best van pas zou kunnen komen.

Denken jullie dat hier animo voor is, zou je er zelf gebruik van maken?
Wat zou je er voor willen betalen? En wat verwacht je hiervan?

Het staat er een beetje warrig misschien, het is een hersenspinsel, maar het lijkt me erg leuk om iets dergelijks te doen.
Ik ben voorlopig een paar jaar 5 dagen per week vrij ( part time werken ivm kindje), en het lijkt me leuk om zo me dag in te vullen.
Als hij straks naar school gaat heb ik helemaal veel tijd over.

Wat denkt bokt?
Alle ideetjes of tips hoor ik graag

Sabinee__

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-11 20:34

Ik zou het niet prettig vinden om iemand de sleutel te moeten geven en toegang te verlenen tot mijn stal en paarden ..
Net als de honden uitlaat service, vind het geen veilig gevoel e.d. :)

Carmen

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-11 20:35

Nee, ik denk het niet. Omdat mensen geen paard nemen als ze hier geen tijd voor hebben. En anders zetten ze hem neer op een vol pension.

rakni

Re: Is er animo voor een binnen/buiten zet service?

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-11 20:36

ik wel maar alleen iemand van stal die ik zelf al goed ken en zij mijn paardje kent.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-11 20:38

Bij mij op stal wordt deze service al aangeboden door mensen die zelf hun paard op stal hebben gestald en tijd over hebben.
Bij ons wordt het binnen/buiten zetten niet door de stal zelf aangeboden dus ik ben heel blij met degene die mijn paard elke dag voor mij een paar uur in de paddock of op het land zet, in de stapmolen zetten e.d. doet ze overigens ook.
Uitmesten kan overigens ook worden afgenomen tegen betaling.

Denk dat het aan de stal ligt of er animo voor is, bij mij staan 280 paarden ofzo dus animo genoeg :)
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 01-01-11 20:39, in het totaal 1 keer bewerkt

lynne_berna

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-11 20:39

Ik zou er niet aan moeten denken dat een vreemde de paarden buiten zou zetten.

capopjekop

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-11 20:42

Het lijkt me handig voor in de vakantie, maar dan zou ik toch ook liever een bekende vragen. Ik geef niet snel mijn dieren 'uit handen'. Dan zou ik het liever onderling met vrienden regelen.

Theeglas

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-11 20:42

Nee hoor. Bij ons doet de staleigenaresse het en anders de stalknecht en des noods is er altijd wel iemand van stal die het wilt doen.

stoer

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-01-11 20:43

Waar mijn paarden staan word het ook onderling gedaan, echt ideaal, nooit geen problemen
Maar bij een vriendin is het soms echt ruzie om de roosters met binnen en buiten zetten omdat iedereen bijna dezelfde werktijden heeft.
Zou zelf ook huiverig zijn hoor, daarom mijn vraag
Een uitgebreide intake zou ook niet mogen ontbreken, net zoals een bijrijder doe je het eerst een periode samen?

Veulen84

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-11 20:44

Ik kan me tijd er wel mee vullen. Maar dan met name in vakantietijd en en op koude dagen zoals deze. Zodra het winter word vinden mensen het prettig als iemand ze 's ochtends even in de wei zet.

Maar ik bied meer dan dat: http://equive.nl/Stalservices.htm

De eerste paar keer is het voor mensen een drempel om te bellen. Maar daarna merken ze het gemak en dan neemt het vertrouwen plaats. Sleutels heb ik van sommige vaste klanten inderdaad. Maar gek genoeg merk ik op dat de meeste stallen overdag helemaal niet op slot zitten.

Prijzen, tja ligt aan hoeveel tijd je er aan gaat besteden en hoeveel je over wil houden. Ik geef het ook nog op en dan betaal je dus een bedragsje belasting.

Eliine

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-11 20:45

Tja lastig, enerzijds zullen er best mensen zijn die hier zeker mee geholpen zijn, maar de vraag is of die zomaar hun paard uit handen geven. Al is het alleen maar om buiten te zetten of te longeren. Nu heb ik zelf mn pony's aan huis staan, maar ben ook een tijd bijrijder geweest, en op die stallen werd het toch vaak onderling wel opgelost. Het is niet zoveel moeite om voor iemand anders ook even het paard los te gooien als je er toch al bent.
Dus de vraag is of mensen hier voor willen betalen en hun paard aan een vreemde overlaten als het vaak ook onderling geregeld kan.

Sjolvir

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-11 20:48

Denk dat het ook lastig is dit rendabel en toch vriendelijk geprijsd te doen.
Vanwege het feit dat je dan op meerdere stallen moet zijn en heen en weer moet pendelen.
2 paarden buiten zetten, 10 km verderop 2 buitenzetten en uitmesten, weer 5 km verderop buitenzetten,
dan terug 15 km om de eerste 2 binnen te zetten en te voeren, dan weer naar.. etc..
Honden uitlaat service, pikt alle dieren op rijdt naar bosje, laat ze los en brengt ze weer terug,
dat is efficienter.
Tevens ben je allicht niet op alle stallen welkom (in de zin van niet alle staleigenaren zullen
het waarderen, dat jij als vreemde op hun terein komt, ook al vraagt pension klant je)

Op grote stal waar ze de service niet bieden zou het allicht kunnen, als je er genoeg hebt, maar
weet niet of je er van kan leven. Als je een paar adresjes hebt in de buurt voor de leuk, is het
denk ik wel te doen.

Heb het nog niet over andere aangedragen bezwaren alhier.

stoer

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-01-11 20:51

Veulen84 schreef:
Ik kan me tijd er wel mee vullen. Maar dan met name in vakantietijd en en op koude dagen zoals deze. Zodra het winter word vinden mensen het prettig als iemand ze 's ochtends even in de wei zet.

De eerste paar keer is het voor mensen een drempel om te bellen. Maar daarna merken ze het gemak en dan neemt het vertrouwen plaats. Sleutels heb ik van sommige vaste klanten inderdaad. Maar gek genoeg merk ik op dat de meeste stallen overdag helemaal niet op slot zitten.

Prijzen, tja ligt aan hoeveel tijd je er aan gaat besteden en hoeveel je over wil houden. Ik geef het ook nog op en dan betaal je dus een bedragsje belasting.

:wow:
Jij hebt gewoon mijn hele idee al uitgewerkt. mooie website, ga zo eens verder lezen.

Hoeveel tijd ben jij er gemiddeld mee kwijt per dag? En kom je makkelijk aan klanten?
Heb je enige opleiding?

Veulen84

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-11 20:52

De meeste mensen die mij bellen zijn juist dat gezeur van onderling regelen zat. Ruzie's discussies, niet opletten, stalgenoten die geen dekens willen wisselen enz...

Heb 2 klanten waar ik al langer kom. Ga naar allebei 2x in de week. Inplaats van een bijrijder. Beide hebben bijrijders gehad, het is ze slecht bevallen. (De 1 werd bestolen en de ander had constant gezeur met wel niet opdagen). Met het ene paard ga ik wandelen, en mest ik z'n stal uit. Het andere paard loopt 2x aan de longe en zet ik daarna een uurtje in de paddock.

Het is kost misschien wel iets, maar voor deze mensen is het het waard. overigens denk ik dat je mensen pas kunt vertrouwen als je ze gesproken hebt en hebt gezien hoe ze omgaan met je paard.

Veulen84

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-11 20:59

stoer schreef:
:wow:
Jij hebt gewoon mijn hele idee al uitgewerkt. mooie website, ga zo eens verder lezen.

Hoeveel tijd ben jij er gemiddeld mee kwijt per dag? En kom je makkelijk aan klanten?
Heb je enige opleiding?

Ik heb wisselend tussen de 0 en de 20 klanten. Nu was het vorige week vrij druk bv. 15 mensen, omdat het vakantie is. In september had ik er 0. Ben nog niet zo lang bezig, dus ben benieuwd hoe het over een half jaar is.
Makkelijk aan klanten komen. Tja de eerste waren makkelijk, dat waren me lesklanten die me op het idee brachten. Nu flyer ik gewoon een beetje rond en tip ik het bij me kennissen. Het groeit door noodzaak. Toen het in december begon te vriezen begonnen mensen ineens te bellen. Bv met de vraag of ik ook extra wilde langsrijden om waterbakken te controleren of hooi bij te vullen. Dan gaat het snel en dat is echt mega lekker werken.

Ik heb een opleiding dierenverzorging gedaan + opleiding instructeur + opleiding gedragsdeskundige. Merk wel dat mensen je makkelijker vertrouwen als je een opleiding mee hebt. Geeft een stukje zekerheid dat je ook echt veilig met je paard word omgegaan.

BlueStar

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-11 21:04

Ik heb de site van veulen84 bekeken. Jammer dat ze zo ver weg zijn.
Ik zelf zou het erg fijn vinden na een kennismaking om iemand achter de hand heb voor het geval dat.
Vaak kan ik het wel regelen dat één van onze 2 vrienden of verzorgster (na schooltijd) even kuil in de bakken gooit, opstrooid en de waterbakken vult.
Maar stel dat ik 5 euro moet betalen zodat onze 2 jongens weer ertegen kunnen is het me wel waard, soms moet ik 2 dagen regelen/wachten voor ik weet of iemand het kan overnemen. En in geval van nood zit ik dus.

stoer

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-01-11 21:12

Hmm, ik moet eens verder gaan brainstormen.
Ik hoef er niet van te leven, ik heb straks gewoon veel tijd over en het lijkt me ook nog eens leuk om te doen. Ik wil er natuurlijk ook niets aan verliezen dus daar zou ik eerst eens over na moeten denken. Het hoeft ook niet groots.
Zoiets kan altijd groeien natuurlijk
Hier in de omgeving zijn echt veel weilandjes met stalletjes e.d. of kleine pensionstallen waarbij ik denk dat ze die hulp wel kunnen waarderen, zoals veulentje zegt met kou en tijdens vakantie, icm met eventueel beweging.? Zou hier in de omgeving eens moeten peilen.
Het is wel een moeilijk iets misschien omdat er veel vertrouwen bij komt kijken
Het is wel een bijrijders idee maar dan anders :P

Jullie geven me wel stof tot nadenken, bedankt :)
veulentje ook bedankt voor je info, ik word er erg enthousiast van :D

Yunomi

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-11 21:18

Ik zou iemand uit mijn directe omgeving kiezen.
Een vreemde die mijn paarden naar binnen en buiten zet vind ik niet zo'n fijn gevoel. En de meeste mensen die paarden hebben kennen in de omgeving ook wel weer andere mensen met paarden die het dan meestal geen probleem vinden om te helpen, ze helpen elkaar met dit soort dingen dan.

addy<3

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-11 21:45

Het zou wel fijn zijn soms dit eens uit handen te geven, je moet er toch wel minimaal 2x op een dag heen als je ze overdag buiten hebt en 's nachts op stal. Het zal ook wel eens handig kunnen zijn.
Maar toch zou ik het zelf eigenlijk niet doen. Ik zal dan eerder als het echt nodig is als ik bijv. op vakantie zou zijn een kennis hier uit de buurt vragen. Ik vind het niet zo'n fijn idee zomaar mijn pony's aan iemand anders over te laten.
Het trainen zou ik overigens ook niet zomaar aan iemand anders overlaten. Met mijn oude fjord kan iedereen overweg, is een grote allemansvriend. Maar mijn mini shetje is echt aan mij gehecht en die zal ook echt niks voor iemand anders doen. Er hebben meerdere mensen wel eens geprobeerd met hem te mennen, we waren op buitenrit en ik wou even de leidsels overgeven maar echt niet dat hij ook maar 1 stap verzette. Hij probeert iedereen uit die hij nooit eerder gezien heeft dmv kijken hoe ver hij kan gaan en bijten. Als het altijd dezelfde persoon is die zo af en toe eens mijn pony's zou doen en die weet er goed mee om te gaan en heeft ook overwicht over hem dan is het geen probleem. Maar zouden het verschillende mensen zijn elke keer en er zullen mensen tussen zitten die hier niet mee om kunnen gaan dan laat ik mn eigen pony verpesten.
Misschien als iemand heel goed is met paarden en er echt mee om weet te gaan dan zou ik het nog eens overwegen. Maar hier ben ik zelf eigenlijk nogal voorzichtig mee.

Sjolvir

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-11 21:48

Als je er niet van hoeft te leven, kan het denk ik heel leuk zijn, mede doordat je dan zelf ook
selectief kan zijn over wie met welk paard je aanneemt.

Ik zou zo'n service wel handig vinden, voor als je zelf echt niet kan, keer op vakantie bent etc.
Maar dan wel iemand die ik van te voren al eens heb gezien en zien werken, oid.

Marije_jiplover

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-11 21:51

Wij hebben die binnen-/buitenzet service gewoon bij ons op stal. Je kunt inteken wat je wil dat er met je paard gedaan wordt en de stalhouder doet dat dan voor ons.
Ik denk dus dat er op (de meeste) pensionstallen niet echt iets voor nodig is. Want als een stalhouder het niet kan of wil, zijn er altijd medepensionklanten met wie je samen iets kunt regelen.

Ik zelf zou er dus niet iemand anders voor vragen, of een stalgenootje of de stalhouder zorgt voor mijn pony als ik het zelf niet kan.

BlueStar

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-11 12:20

Ik denk ook dat van deze service meer gebruik gemaakt gaat worden door privestallen.
Er zijn veel mensen die alleen staan en zo serivice heerlijk vinden om achter de hand te houden.
Al is het alleen maar voor het voeren, mesten en eventueel wel of niet op het land.
Wij hebben een keer gehad dat we niet weg konden omdat we de verzorging niet rond kregen. Ik weet dat is ons risico door op zelfverzorging te gaan staan. Maar TS in welke omgeving zit jij?

stoer

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-01-11 19:23

Zuid holland, en dan in Zuidland. Tussen Spijkenisse en Hellevoetsluis is...

Ik ga volgende week eens beginnen met wat op papier zetten en een flyertje rondgooien, eens kijken of er animo voor is hier in de buurt..

Niet geschoten is altijd mis toch :)

Amy77

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-11 23:14

Veulen84 schreef:

Mooi geregeld...maar ik ben dus zo wantrouwend he en in jouw geval kan ik bv geen KVKnr terugvinden en een BTWnr? Ik zou daar als klant zijnde dan ook weer op letten..
En je voorwaarden zou ik persoonlijk ook professioneler opstellen (waar heb je je opleidingen gedaan, diploma's gehaald etcetc)..je hebt met vreemde mensen te maken en wij ook met een vreemde, waar we ons dier aan toe vertrouwen.
Je geeft zelf al aan dat je beginnend bent, maar ik zou het niet persé meteen aandurven als de site zo summier is..geen aanval verder uiteraard, want vond het erg mooi gedaan, maar het komt mij meer over als beunhazen en daar kunnen vaak problemen uit voort komen.
Dus meer als tip voor jou..uit ervaring verteld ;)

Veulen84

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-11 00:53

Amy ik ben een tijdje terug nogal vervelend gestalkt. Ben wat voorzichtiger geworden met bepaalde gegevens online zetten. Mijn opleidingen kun je wel terug vinden op de site. Alleen geen dingen meer waaruit je kan opmaken waar ik woon. Ben me lettelijk naar geschrokken over de dingen die me vertelt werden en het feit dat me familie er bij betrokken raakte.

Summier is trouwens niet de reactie die ik normaal krijg. Overvloedig, duidelijk, doelgericht meer. Enige wat me klanten zeggen te missen is reactie van en ervaringen van klanten. Die ben ik dus nu aan het verzamelen. Dien komen met 2 weekjes er op te staan