camera in trailer met schermpje

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Specje

camera in trailer met schermpje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-01-11 15:23

Over ongeveer twee weken moet ik met mijn paard een lange reis van zo'n 12 uur gaan maken.
Ik ben aan het kijken naar mogelijkheden om een camera in de trailer op te hangen en te kunnen volgen via een schermpje in de auto (draadloos)

Aangezien het maar om een enkele reis zou gaan ben ik benieuwd naar wat de mogelijkheden zijn.
Ik ben niet zo thuis in dit gebied, dus wellicht hebben jullie nog tips, betreffende cameramogelijkheden, soorten camera, handige installatie, huur etc?
Ik heb al op google gezocht, maar kan niet specifiek hiervoor iets vinden.

Op EA heb ik een topic geplaatst met de vraag om verhuuradressen mocht dat de beste optie zijn,
als je dus een verhuurder weet dan zou ik het erg waarderen als je dat daar wilt aangeven: Specje @ [EA-GZ] camera in trailer met schermpje: te huur?

Alvast bedankt
Laatst bijgewerkt door Specje op 01-01-11 15:43, in het totaal 3 keer bewerkt

enniee

Re: camera in trailer met schermpje: te huur?

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-11 15:25

Ik weet wel dat er mensen zijn die een doe-het-zelf camerainstallatie samenstellen met een webcam.. Misschien kun je daarmee eens op google rondsneupen?

Mesteno

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-11 17:46

Kijk op internet voor wat meer info? *D

Specje

Re: camera in trailer met schermpje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-01-11 18:53

Dank je Enniee, das ook een goede met doe-het-zelf camera installatie, ik zal eens kijken

Als je mijn tekst daadwerkelijk gelezen hebt zie je dat ik dat al gedaan heb Whitneypard.

ponyparadijs

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-11 19:00

Heb je al eens bij de bouwmarkt gekeken?
Ze hebben daar beveiligingscamera's die hebben een niet al te groot bereik maar zolang de trailer aan je auto hangt hoeft dat natuurlijk ook niet!

Maar wat dat kost en hoe je het moet aansluiten weet ik niet! Zo technisch ben ik niet!

Moet wel zeggen dat ik, ondanks dat ik geen lange ritten met de trailer maak, best graag ook een cam in mijn trailer zou willen hebben!

Anomien

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-11 19:03

camera draadloos?
Kan niet altijd niet even goed. Stoort erg en vaak te zwak. En zit vaak op zelfde kanaal als bleutooth van telefoon en stoort. Heel soms als ik bijvoorbeeld langs niet beveiligde camera's kom (bijv bepaalde tankstations/winkels/woningen) krijg ik zo ineens wat anders te zien dan knollie...(dit is ECHT waar)

Mijn advies ga niet voor draadloos,.. anders kom hier thuis maar even kijken en kom je ook tot conclusie dat het niet echt wil.

Specje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-01-11 19:17

Bedankt voor jullie tips! Bouwmarkten heb ik nog niet aan gedacht, dat is ook een goede tip.

Knert, ook goed te horen dat draadloos geen goede optie is ivm storen en dergelijke. Dat zou inderdaad niet prettig zijn. Aangezien het voor mij maar om 1 reis gaat, moet ik de camera maar misschien laten varen omdat het dan om draadloos zou gaan. (niet rendabel om iets in te laten bouwen aangezien het niet mijn trailer is)
Als het niet goed werkt is het ook zonde..

Bedankt alvast!

nathe

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-11 19:20

Gentlegiant

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-11 19:23

Wij hebben camera in de trailer
Dit is niet altijd fijn en hebben hem ook nooit (meer) aanstaan enkel met jonge paarden

Vooral als je alleen bent kijk je onverwachts toch steeds op de camera en kan tot gevaarlijke situaties lijden
Maar ik ga er vanuit met z'n reis dat je niet alleen bent?

Wij hebben hem gelijk er in laten zetten toen de trailer opgebouwd werd ook draadloos nooit problemen mee gehad overigens

ikke20

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-11 19:30

wij hebben er zelf 1 ingeklust. hebben een beveiligingssysteem gekocht bij de makro. 2 camera's met een scherm. pa is vrij handig en heeft de camera's in de trailer gehangen 1 hangt er in het voorraampje 1 hangt er net boven het rolzeiltje aan de achterkant. zo kan je van 2 kanten bekijken.
kosten 150,-
en je moet wel een handig iemand hebben om het aan te sluiten.
als ik langs onbeveiligde camera's rij krijg ik alleen die beelden te zien als hij mn eigen camera's niet kan vinden (best vreemd als je opeens een autoshowroom ziet)
ik heb hem altijd aanstaan als ik ermee rij. zo kan ik hem precies volgen of het nog goed gaat achterin of wat dan ook.
als ik in mn eentje wegbent valt het kijken wel mee. ik zet hem op dashbord aan de bijrijderskant. beetje zelfde als tomtom dus is maar even kleine blik erop werpen op zn tijd.

Equimotion

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-11 00:35

Gentlegiant schreef:
Vooral als je alleen bent kijk je onverwachts toch steeds op de camera en kan tot gevaarlijke situaties lijden
Maar ik ga er vanuit met z'n reis dat je niet alleen bent?

Dat was mijn eerste gedachte ook. Zeker bij zo'n lange reis ben je volgens mij beter af door te zorgen dat je zelf alert blijft en goed blijft chauffeuren, dan dat je op het schermpje van je camera gaat zitten turen.
Ik zie er eerlijk gezegd het nut niet zo van in, wat wil je ermee bereiken? Als je paard echt tekeer zou gaan merk je dat zonder camera ook wel :? Als het een béétje misgaat kun je meestal toch niet direct ingrijpen. Gaat het goed mis dan merk je dat zonder camera ook wel.
Op bijv. een vrachtwagen met meerdere paarden en bijv. een living tussen het paardengedeelte en de cabine kan ik me er meer bij voorstellen.

loulou

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-11 01:49

al eens gedacht aan een baby foon?
wij hebben op het werk een baby beeld babyfoon. ding heeft super beeld. zou denk ik ook best in een trailer kunnen werken :D

edit: zie nu dat de tip hierboven ook al gegeven is. maar ik heb er dus ook goede ervaring mee. alleen nog nooit getest in een trailer ;)

Specje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-01-11 11:48

We zijn tijdens de reis met 3 personen, qua chauffeuren komt dat helemaal in orde. Ik vond de tip van baby foon ook erg handig! Ik weet nog niet zeker of ik perse een camera in de trailer wil, maar informeren kan nooit kwaad.

Bedankt voor de tips, hier kan ik zeker iets mee!

Doranne

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-11 23:39

Mijn vader heeft 3 webcams bij ons eringeklust.
2 binnen in van 2 verschillende hoeken en 1 aan de achterkant van boven, voor het achteruit rijden.
Het is handig, dat kan ikw el zeggen.
Als er iets met je paard gebeurt, ben je er snel bij

Vippie

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-11 12:13

bij de wehkamp hebben ze betaalbare achteruitrijcamera's draadloos die heel eenvoudig te monteren zijn en supergoed beeld. Enige nadeel is dat als het donker is of schemert dan je dan weinig tot niks ziet.

Royallady

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-11 23:32

Dan moet je even een camera zoeken met IR leds, dan kun je 'in het donker zien'.

Ben hier met een testopstelling bezig van een set camera's die automatisch aan en uit schakelen en een display in de auto; 1 camera op/in de achterbumper van de auto, 1 camera in de trailer, 1 camera achter op de trailer op het dakje (camera op de auto is bedraad en camera's op de trailer 'draadloos'). Moet zeggen dat het zeer goed werkt. Alleen de camera achterop de trailer wil nog wel eens beslaan/bevriezen, dus daar moet nog een warmte element oid. ingebouwd worden.

Als ik de auto achteruit rij dan zie ik mijn trekhaak op het display, super makkelijk voor als je de trailer wilt aankoppelen, koppel je de stekker van de trailer in de contactdoos en rij je vooruit zie je je paard in de trailer, rij je achteruit met de trailer zie je wat achter de trailer zich bevindt; erg makkelijk! Wil nog een paar sensoren aansluiten op het videobeeld, zodat bijvoorbeeld de temperatuur en luchtvochtigheid in de trailer af te lezen is op het schermpje.. maar dat is voorlopig nog toekomst.
Laatst bijgewerkt door Royallady op 04-01-11 23:38, in het totaal 1 keer bewerkt

Nicje87

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-11 23:37

Oakland1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-11 23:41

Gallagher verkoopt deze, zijn wel duur (€650 ong) en volledig draadloos. Geloof dat ze een kleurenscherm hebben en een bereik van 500m. Je kunt ze achteraf nog eventueel verhuren tijdens het veulenseizoen.

davy

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-11 14:45

Royallady schreef:
Dan moet je even een camera zoeken met IR leds, dan kun je 'in het donker zien'.

Ben hier met een testopstelling bezig van een set camera's die automatisch aan en uit schakelen en een display in de auto; 1 camera op/in de achterbumper van de auto, 1 camera in de trailer, 1 camera achter op de trailer op het dakje (camera op de auto is bedraad en camera's op de trailer 'draadloos'). Moet zeggen dat het zeer goed werkt. Alleen de camera achterop de trailer wil nog wel eens beslaan/bevriezen, dus daar moet nog een warmte element oid. ingebouwd worden.

Als ik de auto achteruit rij dan zie ik mijn trekhaak op het display, super makkelijk voor als je de trailer wilt aankoppelen, koppel je de stekker van de trailer in de contactdoos en rij je vooruit zie je je paard in de trailer, rij je achteruit met de trailer zie je wat achter de trailer zich bevindt; erg makkelijk! Wil nog een paar sensoren aansluiten op het videobeeld, zodat bijvoorbeeld de temperatuur en luchtvochtigheid in de trailer af te lezen is op het schermpje.. maar dat is voorlopig nog toekomst.

Heb je dat zelf aangesloten?

Royallady

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-11 19:15

Ja, heb het zelf gemonteerd en aangesloten. Was een vrij grote klus, ik heb redelijk wat electronica / draden etc. weg moeten werken... En omdat ik toch bezig was heb ik gelijk maar een 3e remlicht achterop de trailer gemonteerd ;-). Heb in de trailer ook een keuzeschakelaar gemaakt, daarmee kan ik kiezen op welk 'signaal' ik de camera achterop de trailer wil activeren, ik kan kiezen om deze aan te schakelen samen met de achteruitrijlampen of de mistlamp. Het werkt allemaal zoals ik verwacht had.

Horsk

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-11 21:15

Ik heb ook een camera in mijn trailer. Heb ik gekocht voor 40-50 euro. Niet de beste natuurlijk, maar je hebt beeld en hij werkt al 1 1/2 jaar. Welk merk weet ik niet meer.

Chantal_Z

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-11 22:17

Dat is echt heel erg handig! Erg fijn om te kunnen zien tijdens het rijden hoe je paard erbij staat! Doe je goed.

felicity

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-11 20:32

Ik zou ook weleens een keer gebruik willen maken van een camera in de trailer. Mijn paard loopt (rent bijna) 1x de trailer op. Maar als we dan rijden. Wil ze nog weleens flink stampen. Maar ons het een raadsel waarom en hoe ze het doet.

Lightielight

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-11 20:34

Toen wij onze paarden uit Frankrijk haalden hadden wij ook een simpel cameraatje gemonteerd...ideaal! Zo kun je alles in de gaten houden!

Scum

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-11 19:15

Wij hebben bij Karwei of Gamma (of zoiets) een achteruitrij camera gehaald. Draadloos.
Schermpje ligt op het dashboard in de auto en is aangesloten via de aansteker. In kleur ook nog eens.
En dat werkt prima.