Wie weet een leuke trektocht ofzoiets ongeveer.??

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Xnikita1

Wie weet een leuke trektocht ofzoiets ongeveer.??

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-12-10 00:54

Ik ben op zoek naar iets van een trektocht, het liefst georganiseerd maar als je een leuke route weet is het ook goed :o
Het liefst ergens in de zomervakantie voor iemand van 14 jaar, en het moet niet al te duur zijn.
Leuke paarden en mooie omgeving. Het liefst ergens in Nederland of in de Belgische Ardennen of Duitsland.
Als iemand iets weet Vertel!!!

Wie gaat er nog meer zoiets doen en waar?(of heeft gedaan!)

Groetjes Nikita.

antonhaf

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-10 12:24

Bij de Zingende Huifkar in Drenthe.

fjordnina

Re: Wie weet een leuke trektocht ofzoiets ongeveer.??

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-10 13:15

stal 't Reelaer in Heino.

Adrija

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-10 18:26

anoukie88

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-10 18:54

Bij ons in Hengelo (Gld) is er altijd een 3-daagse. Je kunt zelf rijden of met een groep, in een supermooie omgeving. De routes zijn ong. 30 km.

1234

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-10 00:57

Domaine du menil ;)
www.domainedumenil.be
Super gave trektochten in de ardennen!
Tis alleen geen ponykamp, dus je moet jezelf wel vermaken buiten het rijden om. Er zijn geen spelletjes of activiteiten georganiseerd.

x_spekkie_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-10 13:41

1234 schreef:
Domaine du menil ;)
http://www.domainedumenil.be
Super gave trektochten in de ardennen!
Tis alleen geen ponykamp, dus je moet jezelf wel vermaken buiten het rijden om. Er zijn geen spelletjes of activiteiten georganiseerd.

Zij hebben ook ponykampen in de zomer, maar dan heb je dus geen trektocht (misschien een keer eentje van twee dagen), maar lange dagtochten :)

Ik weet ook dat http://www.reelaer.nl/ elke zomer trektochten organiseert.

S_Evelyne

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-10 13:43

't Reelaer is echt aan te raden! Ik ben er vorige zomer ook een week op JT (jongerentrektocht) geweest en ga hopelijk dit jaar weer. Het was echt super leuk! ;)

BinkyBenji

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-10 13:44

S_Evelyne schreef:
't Reelaer is echt aan te raden! Ik ben er vorige zomer ook een week op JT (jongerentrektocht) geweest en ga hopelijk dit jaar weer. Het was echt super leuk! ;)

Over deze trektocht heb ik idd al meerdere leuke verhalen gehoort, ik zou hier eens informeren!

Xnikita1

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-12-10 14:36

Bedankt allemaal,! Stal 'reelaer lijkt me echt super.Maar ik hoop dat ik mn ouders kan overhalen over de prijs ;) haha.
nog iemand iets?

S_Evelyne

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-10 16:24

Het kost wel veel geld, daarom moet ik het ook zelf betalen. Maar je krijgt echt waar voor je geld. ;)

Jeanine93

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-10 21:47

antonhaf schreef:
Bij de Zingende Huifkar in Drenthe.

Deze is inderdaad erg leuk!
Wel wat 'alternatiever' zeg maar. Ze rijden er voornamelijk bitloos en boomloos en hebben er vooral arabieren en dravers.
Erg leuk en ook hele mooie route! Je gaat dwars door het Nationaal Park Dwingelderveld heen. Als je meer wilt weten, mag je me natuurlijk pben :)

ikke

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-10 13:42

S_Evelyne schreef:
Het kost wel veel geld, daarom moet ik het ook zelf betalen. Maar je krijgt echt waar voor je geld. ;)

Vindt je??
Als ik je zeg dat een midweek op stap met de paarden in hartje winter, met (luxe) hotelovernachtingen, voor minder geld kan, dan vraag ik het me af..........

x_spekkie_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-10 14:00

S_Evelyne schreef:

Ook even als een reactie op Ikke.
Ik vind 429 euro voor 7 dagen trektocht voor jongeren echt veel geld. Ik ging vroeger voor 200-300 gulden op ponykamp. Oke, dan praat ik wel over 12 jaar geleden, maar tegenwoordig kun je ook makkelijk voor 200-300 euro op ponykamp voor een week. Als je mazzel hebt kun je zelfs nog onder de 200 euro een weekje weg.

Ik weet dat paardrijden niet goedkoop is, maar 429 euro voor een kamp is echt veel geld!
Ik ben naar Tsjechië geweest voor een week (Eagletrail Ranch) en toen was ik voor 8 dagen, 7 nachten, all-inclusive (dus al het eten plus drankjes, ook 's avonds en ook alcohol), vijf dagen 3-5 uur paardrijden en een eigen ensuite kamer, plus vliegticket en reiskosten maar 500 euro kwijt!! Nu is Tsjechië goedkoop, want zo'n zelfde arrangement in Engeland zou al snel het dubbele kosten, maar het gaat om het idee.

Ik snap dat de topicstarter pas 14 is en niet alleen op vakantie gaat.
Time-Out reizen had eerst een fatsoenlijke jongerenpagina (6-18 jaar), hier: http://www.timeout-reizen.nl/jeugd-ruiterreizen.php . Maar ik weet niet of ze daar dit jaar nog veel mee doen (gezien je de link via de normale website niet kunt bereiken).

Gypsy
Soort van gewaardeerd verhalenverteller

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-10 14:04

www.activak.be
Even zoeken dan vind je een aantal kampen met lange dagtochten door o.a. de ardennen. :)

x_spekkie_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-10 14:09

Miss_Malfoy schreef:
http://www.activak.be
Even zoeken dan vind je een aantal kampen met lange dagtochten door o.a. de ardennen. :)

Doet Sporta ook niet zoiets?
Ik weet niet of het hetzelfde is, dit is namelijk ook een Belgische organisatie en daar ben ik niet zo bekend mee.
Ik weet wel dat zij een paardrijvakantie naar Tsjechië hebben, naar de Eagletrail Ranch, waar ik ben geweest en het over had in mijn vorige post (reisverslag hier te vinden). Volgens mij is die vakantie 10 dagen voor 695 euro, inclusief alles (ook vervoer en begeleiding).

ikke

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-10 14:18

x_spekkie_x schreef:
S_Evelyne schreef:

Ik vind 429 euro voor 7 dagen trektocht voor jongeren echt veel geld. Ik ging vroeger voor 200-300 gulden op ponykamp. Oke, dan praat ik wel over 12 jaar geleden, maar tegenwoordig kun je ook makkelijk voor 200-300 euro op ponykamp voor een week. Als je mazzel hebt kun je zelfs nog onder de 200 euro een weekje weg.

Ik weet dat paardrijden niet goedkoop is, maar 429 euro voor een kamp is echt veel geld!
Ik ben naar Tsjechië geweest voor een week (Eagletrail Ranch) en toen was ik voor 8 dagen, 7 nachten, all-inclusive (dus al het eten plus drankjes, ook 's avonds en ook alcohol), vijf dagen 3-5 uur paardrijden en een eigen ensuite kamer, plus vliegticket en reiskosten maar 500 euro kwijt!! Nu is Tsjechië goedkoop, want zo'n zelfde arrangement in Engeland zou al snel het dubbele kosten, maar het gaat om het idee.

Time-Out reizen had eerst een fatsoenlijke jongerenpagina (6-18 jaar), hier: http://www.timeout-reizen.nl/jeugd-ruiterreizen.php . Maar ik weet niet of ze daar dit jaar nog veel mee doen (gezien je de link via de normale website niet kunt bereiken).

Even los van de reiskosten, kan ik bij kennissen in Wales voor 550 pond een midweek op stap, vol pension en inkl paarden.
Vliegen op Cardiff is dan de kortste klap, maar ik rijdt er in twee dagen met de auto naartoe, inkl enkele "boodschappen" onderweg.

Fosco

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-10 18:30

Zingende huifkar in drenthe (pesse) is erg leuk!

Gypsy
Soort van gewaardeerd verhalenverteller

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-10 22:54

x_spekkie_x schreef:
Miss_Malfoy schreef:
http://www.activak.be

Doet Sporta ook niet zoiets?
Ik weet niet of het hetzelfde is, dit is namelijk ook een Belgische organisatie en daar ben ik niet zo bekend mee.
Ik weet wel dat zij een paardrijvakantie naar Tsjechië hebben, naar de Eagletrail Ranch, waar ik ben geweest en het over had in mijn vorige post (reisverslag hier te vinden). Volgens mij is die vakantie 10 dagen voor 695 euro, inclusief alles (ook vervoer en begeleiding).

Zou kunnen, die ken ik dan weer niet zo best. :P

romy_b

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-11 22:15

http://www.manege-de-driesprong.nl

Kleinschalige manege die trektochten organiseert, je gaat wel elke dag naar huis maar maakt leuke tochten van 6 a 7 uur per dag. Ik ben er 2 keer geweest, en heb het er erg naar me zin gehad, het gaat zoals het gaat en er moet weinig. Het is vergeleken met andere trektochten niet duur.
Misschien heb je er wat aan!

Xnikita1

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-01-11 22:53

Time-Out reizen had eerst een fatsoenlijke jongerenpagina (6-18 jaar), hier: http://www.timeout-reizen.nl/jeugd-ruiterreizen.php . Maar ik weet niet of ze daar dit jaar nog veel mee doen (gezien je de link via de normale website niet kunt bereiken).[/quote]

hmm.. helaas mag ik inderdaad niet alleen op vakantie nog. Maar zoiets lijkt me echt super om een keer te doen!
En ja 429 euro vind ik ook heel duur, dus dat gaat al niet door haha.:|

romy_b ik wil het liefst van adres naar adres trekken, maar ik hou hou het zeker in m'n acherhoofd hhaha.

Bedankt voor de sites en info!

ikke

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-11 23:40

Xnikita1 schreef:
hmm.. helaas mag ik inderdaad niet alleen op vakantie nog. Maar zoiets lijkt me echt super om een keer te doen!
En ja 429 euro vind ik ook heel duur, dus dat gaat al niet door haha.:|

romy_b ik wil het liefst van adres naar adres trekken, maar ik hou hou het zeker in m'n acherhoofd hhaha.

Bedankt voor de sites en info!

Heb je een eigen pony? Dan stap je op en vertrek je. Deed mijn lesgeefmens ook op jouw leeftijd. Het ging niet om wereldafstanden, maar 12 - 15km naar een bekende plek verderop is goed om mee te beginnen en voor iedereen te overzien, ook je ouders.

hotchocolat

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-11 23:53

Xnikita1

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-01-11 23:59

hotchocolat- waauw idd echt prachtig!

hotchocolat

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-11 00:03

Xnikita1 schreef:
hotchocolat- waauw idd echt prachtig!

Dank je.

We wonen hier nu bijna twee jaar en ik heb nog niet alles gezien.