Moderators: Firelight, Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight
Marion71 schreef:Waarom zou je een paard gedrag af willen leren waarmee het aangeeft ergens last van te hebben? Je moet wat aan het probleem doen, dan verdwijnt het gedrag ook (tenzij dit al lang voortduurt, dan kan het aangeleerd zijn, maar wel vanuit ongemak of pijn).
@TS, je paard heeft dus ergens last van. Het zadel past niet, je singelt te snel aan, singel te ver naar voren, verkeerde singeldruk, je paard heeft een pijnlijke rug etc. Je zult dus moeten uitvlooien wat de oorzaak is.
nova_zodiax schreef:zo hallo dan!! jullie hoeven mij niet gelijk zo aan te vallen! wat ik bedoel bij het verhaal van TS gaat niet om de Nederlandse spelling maar de opbouw van het verhaal, zodat we meer weten over haar pony/paard of die van haar is, wat ze zelf al heeft geprobeerd ect.
Fijn dat iedereen dan zo vriendelijk is naar mij!
nova_zodiax schreef:Blijf rustig te werk gaan en als ze happen, ligt je stem verheffen. Als het je eigen paard is zijn er genoeg manieren om dit vriendelijk af te lerenSucces
nova_zodiax schreef:zo hallo dan!! jullie hoeven mij niet gelijk zo aan te vallen! wat ik bedoel bij het verhaal van TS gaat niet om de Nederlandse spelling maar de opbouw van het verhaal, zodat we meer weten over haar pony/paard of die van haar is, wat ze zelf al heeft geprobeerd ect.
Fijn dat iedereen dan zo vriendelijk is naar mij!
Marion71 schreef:nova_zodiax schreef:Blijf rustig te werk gaan en als ze happen, ligt je stem verheffen. Als het je eigen paard is zijn er genoeg manieren om dit vriendelijk af te lerenSucces
Wat ik kwalijk vind, is dat je het hebt over afleren. Uiting van pijn hoef sterker nog mag je niet afleren, aan het probleem moet je wat doen.
ijssnuiver schreef:[Hier sluit ik me volledig bij aan. Eerst zoeken naar de oorzaak en die dan oplossen, als alles op gelost is (100%) mag je pas denken aan gewoontes doorbreken. Als het paard al heel lang last heeft, dan zal dit niet van de een op andere dag veranderen. Je paard zal dan moeten ervaren dat de pijn nu weg is en dat kost tijd, veel tijd.