zou de pony mij herkennen/herinneren??

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Lien_dv

zou de pony mij herkennen/herinneren??

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-12-10 20:30

Heej,

De 2e week van de vakantie ga ik naar mijn vorige pony bij zijn nieuwe baasje, ben echt dolblij dat ik hem trg zal zien! :)
Hij is nu bijna 2jaar van een lief meisje die goed voor hem zorgt enz.
Maar ik vraag me nu af,
zou hij me nog herkennen als ik bij hem ga zijn ?
Ik heb hem 2jaar gehad en weet niet of hij na 2jaar bij een ander baasje nu mij nog zou kennen.
Wat denken jullie? Heeft iemand hier ervaring mee?

Groetjes!

Amy77

Re: zou de pony mij herkennen/herinneren??

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-10 09:49

Zeker weten dat hij j enog herkent hoor..paarden zijn slimme dieren, als ze het ergens goed hebben, zullen ze wellicht wat minder enthousiast zijn als in de penny verhalen, haha..maar herkennen doen ze je zeker wel..
Oude eigenaar van ons paardje kwam na toen 15 jaar op de proppen..ik was er nog niet, werd gebeld door staleigenaar..en mn paard stond in de bak, hoorde die man, keek op en ging in een hoek staan, haha..

Goldy

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-10 09:57

m'n oude verzorg pony van de manege was met pensioen gegaan, 2 keer per jaar zocht ik haar op en dan kon ik dr in de wei zien staan als ik aan kwam rijden met de auto en als ik dan uitstapte stond ze bij t hek te wachten!

zelfs m'n auto herkende ze dus!

ze heeft 5 jaar genoten van haar pensioen en ze heeft t elke keer stond ze te wachten terwijl ze t daar erg goed had was ze mij niet vergeten!

Lien_dv

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-12-10 10:58

Dan zal het zeker een fantastische dag worden!! Okkal weet ik dat ik wel eens emotioneel zal reageren. Ga zo bllij zijn om eindelijk hem nog eens te zien na 2 jaar :D

Diablo

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-10 11:00

Een tijdje terug heb ik mijn Tinker verkocht aan een schat van een meisje. Een paar maanden later zijn we wezen kijken bij hem, maar meneer keek niet op of om. Ik weet niet of hij me herkende, maar het deed hem in ieder geval verdomd weinig :D .

Leo

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-10 11:14

PP --> OPG

Smushi

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-10 15:37

denk het wel! paarden hebben een prima geheugen wat dat betreft :j afgelopen zomer ben ik ook bij mijn vorige vzpony wezen kijken, die had ik toen ook al een jaar niet gezien en die herkende me ook héél duidelijk. :) reactie hangt natuurlijk wel van het paard af maar herkennen zullen ze denk ik wel.

maureen

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-10 16:32

ja hoor, herkennen zeker wel en inderdaad zal de reactie per paard verschillend zijn. Heb zelf mijn oude merrie na 10 jaar weer terug gekregen vorig jaar, in die tussenliggende jaren haar zo af en toe opgezocht, mee gehad met vakantie etc. Soms zat er echt wel iets van één a twee jaar tussen maar altijd bleef ze blij om me te zien en kwam hinnekend naar me toe.
Ook ooit ervaren dat toen ik na een jaar een oud verzorgpaard in Engeland opzocht die ik een truukje had geleerd (shake hands ;) ) hij de 1e dag een beetje weifelend was maar de 2e dag stond hij al met
zijn voorbeen omhoog in zijn box toen hij mij aan hoorde komen, hoezo geheugen als een olifant :D

dressagelady

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-10 16:50

Diablo schreef:
Een tijdje terug heb ik mijn Tinker verkocht aan een schat van een meisje. Een paar maanden later zijn we wezen kijken bij hem, maar meneer keek niet op of om. Ik weet niet of hij me herkende, maar het deed hem in ieder geval verdomd weinig :D .

Hahaha ik heb het nog erger gehad, zette meneer in zn nieuwe stal en hij keek niet meer op of om, hooi eten was op dat moment belangrijker dan even afscheid nemen :))

TS: paarden herkennen je meestal wel, maar zoals al gezegd is is de reactie per paard verschillend! Veel plezier in ieder geval met het weerzien!

wietske98

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-10 16:58

ja meestal herkennen ze je echt wel maar dat licht aan (wat hier al vaker word gezechd) aan het paard..
veel plezier met het weerzien van je paardje :)

xxx

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-10 15:28

Hij zal je vast nog wel herkennen maar misschien is de goede band wel wat afgezwakt.

Geniet er in elk geval van!

cocochanel

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-10 15:38

Ik ben toevallig gister bij mijn jaarlingetje gaan kijken die ik gekocht heb toen ze 5 maanden was ,en 4 maanden geleden verkocht heb aan een heel lief meisje! heb haar precies een jaar gehad!
Ze herkende me gister zeker! ze kwam naar me toe en als ik afstand nam om een foto te maken kwam ze achter me aangedraaft! verder bleef ze maar aan me snuffelen en kroelen met me en de hele tijd dat ik er was is ze niet van me zijde geweken!
Vond het echt heel ontroerend om te zien dat ze me herkende,ondanks dat ze het nu ook heel goed heeft en alle aandacht krijgt die ze kan krijgen,had het eerlijk gezegt niet verwacht maar was er zeker heel blij om!

Ben benieuwt hoe je paardje op je gaat reageren,laat je wat weten in het topic =

ponymeid1

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-10 16:05

En hoe was het??

Bockereyder

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-11 14:57

Ons paard heeft de zus van mijn vrouw ( is ook mede eigenaresse geweest ) ook al een tijd niet gezien maar als ze komt staat hij altijd nog hinnikend voor het hek en herkend haar nog wel degelijk.

lindatexel

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-11 15:24

een paard is net al een olifant of andere grote grazer die van oorsprong in grote kuddes leefde, een dier met een groot lange termijn geheugen. Dat was noodzakelijk om de beste fourage plaatsen terug te vinden in de trek die zij maakte. Dus een paard zal je zeker herinneren, licht er natuurlijk ook aan hoeveel emotie er voor het dier bij is geweest, goed verzorgd, stalgenootjes of een slechte baas die veel sloeg en verwaarlozing. Hier op het eiland Texel was een melkboer die met de melk langs de huizen ging met een pony voor de wagen. Melkboer stopte op een gegeven moment en pony werdt verkocht. Tien jaar later kocht iemand op het eiland deze pony van een overkantse paardenhandelaar, niet wetende dat dit de pony van onze melkboer was. Pony brak uit de weide en ging in het dorp op zoek naar zijn oude stal. Blijkbaar kon hij er zo in lopen want de oude melkboer kreeg de schrik van zijn leven toen hij plotseling zijn pony weer op stal zag staan.

JPS

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-11 16:28

Ik geloof zeker dat hij je nog zal herkennen

Lien_dv

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-01-11 18:32

overmorgen ga ik naar hem toe ! :)
en wat ik nog ontdek heb, ik dacht heel de tijd dat hij in Holand zat, dat zeiden ze mij toch tenminste, maar nu blijkt dat hij in Lochristi staat, dat is een half uur rijden van bij mij thuis, nu ik dat weet ga ik hem zeker vaker bezoeken ! :)

princequillo
Fotograaf

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-11 18:54

Ja, hij zal je nog wel herkennen, maar waarschijnlijk is hij voor jou een heel ander paard geworden als je hem ziet. Daarom ga ik niet naar mijn vorige paard, want ondanks dat ze me wel zal herkennen ben ik toch bang voor de verandering die ze heeft gemaakt, het is niet 'mijn paardje' meer.

Om zo maar even te zeggen, jullie zien elkaar niet zoveel meer en jullie band zal wel iets zijn afgezakt, terwijl hij juist een band opgebouwd heeft met zijn nieuwe baasje. Daardoor kunnen ze voor jou 'een ander paard' lijken. Maar dat kan, hoeft niet.

Lien_dv

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-01-11 22:39

Het was goed om hem nog eens trg te zien :) nu weet ik dat hij zeker goed staat en samen met 2 andere leuke pony's. Hij heeft het daar echt goed :)
toen ik net aankwam, stond hij in een stal, dan wreef hij wel een paar keer met zijn hoofd tegen mijn hand, daarna is het meisje op hem gekropen en zijn we samen blokje rond gaan wandelen, dan hebben we hem samen met een andere pony op een paddockje gezegd, en dan kwam hij ook enkele keren naar de afsluiting waar ik stond :D Ik denk wel dat hij me herkent heeft maar idd is de reactie voor elk paard verschillend, en ik had me zowat ingebeeld dat hij direct zou hinniken enz moest hij me voor het eerst trg zien maar dat was niet het geval. Maar het was heel tof of hem eens trg te zien en te weten dat hij op een goed plaatsje staat waar hij voldoende aandacht krijgt en als het weer het toelaat 24/24 buitenstaat :)

ARIEKOOS

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-11 22:41

Wat fijn voor je dat het goed gaat met je paard, erg leuk om te lezen.

maureen

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-11 20:47

fijn dat het goed met hem gaat ;)

WilmaBoy

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-11 13:53

heel leuk om te lezen!!

Ragdollcat

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-11 13:58

Mijn huidige paard had ik van jaarling af aan gehad en toen hij bijna 8 jaar werd verkocht en intussen werd hij 2 x doorverkocht (dat was niet de bedoeling maar goed).

en ik vernam dat het niet goed ging met hem en ik ging hem opzoeken met de eigenaar op dat moment, nou hij herkende me wel hoor en dat na 5 jaren, dat was huilen voor mij en de eigenaar, want hij lebberde mijn heel gezicht af en hij was heel blij en was echt niets vergeten, normaal gesproken gaat hij gewoon door met grazen, maar hij zag me al van ver aan komen lopen en hij stond meteen te kijken en bleef kijken en vergat het grazen helemaal en kwam meteen naar het hek toe toen ik er stond en toen uit de wei halen ging hij mijn hele gezicht likken.

En het mooie is, ik heb hem gekregen van de eigenaar die toen de eigenaar was op dat moment, nu gaat hij nooit meer weg en mag bij mij oud worden en ben ik weer de eigenaar, mooi verhaal he.

Dus ik ben er nu wel van overtuigd dat paarden jou wel onthouden en herkennen. De ene paarden enthousiaster dan de andere en of juist stilletjes, verschilt per paard/pony.

marilla90

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-11 14:40

ik heb wel eens gelezen dat paarden zich 9 jaar dingen herinneren/herkennen. dus dat moet dan wel!!!
heel veel plezier!!

JustLizz

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-11 15:16

Leuk om te lezen! Ik denk ook wel dat paarden weten wie hun oude baasjes zijn en dat ze die herkennen! Blijft natuurlijk altijd lastig om te weten wat een paar denkt ;).