maar ik heb een probleempje. Als ik met mijn paard van het erf af wil, zowel aan de hand als onder het zadel, wil ze niet. Ze blijft stilstaan, probeert de eerste paar meters om te draaien(nadat ik haar dat niet toesta, doet ze het niet meer maar blijft ze wel nog om de drie passen stilstaan).
Eerder deed ze dit niet, maar sinds ze in een andere stal staat(wel op hetzelfde pension) naast een andere pony, doet ze dit. Na wat gehannes met die pony, beetje ruzie e.d. (allebei merries
) zijn ze nu maatjes. Ze staan ook naast elkaar op de wei.Nu vind ik dit helemaal niet erg. Ik vind het wel fijn voor haar dat ze nu een vriendje heeft. Maar ik heb het idee dat ze hierom ook het erf niet meer af wil. De andere pony was ook uit de wei ontsnapt toen ik met die van mij van het erf ging. Die is gelukkig op tijd gevangen, maar ik wil echt niet dat er met 1 van twee wat gebeurt.
Vandaag wou ik dus een eindje gaan wandelen en vertoonde ze bovenstaand gedrag. Nadat ze na een hele tijd van stilstaan en een paar passen vooruit moeilijk ging doen(hoofd omhoog gooien etc.) vond ik het te gevaarlijk worden, ik was bang dat ze zich los zou rukken en ervandoor gaan. Nadat ik haar nog 5 passen wel goed vooruit heb gekregen, ben ik omgedraaid en teruggegaan. Needless to say deed ze op de terugweg normaal. Ik wil haar niet op zo'n manier van me laten winnen, anders blijft ze het doen, maar was echt bang dat ze zich zou losrukken.
Is hier iets aan te doen? Ik vind het echt vervelend en wil dit gedrag niet. Verder loopt ze thuis goed mee, ze heeft een prima opvoeding gehad. Ze doet het echt alleen van het erf af.
Dan weten ze het heel snel.