Ariat stalschoenen

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

divi

Ariat stalschoenen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-12-10 15:16

Hallo allemaal,

Ik ben van plan om Ariat schoenen te gaan kopen. Hier wil ik mee gaan rijden maar ook gewoon op stal gaan gebruiken.
Ook vanwege dat ik snel koude voeten heb tijdens het rijden. Wie weet er welke schoenen van ariat ik het beste kan kopen hiervoor??
Wel schoenen natuurlijk die ook een tijdje mee gaan.

Groetjes

jolin

Re: Ariat stalschoenen

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-10 15:19

Ik heb de ariat cascade en de grasmere, over goed blijven hoef je je geen zorgen te maken, volgens mij slijten ze niet of nauwelijks. De grasmere is een echte winterlaars vind ik!

RianneH

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-10 15:22

Ik heb de standaard Ariat stalschoen, waar je ook heerlijk mee kan rijden. De zool is lekker dik, dus niet snel koude voeten, voetenbed is heel fijn :)
Enigste nadeel vind ik dat je ze goed moet onderhouden wanneer je regelmatig natte voeten hebt of de blub in moet, want het leer heeft dan wel wat onderhoudt nodig anders bast het. Die van mij gaan nu voor het eerst een jaar mee, omdat ik veel minder vaak natte schoenen heb ;)

Maar, super fijne schoenen, zeker om veel mee te lopen.

nuka

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-10 15:24

ik heb al een aantal ariat schoenen gehad, super fijne schoenen, maar bij intensief gebruik gaan ze niet erg lang mee!!!!

_maaike_D

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-10 15:26

ik had ze, de nieuwste ariat stalschoenen.
helaas na 3 dagen weer teruggebracht naar hypoplaza omdat de hele zool los begon te laten
aan de zijkanten.

wacht nu nog steeds tot ariat besloten heeft of deze vergoed gaan worden...

divi

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-12-10 15:27

nuka schreef:
ik heb al een aantal ariat schoenen gehad, super fijne schoenen, maar bij intensief gebruik gaan ze niet erg lang mee!!!!

Bedankt voor jullie reacties alvast.
Maar het slijten ligt dit er ook aan welk soort schoenen je van Ariat hebt of is dit bij alle Ariat schoenen gelijk??

divi

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-12-10 15:28

_maaike_D schreef:
helaas na 3 dagen weer teruggebracht naar hypoplaza omdat de hele zool los begon te laten
aan de zijkanten.

En welke schoenen van Ariat waren dit precies als ik dat mag vragen?

jolin

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-10 15:29

De ariat cascade heb ik al heel wat jaren, er zit wel een raar (los) ding op maar dat kan je er vanaf halen. Deze zijn echt slijtvast kan ik wel zeggen.

Tiahastrona

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-10 15:31

ik heb ook altijd ariat schoenen gehad. De duurdere jodphur versie. Gingen bij mij toen ik nog in de paarden werkte (en er dus hele dag op liep) 2 jaar mee. Nu ik niet meer in de paarden werk gaan ze 4 jaar mee. Moet ze natuurlijk wel af en toe poetsen

RianneH

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-10 15:35

Ik poetste ze nooit en stond bijna de hele dag af en aan in de modder. Midden in de winter, dus ze droogden ook heel slecht. Gingen toen met 5 dagen in de week werken (7-19) ruim een half jaar mee.
Maar van de zool heb ik nog nooit last gehad bij deze schoenen. Alleen het leer moet je onderhouden..

divi

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-12-10 15:41

Toch gek als je zo een beetje rondkijkt op internet, de één zegt het zijn hele goede schoenen en gaan heel lang mee en de ander zegt nee ze zijn zo versleten. Dus ik vraag me dan af ligt dat dan aan welk soort schoenen van Ariat je hebt of moet je daar dan gewoon maar net geluk mee hebben??

ccathalijne

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-10 15:43

ik zou niemand Ariat aanraden. Ik heb ariat stal/rijschoenen bruin/zwart met een rits schuin in het midden, weet zo het type niet meer. Ze zitten en rijden fijn warm en waterdicht. Maar ik heb ze 2 jaar geleden gekocht na 1/2 jaar was van één de rits stuk, heb toen wel 1/2 jaar gewacht, eerst wouden ze niet vergoeden, later wel. Toen was na 1 maand weer de rist stuk terwijl ik ze amper had gebruikt, dat was vorige winter en ik heb nu sinds een maand weer nieuwe gekregen. Vind de ritsen dus niet goed en de service ronduit slecht.

RianneH

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-10 15:46

divi schreef:
Toch gek als je zo een beetje rondkijkt op internet, de één zegt het zijn hele goede schoenen en gaan heel lang mee en de ander zegt nee ze zijn zo versleten. Dus ik vraag me dan af ligt dat dan aan welk soort schoenen van Ariat je hebt of moet je daar dan gewoon maar net geluk mee hebben??

Denk dat het ook erg afhankelijk is van het onderhoudt dat je eraan besteed. Houdt je het goed bij, dan blijven ze ook langer mooi (zoals met al het leer) en doe je dat niet, dan gaan ze scheuren..
Ik denk dat ik toch altijd weer terug kom bij Ariat, want vooral de pasvorm is zo fijn :)

nuka

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-10 15:47

divi schreef:

ik heb van die echte stalschoenen gehad en een paar x van die rijschoenen, maar van allen gingen ze echt niet lang mee.
maar ga toch telkens weer voor ariat omdat het voetbed zo goed is, en ze dus echt heerlijk lopen, maar kwalitatief vind ik ze echt wat minder, dit terwijl ik ze wel onderhou. niet elke week poetsen ofzo, maar dat doe ik bij geen van mijn schoenen, maar ariat is toch eerder versleten, vooral aan de voorkant bij de buiging van je tenen, daar scheurt het vrij snel, in vergelijking met andere merken

divi

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-12-10 15:47

ccathalijne schreef:
ik zou niemand Ariat aanraden. Ik heb ariat stal/rijschoenen bruin/zwart met een rits schuin in het midden, weet zo het type niet meer. Ze zitten en rijden fijn warm en waterdicht. Maar ik heb ze 2 jaar geleden gekocht na 1/2 jaar was van één de rits stuk, heb toen wel 1/2 jaar gewacht, eerst wouden ze niet vergoeden, later wel. Toen was na 1 maand weer de rist stuk terwijl ik ze amper had gebruikt, dat was vorige winter en ik heb nu sinds een maand weer nieuwe gekregen. Vind de ritsen dus niet goed en de service ronduit slecht.

Ja maar dat vindt ik met ritsen zoiezo het geval welk merk rijlaarzen of schoen je dan ook hebt met ritsen hoor je dat heel vaak dat deze stuk gaan. Maar dan zou ik eventueel gewoon ariat schoenen zonder rits kunnen nemen dan kunnen ze ook niet kapot gaan.

_maaike_D

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-10 15:57

divi schreef:
_maaike_D schreef:
aan de zijkanten.

En welke schoenen van Ariat waren dit precies als ik dat mag vragen?

geen idee eigenlijk :+
zwart lederen. de beste stalschoenen volgens de medewerkster van de hypo

_maaike_D

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-10 16:01

divi

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-12-10 16:08

LindyH

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-10 16:12

Ik heb de Jamison als stal- en rijschoen.
Wel een beetje western stijl, maar als je dat niet leuk vindt kun je dat lipje er af halen. :). Ik weet niet of ze al in Nederland verkrijgbaar zijn.

Hiervoor heb ik jaren lang verschillende Mountain Horse schoenen gehad, maar daar had ik in de winter toch wel erg vaak koude voeten in. Daar heb met mijn Ariats dit jaar nog totaal geen last van gehad.

justdjen

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-10 16:22

Ik ben ook super positief over Ariat. Ik gebruikte ze eigenlijk alleen voor op stal en met schoonhouden en poetsen gaan ze 1 jaar mee bij mij. Sinds kort heb ik ook Ariat chaps gehaald. Ik rij altijd met rijlaarzen maar in mijn kalfsleren rijlaarzen hield ik zulke koude voeten dat ik dit geprobeert heb. Het was even wennen ivm zool-dikte maar ik rij zo mooi door deze winter. Zal je in het voorjaar wel vertellen hoe ze eruit zien :Y)

Rowie1993

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-10 16:26

Ik heb ze van Ariat met een rits voor, de Ariat Heritage III paddock zip zwart volgens mij.
http://www.google.nl/imgres?imgurl=http://s7d5.scene7.com/is/image/EquestrianCollections/AT90195%3F%24productimage%24&imgrefurl=http://westernhorsetuscan.horsesandtacks.info/ariat-ladies-heritage-iii-black-zip-paddock-boots&usg=__WqDH2s5STPq8xECdns2wD28W1_g=&h=370&w=240&sz=10&hl=nl&start=42&zoom=1&tbnid=ift3uW59q2w6UM:&tbnh=160&tbnw=104&prev=/images%3Fq%3DAriat%2BHeritage%2BIII%2Bpaddock%2Bzip%26um%3D1%26hl%3Dnl%26biw%3D1436%26bih%3D650%26tbs%3Disch:10%2C1055&um=1&itbs=1&iact=hc&vpx=1022&vpy=257&dur=2177&hovh=279&hovw=181&tx=117&ty=185&ei=1hUOTd_aCcmWOsTr5JwJ&oei=thUOTYLEOoWW8QPexuCEBw&esq=2&page=3&ndsp=21&ved=1t:429,r:12,s:42&biw=1436&bih=650
Heb er zelfs met dit weer lekkere warme voeten in en ze lopen heerlijk. Rij er ook vaak mee, met m'n Petriechaps erop, kan prima! Ben vooral blij met de rits voor, want als je de rits achter hebt gaat de rits veel sneller kapot. Je moet ze wel regelmatig schoonmaken(met de petriecleanerset, niet van Ariat zelf, dat spul slaat wit uit), anders is 't beetje zonde van 't leer ;) Maarja.. dan gaan ze ook langer mee!

Thats_Me

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-10 17:05

Ariat schoenen zijn écht een aanrader. Zitten heerlijk en gaan lang mee als je ze maar goed onderhoud! Ik heb de blauwe versie die nu uit de collectie is :( Maar gelukkig kunnen ze nog wel even mee. De nieuwe versie die hiervoor in de plaats is gekomen vind ik er lomper uitzien.

rea

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-10 17:34

Ben al aan mijn derde paar. Ik doe gemiddeld 3 jaar met een paar en draag ze quasi elke dag vanaf september tot april. Meer als winterlaars dan als rijlaars maw.
Ze zitten fantastisch, warm, droog en geen zweetvoeten, geen vermoeide voeten.
Ik had nog nooit een ritsprobleem, wel het scheuren en barsten aan de binnenkant van mijn voet thv de bal, dus daar waar je voet constant plooit bij het stappen.
Ik vind dat aanvaardbare sleet na zoveel draaguren, ik ben een slechte schoenenpoetser en loop ermee in nat, mest etc.
Ik heb nu de Cobalt XR Devon, daarvoor de Performer en daarvoor een eerder type van Cobalt

liberia

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-10 17:42

Ik heb de Ariat lichtgewicht (weet de naam niet zo een-twee-drie) nu twee jaar. Draag ze altijd en overal en poets ze nooit. Rijden gaat prima en in de winter lekkere warme voeten. Doordat ze zo licht zijn, merk je niet dat je een schoen aan hebt en krijg je geen zweetvoeten/warme voeten in de zomer. Ik ben tevreden!

QueenD

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-10 20:52

LindyH schreef:
Ik heb de Jamison als stal- en rijschoen.
Wel een beetje western stijl, maar als je dat niet leuk vindt kun je dat lipje er af halen. :). Ik weet niet of ze al in Nederland verkrijgbaar zijn.

Hiervoor heb ik jaren lang verschillende Mountain Horse schoenen gehad, maar daar had ik in de winter toch wel erg vaak koude voeten in. Daar heb met mijn Ariats dit jaar nog totaal geen last van gehad.

Hoi Lindy, heb jij de Jamison hier in NL gekocht of besteld uit de US ?? Ik was ook al van plan om ze te bestellen. Is de maat hetzelfde als de reguliere Ariat schoen ?