Super bedankt voor jullie reacties.
Dat er eventueel mogelijkheden zijn om een gedeelte van de kosten te betalen had ik inderdaad al wel bedacht. Ik wil alleen niet nu al per maand heel veel kwijt zijn als ik echt pas in feb. ga zoeken. Dan zijn het minimaal 3 maanden die ik betaal zonder een paard te hebben staan. Dat geld gebruik ik dan toch liever ergens anders voor. Op het moment dat ik wel serieus opzoek ben vind ik het geen probleem om te gaan betalen, als ik daarmee een super plekje zeker kan stellen.
Bij die stalling waar ik al geweest ben en het zo goed voelde (overigens ook kleinschalig) kon dat ook wanneer ze een stal vrij hadden. Ze hebben daar echter ook een hoekje wat ze als extra stal in kunnen richten. Bij hen heb ik de afspraak dat ik laat weten als ik er uit ben of ik bij hen wil staan. Als ik het dan weer laat weten wanneer ik echt opzoek ga zorgen zij, kosteloos, dat die stal klaar staat en vrij is... Dat is natuurlijk een ideale uitkomst als ik echt pas in feb./maart ga zoeken. wanneer zij een stal vrij hebben voor ik een paard heb laten ze t ook weten. Ik kan dan voor een klein bedrag die stal reserveren.
Maar goed, bij dat ideale plekje moet ik nog gaan kijken dus het kan ook nog tegen vallen.
Dat neemt echter mijn twijfel over wachten of nu komen niet weg. Want inprincipe heb ik al een goed plekje gevonden waar ik zo terecht kan, ik weet dat die extra plek op dit moment vrij is. Dus als ik nu een perfect paard tegen kom zou ik geen stress hebben wat betreft waar te stallen. Ja het zou goedkoper mogen met meer uitrij mogelijkheden. Maar ik kan wel ergens terecht.
Het is dus meer dat ik me af vraag hoe 'verstandig' het daadwerkelijk is om te wachten. Of is het bv juist slim om nu te zoeken, nu elk paard wat drukker is door de kou. En niet suf van 30 graden warmte? Hoe snel ga je uberhaupt met je paard alleen naar buiten? Doe je dat zowiezo pas na een paar maanden en zou ik juist de koude wintermaanden kunnen gebruiken om veel te poetsen en in de bak te rijden om elkaar goed te leren kennen?
Ik hoop dat jullie mijn twijfel snappen. Het is mijn eerste eigen paard en zou dus graag verschillende meningen en ervaringen horen. Komt mijn twijfel voort uit ongeduld omdat ik het gewoon zo graag wil of is het wel realistisch nu goed te zoeken?En juist slim ivm met prijs en wintersgedrag?Soms krijg je op een forum toch net weer een reactie waar van je denkt: goh, dat ik dat niet zelf bedacht had!