CGJ12 schreef:Afgelopen week heb ik me weer eens MATELOOS lopen ergeren opeen concours in Nieuwleusen.
De organisatie was ZEER WELWILLEND, maar bleek niet in staat om chaos te voorkomen.
Het is dat ik zeer doorgewinterd ben wat startvolgordes betreft, maar het was weer ERG.
De lijsten waren keurig met STARTTIJDEN gemaakt. Waarom kunnen ruiters (en jury's) zich daar niet gewoon aan houden?
Ik ben die avond wéér 2 jaar ouder geworden............
Tja al te welwillend is ook niet alles
Wat is nu makkelijker om op je tijd te starten,eerder als dat in overleg met ringmeester(jazeker, dat is wel fijn nog een aanspreekpunt te hebben) of andere deelnemer mogelijk is?
Ik wil als doorgewinterde ringmeesters
toch even dit kwijt(eerder al in een ander topic aangehaald maar ja ).
Alles staat of valt bij de bereidheid tot en duidelijk naar elkaar toe!!
COMMUNICATIE!
Als er STARTTIJDEN staan zul je als organisatie duidelijk naar de ruiters toe moeten zijn anders wordt het idd een chaos.
Zo niet dan maak je het jezelf en andere goedwillende mensen moeilijk om een ontspannen concoursdag te hebben.
Toen wij op ons nationale concours deze manier van starten voor het eerst toepastte kwam de (toen nog KNF) vertegenwoordiger langs en zag aan de rust rondom de ringmeester dat alles gladjes verliep
.
Hij beaamde dat de ruiter ten alle tijde recht had om op zijn tijd te starten.
Ik denk dan dat een jury dit ook niet mag overrulen ook al zou dat betekenen datie eerder naar huis kan.
Hij/zij mag dit eigenlijk ook niet aangezien ze er tot een half uur na de prijsuiteiking aanwezig horen te zijn?
PS hoe voelt het CGJ12 om ineens 2 jaar ouder te zijn?