) gaat mijn meisjesdroom in vervulling: een eigen pony! Best een sprong in het diepe. We zijn op zoek naar een pony waarop zowel ikzelf als mijn dochter kunnen rijden. Wij houden vooral van buitenrijden en een band opbouwen met het dier...dus we zoeken een pony die dat ook leuk vindt. Wat een dillemma. Ik ben er al uit dat ik beter kan uitkijken naar een wat oudere pony (want = betrouwbaarder). Maar dan: Haflinger? Leuk voor mijn dochter, maar ik zie mezelf (met mijn 85 kilo) daar niet echt op rijden. Fjord? Te gek voor mezelf, maar waarschijnlijk te sterk voor mijn dochter (die nog moet leren de baas te zijn). IJslander: lijkt mij een hoop getob met zomereczeem, wil je ook niet hebben. Wie kan mij een beetje de goede richting op sturen? Ik wil echt 'best of both worlds', welk paard is in dat geval het meest geschikt? Overigens hebben wij al een plekje in een weide, bij andere paarden, geen stal, wél beschutting.
Alvast hartelijk dank voor het meedenken.
Petra

Wij hebben nu een hele brave Quartermix, en hadden het niet beter kunnen treffen. Ik zou nooit aan een haf beginnen eerlijk gezegd, been there done that, teveel karakter