Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

senna21 schreef:Je paard heeft al een prima aangepaste deken op z'n rug liggen.![]()
Hoef je verder niks aan te doen.
Waarschijnlijk krijgt je paard alleen maar erg warm als je hem nu nog een deken zou leggen op z'n wintervacht.
Kijk maar eens als er sneeuw op z'n rug valt. Die smelt niet zo gauw, omdat de vacht prima isoleert.

daffie1986 schreef:Inderdaad deken af houden. De vacht die ze nu heeft kan ze overend zetten en lucht tussen opsluiten, die lucht issoleert en houd het paard warm. Als je nu een ongevoerde deken op gaat doen kan dit niet en is de kans groot dat ze het zelfs kouder heeft. Als het gaat sneeuwen zie je de sneeuw ook smelten op de vacht van het paard. Zorg verder wel voor onbeperkt ruwvoer.
Naaltje schreef:daffie1986 schreef:Inderdaad deken af houden. De vacht die ze nu heeft kan ze overend zetten en lucht tussen opsluiten, die lucht issoleert en houd het paard warm. Als je nu een ongevoerde deken op gaat doen kan dit niet en is de kans groot dat ze het zelfs kouder heeft. Als het gaat sneeuwen zie je de sneeuw ook smelten op de vacht van het paard. Zorg verder wel voor onbeperkt ruwvoer.
oh ja? bij de mijne blijft het er juist als sneeuw op liggen...
dit omdat hij geen warmte aan de buitenwereld verliest, maar het 'allemaal' binnen houdt
wanneer ze warmte verliezen gaat het smelten
. Ik merk dat ze 1,5x zoveel hooi eten als normaal om de kachel op gang te houden, en verder merk ik er geen hinder van.......
plientjedres schreef:Volgend jaar gaat mijn merrie ook zonder deken.
Je kan toch niet rijden in een bevroren bak, dus ik hoef ook niet bang te zijn voor zweten na het rijden ;b
Maar geld voor regen het zelfde als met sneeuw?
Of zou je dan wel een deken op kunnen. Leggen?