Hoe blijf ik warm op mijn paard deze winter??

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

em_papillon

Hoe blijf ik warm op mijn paard deze winter??

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-11-10 15:44

Tsja zo'n kou kleum ben ik nou ook weer niet.. Maar na vorige winter opeens wel lijkt t :+
Ik rij altijd alleen maar buiten op het strand en bos.. En daarvoor moet ik eerst een half uur op mijn brommer zitten om half 9 :)

Nou draag ik al... thermo boots, maillot onder mijn rijbroek, thermosokken, een tshirt, twee dikke truien en een jas en winterhandschoenen.. en nog heb ik het vreselijk koud!
Op het paard valt het nog enigszins mee maar omdat ik op de brommer al onderkoelt ben geraakt trek ik het echt niet.. Moest onderweg 2 keer stoppen om bij te komen omdat ik er gewoon helemaal naar van werd!

Ik had al bedacht om rain/thermo legs te kopen.. of gewoon lange chaps met een spijkerbroek..
Heeft iemand anders nog tips??

mooney1

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-10 15:46

Ik draag over mijn gewone rijbroek een gevoerde regenrijbroek. Laat geen wind en water door. Ideaal en je blijft lekker warm.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-10 15:47

Misschien voor op de brommer een snowboard/skipak of losse broek en jas? Die zou je dan met rijden uit kunnen doen en daarna weer aan. Ik denk dat het vooral belangrijk is dat je op de brommer iets aan hebt wat winddicht is, dat scheelt vaak een heleboel in de kou.

Zelf rijd ik nu paard met een lange thermo onderbroek, rijbroek en daar over nog een joggingbroek. Qua bovenkleding een hemd, themoshirt met lange mouwen, trui en jas.

blitsie

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-10 15:48

Misschien kan je op je brommer nog een jeansbroek over je rijbroek aandoen. Dat is lekker warm :)

ikenindi

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-10 15:48

ik heb een skibroek en ski-jas aan :o ziet er vast heel debiel uit, maar het zit heerlijk warm. daaronder snowboots muts op mijn kop en ik kan er tegen aan ;)

Craftly

Re: Hoe blijf ik warm op mijn paard deze winter??

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-10 15:51

Kga dit topic even volgen!
Wie weet wat jullie nog voor goede ideeen hebben :)

Heb zelf eigenlijk altijd alleen maar een heleboel lagen aan :P

Charlie_P

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-10 15:54

ikenindi schreef:
ik heb een skibroek en ski-jas aan :o ziet er vast heel debiel uit, maar het zit heerlijk warm. daaronder snowboots muts op mijn kop en ik kan er tegen aan ;)

Haha zie het helemaal voor me :') Ik zie er ook níet uit in de winter, maar dat boeit me echt helemaal niks! Als het maar lekker warm is.... ;)

Mintgroen

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-10 15:54

Ik heb altijd een dikke panty + (thermo)legging + broek en dan van die dikke huissokken :P Zelf ga ik ook niet zo gauw meer rijden, maar stukken wandelen + hardlopen met m'n verzorgpony. Ik ben vorig jaar zo bevroren steeds tijdens de stukken in stap dat ik nu zelf maar ga bewegen :P

_Tarzan

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-10 15:56

Ik draag met de strenge winter een skibroek over mn rijbroek, heerlijk warm :D
En heb een dikke wind en waterdichte jas met fleece voering, en 2 dikke truien eronder.

Succes ermee

x_Quinta_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-10 15:56

Je hebt toch ook van die hotpacks: eerst een aantal minuten koken in water, laten afkoelen en als je ze dan breekt worden ze lekker warm. Zaten vorig jaar een tijdje bij de cecemel geloof ik. Een hotpack in je schoenen, in je handschoenen.
Wat nog? een warm kersenpitkussen onder je jas. Laat je moeder een dun rugzakje naaien en dan kan je hem makkelijk op je rug dragen. Is misschien een beetje Quasimodo, maar dan heb je wel wat

Scaramouche

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-10 15:58

Voor mij ook een skibroek met daaronder een maillot en vooral in beweging blijven, ik fiets naar de paarden en heb ook veel moet lopen omdat het zo glad was....

swaps

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-10 16:00

Hier nog zo'n teletubbie te paard :D . Snowboots, ski broek, hemdje, thermoshirt met lange mouwen, trui, fleecevest, en een heerlijke winterjas van de Aldi :D . Tuurlijk nog de handschoenen en sjaal, oorwrmers en muts. Laat ze maar lachen, ik lach wel even terug.

JustyMe

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-10 16:01

Ik heb mijn moeder elastieken onder mn skibroek laten zetten... Dus gewoon lekker skibroekje aan, ook op het paard. Is naadloos, dus zit prima :D
En heeeeerlijk warm! Zodra ik van mn paard afstap trek ik direct mn skisokken en klompen aan (van die leren met houten zool) die zijn warmer omdat je 'verder' vande grond bent. Nu nog even iets voor mn handen met het rijden bedenken en dan kan ik er weer tegen aan!

En zet na het rijden mn cap vaak niet af... Zo lekker warm. Vaak pas als peerd weer op stal staat en voer heeft gehad. Dan wissel ik m snel om voor een muts

x_Quinta_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-10 16:07

Kennen jullie reflexspray in Nederland (anyways, dat is een spray om de spieren warm te houden) Echt een super aanraden voor op de brommer!!

Tooske

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-10 16:08

ikenindi schreef:

Ja dat had ik dus ook! Ski pak op de scooter werkte bij mij echt super.

senna21

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-10 16:10

Als je van de brommer komt, even een paar rondjes rennen zodat je niet zo koud meer bent als je op je paard stapt. En iets meer actief rijden, meer overgangen etc.
Van stappen in de wind wordt je koud.

mooney1

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-10 16:12

MorrieJarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-10 16:18

x_Quinta_x schreef:
Kennen jullie reflexspray in Nederland (anyways, dat is een spray om de spieren warm te houden) Echt een super aanraden voor op de brommer!!

nee dat hebben ze hier niet, jij komt zeker uit Spanje, ik laat het altijd meenemen nl. :D

Ik heb een thermo-rijbroek, die is 2 laagjes:1 laagje dunne fleece en de buitenkant is winddicht (www.Loesdau.de) ,krijg alleen, ondanks thermosokken en werklaarzentoch koude voeten te paard.

Ik heb ook een lange winterjas om paard te rijden (www.kraemer.de) ik vind het heerlijk (rij alleen buiten in het bos)

CrazyCat

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-10 16:22

em_papillon

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-11-10 17:02

mooney1 schreef:

Ohhh dat lijkt me echt heerlijk!! En een hele mooie jas :D Ga ik is even verder naar speuren, helaas wel heel duur :=

Een spierspray lijkt me niet zo gezond?? Dan ontspannen je spieren.. maar is zo onnatuurlijk toch ? :P

Haha ik heb ook een ski jack als jas :P Alleen over mijn broek heb ik niets aan.. Soms een regenbroek, scheelt al iets :P

Het is ook zo vervelend om als een mummie op je paard te zitten :')

Ik heb nu echte motor handschoenen zelfs nog bevriezen mijn vingers.. en het is nog niet eens hartje winter!!

em_papillon

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-11-10 17:04

senna21 schreef:
Als je van de brommer komt, even een paar rondjes rennen zodat je niet zo koud meer bent als je op je paard stapt. En iets meer actief rijden, meer overgangen etc.
Van stappen in de wind wordt je koud.

Hihi een paar rondjes rennen := Nu ging ik in het vogelhuisje staan, daar hebben ze een verwarming aan :P

Overgangen rijden we al heel veel :) Tijdens het rijden heb ik het ook niet extreem koud.. pas op de terugweg..

Silence

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-10 17:06

Wij hebben net in de kou gelest.
Ik rij met dubbele sokken, een thermobroek, thermoshirt en dan mijn gewone rijbroek en truitje met een bodywarmer.
Maarja, ik ben dan ook totaal geen koukleum :)

RianUnique

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-10 17:11

Dit gaan we in de gaten houden ik ben dit jaar een verschrikkelijk koukleum

Spritz

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-10 17:11

Ik zie er ook altijd zo mooi uit op de brommer naar de paarden in de winter. Mooi dik skipak, ook een skibroek is een aanrader! Heerlijk. Ik moet ook n halfuur rijden om naar de pony's te komen.. en dat zal inde winter met gladheid nog wel langer duren.

lepinto

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-10 17:12

zo'n thermobroek die zijn vet lekker warm