Roeckl Polartec hanschoenen?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

magic_lover

Roeckl Polartec hanschoenen?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-11-10 00:31

Heeft iemand hier al ervaring met de Roeckl Polartec handschoenen?
zal moeilijk worden want volgens mij zijn ze 'nieuw' in de winkel deze winter?

Afbeelding
http://www.outdoorgb.com/Thumbnail.aspx ... _413-2.jpg

zit erover te denken ze aan te schaffen.
heb ze al eens snel aangehad bij de divoza, ze leken mij wel heerlijk warm en zaten ook comfortabel.
maar toch voelen ze niet erg dik en zo 'kwetsbaar' aan, dus ben benieuwd of ze werkelijk zo warm zijn dat je in de winter geen last hebt van koude handen? en of ze een beetje heel blijven, dus niet na een paar keer rijden de gaten er al in zitten bij wijze van..

zoals ik begrijp door een beetje te googlen zijn ze in eerste instantie 'ontworpen' als fietshandschoenen..

iemand met ervaringen?? :)

PintoNatal

Re: Roeckl Polartec hanschoenen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-10 09:23

Ik heb ze ook, maar ik vind ze toch te glad om mee te rijden. Ik heb nou de roeckl windstoppers, die zijn echt geweldig!

DiantaM

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-10 13:14

Ik ben echt een koukleum en ik vind ze heerlijk! Maar ik kan ze de komende dagen pas goed uitproberen, met de aankomende kou..

magic_lover

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-11-10 15:34

Er zit antislip in de hanschoentjes, en ik heb antislip teugels dan zal het kwa gladheid wel wat meevallen denk ik?

zal eens kijken naar de windstoppers :j

Tulandro, wil je mij op de hoogte houden? ben benieuwd :)

DiantaM

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-10 16:44

Ja dat is goed. Ik heb er al meegereden en ik vond ze fijn.

Marije_jiplover

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-10 22:04

Ik heb ze aangehad, maar de pasvorm beviel mij niet. Heb ze dus laten liggen.

DiantaM

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-10 09:24

Ik vind ze eigenlijk best ideaal.. Ze zijn in ieder geval duizend keer warmer dan alle andere rijhandschoenen die ik ooit heb gehad. Vandaag ook weer buiten mee gelopen en ik heb geen koude vingers gehad.

hrokur

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-10 09:26

Ik heb deze handschoenen ook. Ze zitten echt heerlijk. Maar mijn handen worden toch nog steeds koud. Ik heb nog geen handschoenen gevonden waar ik echt warme handen bij houd.

afwasborstel

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-10 09:34

Ze zijn niet helemaal nieuw want ik heb ze vorig jaar gekocht :)
Ik vind ze wel fijn maar vrij glad om te rijden, het profiel gaat er vrij snel af.
Maar ik heb nog geen betere gevonden moet ik eerlijk zeggen :)

EvelienH

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-10 10:12

Ik vind ze erg fijn! Je kunt er ook mee rijden maar daar vind ik ze persoonlijk wat dik voor. Wel lekker om mee buiten te rijden Zelf heb ik ze om mee uit te mesten en alle andere dingen in en om de stal. :)

Ze vallen wel erg klein! Ik heb normaal 7 en heb van deze handschoenen een 8,5. De vingers zijn vrij kort.

DiantaM

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-10 10:14

Ja, de vingers zijn inderdaad vrij kort. Ik heb normaal maat 7 en hiervan maat 8..

Op_zoek

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-10 10:17

Ik heb ze ook vorig jaar gekocht. Tijdens het rijden lekker warme handen. Maar als ik buiten alleen ga stappen, heb ik helaas nog steeds koude handen. Ik kan er goed mee rijden. Rijd normaal zonder handschoenen, dus wel iets minder grip, maar gaat verder prima. Had ze echter aan iemand bij ons op stal geadviseerd en die zegt dat ze er niet goed mee kan rijden omdat ze te weinig grip heeft.

afwasborstel

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-10 14:01

Dat die vingers kort zijn klopt idd, dacht dat het aan mij lag :+

Graafmachien

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-10 09:36

ik heb ze gister besteld bij de paardendrogist, maar levertijd is 1 week

Utixo

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-10 10:04

In vergelijking met de winter suprema (dus de gevoerde), welke is warmer? Ik ben een ontzettende koukleum, maar met de suprema gaat het wel, ben benieuwd wat deze doen...

samuraiLove

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-10 10:54

ik vind ze zelf ook te sleerig?
ik heb graag de lederen handschoenen van Roeckl

succes !

tassie73

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-10 10:57

Heb ze ook en ze zijn helemaal prima...heb nog geen koude handen gehad...en qua dikte vind ik ze ook meevallen...heb genoeg grip aan de teugels

RvT

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-10 14:41

Die van mij zijn helaas na 10 dagen kapot gegaan!!! Ik verwacht toch wel een beetje kwaliteit als je er zoveel voor betaalt...

magic_lover

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-12-10 15:33

kan je dat niet op garantie gooien RvT? zo snel mogen ze niet kapot gaan... dat ze slijten oke (ligt ook aan je teugels) maar echt kapot...

DiantaM

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-10 15:42

Inderdaad, daar heb je gewoon nog garantie op hoor RvT. Daar zou ik zeker ook achteraan gaan.

RvT

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-10 16:48

Tja, ik ben ook terug geweest. Ze zeiden dat als het bij de naden was gescheurd ik wel een nieuwe kon krijgen maar omdat het niet bij de naden was kunnen ze dan waarschijnlijk niks voor me doen :( . Ik heb de handschoenen bij de winkel achtergelaten want volgende week komt de vertegenwoordig langs en gaan ze dan even met hem overleggen.
Voor een handschoenen van bijna €29,- verwacht ik wel dat het langer mee gaat dan 10 dagen :\ ...

magic_lover

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-12-10 18:42

hmm raar :? waar was hij precies kapot dan? kapot is kapot lijkt me toch... je ziet snel genoeg of het door (normale) gebruikssporen komt of dat ze echt kapot zijn gegaan zonder 'aanleiding'

x_Milou

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-10 20:52

Mijn vriendin heeft ze deze week ook gekocht :D Zal wel eens bijhouden hoe ze bevallen

SparklingApp

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-10 21:16

Ik had deze gekocht, nog een ander paar dun gevoerde van Roeckl en gevoerde Anky's om eens verschil te kunnen voelen.
Die Anky's zijn echt super fijn en heel warm, maar slijten wel snel, maar daar heb ik meteen nieuwe voor gekregen, eens kijken of deze langer mee gaan.
Deze Polartec vond ik fijn zitten en wel lekker warm, beetje glad (en idd vrij klein), alleen had ik ze 1 dag met stallen opstrooien even gepakt en was er al heel veel profiel van af, die sturen ze terug en moet ik nog bericht van krijgen en die andere Roeckl's zitten heel fijn, maar niet echt warm, blijven tot nu toe wel heel mooi, die bewaar ik mooi tot de iets mindere kou.

x_Milou

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-10 22:42

SparklingApp schreef:
Ik had deze gekocht, nog een ander paar dun gevoerde van Roeckl en gevoerde Anky's om eens verschil te kunnen voelen.
Die Anky's zijn echt super fijn en heel warm, maar slijten wel snel, maar daar heb ik meteen nieuwe voor gekregen, eens kijken of deze langer mee gaan.
Deze Polartec vond ik fijn zitten en wel lekker warm, beetje glad (en idd vrij klein), alleen had ik ze 1 dag met stallen opstrooien even gepakt en was er al heel veel profiel van af, die sturen ze terug en moet ik nog bericht van krijgen en die andere Roeckl's zitten heel fijn, maar niet echt warm, blijven tot nu toe wel heel mooi, die bewaar ik mooi tot de iets mindere kou.

Anky zit idd heel lekker. Die zou je ook kunnen overwegen, mede dankzij de super service van anky :D Ik had een dekje wat een beetje bobbelde, ej heeft hem opgestuurd en ik kreeg zonder moeite een nieuwe teruggestuurd :D