Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
En hij heeft daarna ook niet meer naar haar gezocht. Annetje schreef:Ten eerste: sterkte met het verlies van je paard.
Ik zou het afscheid laten nemen wel doen ja. De andere paarden zouden er meer 'rust' mee hebben dat het ene paard er ineens niet meer is, wanneer ze afscheid hebben genomen. Ik vind het zelf ook wel een mooi idee dat de rest weet dat hun maatje overleden is en dat zou voor mij al reden genoeg zijn om afscheid te laten nemen.
Ik denk dat je het overleden dier het beste in de wei kunt leggen en dan de ander erbij laten. Zodra het andere dier geen interesse meer heeft voor het dode paard (en dus zover mogelijk weg gaat) is het afscheid gebeurd en kan het dode dier weg.
Het schijnt dat merries hun veulens zelfs willen begraven. In de stal gooien ze er stro overheen zodra ze afscheid genomen hebben.
. Maar bewust hebben wij hem er gewoon bij gelaten. Een dag erna werd Eros opgehaald en alsof het paard van mijn vader het wist hij heeft niet meer gehinnikt en als een gek rondgerend waar Eros nou bleef toen hij alleen in de wei stond dat deed hij anders altijd ze waren onafscheidelijk. Annetje schreef:Ik ben het trouwens niet helemaal eens met jolliegirl. Het kan op zich wel dat de rest het wel weet op een bepaalde manier, maar dat zegt niet dat ze weten om welk dier het gaat. Het zou sneu zijn als de rest van de paarden verwachten dat hun maatje weer bij ze in de wei komt wanneer ze iets van haar ruiken.
Ik zou voor mijn eigen gemoedsrust de andere dieren afscheid laten nemen.

hij heeft daar tijden staan ruiken voor en in de box en mij aan staan kijken.
.