Ik heb een lastig vraagje, ben er al mee tot bij mijn garagist gegaan. Hij heeft me wel geïnformeerd maar ik had toch graag wat ervaringen en reacties gehad van het forum.
Het zit zo, ik ben in het bezit van een Golf 4 met een dieselmotor (1.9 TDI met 100 pk). Aangezien ik niet van plan ben een nieuwe auto aan te schaffen om een trailer te kunnen trekken, moet ik het wel met mijn wagen doen. Ik ben dus op zoek naar een 1.5 paards trailer (gemiddeld TTM 1300 kg denk ik dat die hebben) om een paar keer per jaar te gebruiken (dus niet wekelijks of zelfs niet elke maand). Volgens mijn garagist kan ik dat ding gemakkelijk trekken, maar kan mijn koppeling het wel moeilijk krijgen. Wat denken jullie hiervan? Ik ben niet van plan om in hoge bergen te gaan rijden, gewoon de openbare weg om te raken op mooie plekken om te gaan wandelen
. Ik heb een paar specificaties opgezocht voor jullie zodat jullie wat meer weten over mijn wagen om een oordeel te vellen
:- leeggewicht: 1276 kg
- max totaal gewicht: 1790 kg
- toelaatbaar gewicht aanhangwagen 1400 kg (geremd)
- kogeldruk 75 kg
Bedankt!
in linkje nog een site met meer specificaties over de auto: http://www.gerritspeek.nl/vw_arl_specificaties.html
(en dan nog is hij zuiniger dan 1 op 10).