Welke laars past bij mij?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

MaNdiii

Welke laars past bij mij?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-11-10 00:32

Na al een aantal ideetjes opgedaan te hebben ben ik nu eigenlijk heel de kluts kwijt. Welke laars moet ik nou kiezen.
Ik zoek een laars die:
- tegen een stootje kunnen (modder, water, zand enz)
- lekker zitten
- ik moet er ook mee kunnen lopen (het gaat niet om hele wandelingen, maar ik moet ook van korte stukjes geen blaren gaan krijgen)
- het liefst met rits

Verder moet de laars van leer zijn er toch nog netjes uitzien het liefst toch met een boogje.

Dit allemaal voor een prijs tot ongeveer 250 het kan natuurlijk iets schommelen, maar veel meer dan dit wil ik er niet aan kwijt zijn.

Ik hoop dat iemand mij iets verder kan helpen, want ik kom er zelf nog niet helemaal uit.

Myfairytale

Re: Welke laars past bij mij?

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-10 00:36

Lipica, gaat vanaf € 200,-

carrotje

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-10 00:40

petrie standaard

MaNdiii

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-11-10 12:54

Aan Lipica heb ik inderdaad ook in gedachte. Is daar de kwaliteit wel goed van. Petrie ben ik niet heel erg fan van aangezien ik petrie hampshires heb gehad die ook niet lekker gezeten hebben (al waren deze wel te groot)

Nobel01

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-10 12:56

-
Laatst bijgewerkt door Nobel01 op 02-08-23 13:43, in het totaal 1 keer bewerkt

Silence

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-10 12:58

Lipica is prima :j
Heb een paar gehad, zaten lekker.
Maar waren niet op mij aangemeten dus paste niet optimaal.
Volgende week ga ik een paar aan laten meten :j
Voordeel is dat je ze helemaal zelf kunt ontwerpen.

babettiie

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-10 13:01

ik zou een ariat nemen!
zitten heerlijk hen ik gehoord.
Het is namelijk zacht leer, met rits!
Petrie is ook goed, me moeder heeft die nieuwe, met die rits aan de voorkant, maar kost wel wat meer, me moeder vind hem heerlijk zitten.
Ik vind petrie erg lekker zitten.
Ik heb gehoord dat lipica erg fijne laarzen zijn, en heel betaalbaar, misschien moet je zo'n laars maar nemen!

M_EL_ISSA

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-10 13:02

Schijnt dat lipica niet echt geweldige kwaliteit heeft, het duurt tenslotte ook nog eens 12 weken voordat je ze hebt... ;)

Deze voldoet ook aan je eisen ;)

High rider II

Zachte en comfortabele rijlaars met een ruime pasvorm. Sterk water en vuilafstotend leer. Ergonomische, uitneembare binnenzool. Schokdemping in de hiel en een geïntegreerde stalen plaat voor steun en stabiliteit. Dankzij het stirrup control system in de buitenzool hebt u steeds grip in de stijgbeugel. Elasticiteit in de laarsschacht en een duurzame YKK rits achter.

Verkrijgbaar in zwart en bruin
Prijs vanaf € 219,95
Afbeelding

MaNdiii

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-11-10 13:08

@ Melissa die high rider II ziet er inderdaad ook wel goed uit.

@ babetiie Ariat dat lijkt mij inderdaad ook wel.

In het algemeen denk ik dat ik nooit meer voor een petrie laars zal gaan.

Ruiterwinkel

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-10 13:32

MaNdiii

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-11-10 13:40

@ruiterwinkel die laars ziet er inderdaad ook erg goed uit. Ik ben allen niet zo van het bestellen via internet. Tenminste niet met laarzen enz.

MaNdiii

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-11-10 22:37

Zou de Mondoni laarzen wat zijn??

loulou

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-10 22:43

mijn volgende laars wordt een de niro laars.
schijn je zo mee weg te kunnen rijden en ik vind het ook hele mooi laarzen.

voor geen enkele leren laars is het natuurlijk goed om ermee door de modder te lopen. dus ik denk dat dat niet zoveel uitmaakt, of je moet echt een speciale laars heb. zo'n high rider als hieronder heeft wel een dikkere zool lijkt het, misschien dat die er beter tegen kan.

Qimm

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-10 22:45

ik heb de MH sportive rider, de highriders heb ik hiervoor gehad maar die vond ik voor het mooie net wat te lomp. Wel fijne laarzen, goede zool ook dus je kunt er ook goed mee lopen

MaNdiii

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-11-10 22:59

Ja ik vind die highrider inderdaad een beetje lomp
De Niro laars worden die op maat gemaakt?

Het is natuurlijk ook niet echt de bedoeling dat ik echt door de blub gaat baggeren, maar soms is de paddock en bak gewoon een zooitje

bamsie

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-10 23:41

De mondonie zou ik niet nemen, slechte kwaltietijd, en zijn heel stug.
Verder hoor ik over mountain horse dat deze laarzen snel kapot gaan, en je naar 1, 2 jaar nieuwe moet hebben.

loulou

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-10 23:42

de niro heeft standaard laarzen, maar kan ook op maat gemaakt worden.

als je er dan even een doekje overheen haalt voordat je ze in de kast zet zou dat volgens mij geen probleem moeten zijn. daar hoef je geen speciale laarzen voor te kopen.

Qimm

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-10 03:05

salome_maybe schreef:
De mondonie zou ik niet nemen, slechte kwaltietijd, en zijn heel stug.
Verder hoor ik over mountain horse dat deze laarzen snel kapot gaan, en je naar 1, 2 jaar nieuwe moet hebben.

mijn highriders hebben >5 abuse (modder, vieze stallen, kilometers) overleefd hoor, de rits moest wel op den duur vervangen worden, maar das peanuts.

simoneeee

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-10 03:40

Ik heb sinds een tijdje ariat laarzen. Ben er echt suuper tevreden over. Is inderdaad zacht leer, waterdicht, heerlijk voetbed, gevoerd dus heb nog geen koude voeten gehad (je hebt ze ook ongevoerd geloof ik), kunnen zeker tegen een stootje, makkelijk schoon te maken met een beetje water en een afwasborstel :P en ik kon er zo mee wegrijden/lopen. Waren 280 euro geloof ik. Echt zeker een aanrader! Vond petrie echt veel te stijf toen ik ze paste en deze zaten meteen heerlijk. Had snel een keus gemaakt toen, haha. Succes met zoeken!

MaNdiii

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-11-10 10:18

Okee nu ben ik bijna jarig en zal dan eens naar de winkel gaan om laarzen te passen

Afwezig

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-10 10:28

M_EL_ISSA schreef:
Schijnt dat lipica niet echt geweldige kwaliteit heeft, het duurt tenslotte ook nog eens 12 weken voordat je ze hebt... ;)

Wat een onzin :oo Lipica is super fijn en ik had mijn laarzen gewoon binnen 8 weken hoor. Die 12 weken was omdat hun op vakantie waren (van de zomer). En over dat kwaliteit gesproken, het is hoe je er mee om gaat.

TS, ik zou ook stalschoenen kopen. Dat kunnen gewone schoenen zijn of jophers etc.... Dat je daar je stallen moe doet, uit de wei halen etc... Die kunnen lekker vies worden :D En dan houd je je laarzen voor alleen het rijden. Want als jij een laars met rits heb, en jij loopt elke dag daar mee in de stof, modder etc.. Dan komt er inderdaad zand in de rist en heb je kans dat ze kapot gaan.

http://www.lipica.nl Echt een aanrader ;) En het leuke is van Lipica, je kan je laars helemaal zelf samenstellen! :D

MaNdiii

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-11-10 10:41

Ik heb al jodhpurs maar met de laarzen wil ik ook wel stukjes kunnen lopen. Meerendeel op stal is gewoon verhard. Tot nu toe heb ik de lipica's ook in gedachte maar ben bang dat ik niet zolang kan wachten

PIETJE1

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-10 12:44

het beste is dat je gewoon naar een ruitersport winkel gaat en daar vraagt of ze die laarzen ook hebben of iets dat in de buurt komt.

Naborah

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-10 16:08

Ik heb de High Rider. Heerlijke laars (tot het dragen van 8 uur achter elkaar met min 2 O:) ). Is absoluut niet lomp, de mijne in ieder geval niet :)

MaNdiii

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-11-10 17:16

Okee, Ik ben vandaag wezen kijken naar laarzen. Ik heb de high rider gepast, maar deze zat niet lekker bij mijn mediale maleoli (sorry voor die term, dat is dat uitsteeksel bij je enkel aan de binnenkant)
Ik heb ook de Ariat H20 gepast, en moet zeggen dat die laars gelijk goed zat. Heerlijk voetbed en ik kon er zelfs mee lopen. HAHA dat is al heel wat vergeleken met mijn vorige laars. Ze hebben wel aangeraden om de laars iets strakker te kopen bij de kuit omdat het elastiek nog een heel stuk uitrekt. Nu was het heel mijn bedoeling nog niet om die laarzen te kopen, maar ik was even met mijn oma gegaan en nu heb ik ze dus alvast voor mijn verjaardag gehad.

Hier mag dus een slotje op. Ik weet alleen niet hoe ik dat kan doen.