electrische handschoenen ervaring?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Palhaço

electrische handschoenen ervaring?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-11-10 17:02

Hoi! :D

Wie heeft er ervaring met elektrische handschoenen tijdens het paardrijden?

Wanneer ik een flinke tijd buiten stap op mijn paard als het vriest of als het gewoon erg koud is en waait, krijg ik nu opeens winterhanden.. -O- (verdikkingen/bobbels en rode plekken op mijn vingers)
Tijdens het trainen krijg ik het wel warm, maar als ik alleen maar stil zit tijdens het stappen kan ik mijn (voeten en) handen gewoon niet meer warm houden en sinds deze winter (terwijl het nog niet eens echt vriest!) heb ik opeens last van dikkere gewrichten etc.
Omdat mijn paard een peesblessure heeft gehad waarbij ik nu met revalideren veel moet stappen buiten.. zal ik toch de kou in moeten ;)

- hoe bevallen ze?
- heb je op een accu, batterij, anders?
- hoeveel kosten ze?
- hoeveel uur zijn ze warm?

Ik hoop echt dat er mensen zijn die goede ervaringen hebben? (ook eventueel met elektrische sokken?)
want ik weet dat er nog veel meer mensen zijn die diezelfde vraag hebben als ik ;)

Alvast bedankt! +:)+
Hopelijk is er iemand die mij kan helpen!

Groetjes Manon :D

Tallout

Re: electrische handschoenen ervaring?

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-10 17:03

Ik heb er nog noooooooit van gehoord, maar ben wel nieuwsgierig :)).
Ga ervan uit dat het hetzelfde princiepe is als een electrische deken?! Lijkt me wel gek om zulke handschoenen te hebben.

Sjel

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-10 11:46

De moeder van mijn vriendin gebruikt zo een soort handschoen tijdens het wintersporten. Zij gebruikt ze voor haar reuma waar zij ander door de kou erg veel last van krijgt en het werkt echt super. Zij moet de warmte-elementen opladen en dan gaan ze een hele dag skieeen mee.

petitparis

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-10 14:05

ik weet dat er voor in je schoenen inleg zooltjes zijn die je moet activeren en dan tot 8uur lang warmte afgeven...
Is wel maar voor eenmalig gebruik, vriendin heeft dat eens getest (heeft ook wintertenen)
Misschien bestaat het ook met het principe van die "hotpacks" die kristaliseren en die je in kokend water moet leggen om ze opnieuw te kunnen gebruiken...

YvonneV

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-10 09:25

SparklingApp

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-10 16:11

Ik heb ook van die handschoenen met de batterij er boven op.
Een paar keer met uitmesten zat ik op de kniklader en kreeg zulke koude handen!
Toen heb ik van mn zus die handschoenen gekregen. :D
Die handschoenen zijn zo enorm dik dat ik ze soms maar heel kort even aan zet, er mee rijden zie ik niet zitten, misschien voor een stapritje ofzo..

Batterij heb ik ook nog nooit hoeven vervangen en heb ze al wel een paar jaar ondertussen.

Palhaço

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-11-10 15:13

Oh bedankt voor de reacties! :D
Ik heb inderdaad gehoord dat de handschoenen met de batterij op je hand, niet fijn is om mee te rijden..

Sjel: Weet je toevallig hoe die handschoenen heten?

Hoop dat er nog meer "ervaringen" langs komen ;) :D :P

Bonny_CT

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-10 10:55

ik volg dit even, zijn er ook mensen die ervaring hebben met die inlegzooltjes met batterijen?

blue_kim

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-10 12:42

Ik ga dit ook even volgen. Ik krijg altijd last van vreselijke wintervoeten. Niks helpt om ze warm te houden, dus van die inleg zooltjes zouden wel perefect zijn, maar als ze maar voor 1 keer gebruikt kunnen worden... dan kan ik er wel 90 kopen voor de komende drie maanden... hopelijk komen er wat goede tips voorbij.
Koude handen heb ik dan weer geen last van. ik heb leren handschoenen, waar vanbinnen een soort wol in zit en mijn handen blijven heerlijk warm, ook als ik alleen stap, kan er ook prima mee rijden.

Palhaço

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-12-10 14:59

Staan jouw handschoenen ergens op internet? ;)
had vandaag ook weer gigantisch koude handen en voeten... ben nog op internet aan het zoeken naar electrische handschoenen en sokken.. heb al wel wat gevonden, maar weet nog niet welke het beste schikt is voor het paardrijden..

Zijn er helemaal geen mensen die elektrische handschoenen hebben?

blue_kim

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-10 15:03

Bedoel je de mijne? ik zal straks eens gaan kijken wat voor merk het is. Maar ik meen me te herrinneren dat ik ze in de aanbieding gekocht hebt... bij uuuh volgens mij piet kerkhof... zijn ook geen rijhandschoenen eigenkijk, maar kan er evengoed prima mee rijden.

Lalidan
Hoofd Wiki
Zeg maar Lila-Dan!
Of toch Heidepaars?

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-10 15:08

Ik heb ze ook, van Blazewear. Ook ik vind ze heerlijk, maar om mee te rijden zijn ze wel wat dik. Staptochtjes op een rustig paard gaat wel, evenals aan de hand wandelen, maar als je paard wat stuiterig is denk ik dat je er te weinig gevoel mee hebt.

Mijn batterijen gaan niet zo heel lang mee, maar dat hangt ook van verschillende dingen af: Welke batterijen je gebruikt (ik had er de laatste keer hele goedkope penlites is, dat is dus niet zo'n succes), hoe lang je ze aan laat staan en hoe koud het is. En uiteraard helpt het niet om ze aan te laten terwijl je ze in de kast legt......
Als je die met penlites neemt zou ik je dus wel aanraden er fototoestelbatterijen (van die extra zware penlites) bij te nemen die je kan herladen. Anders word het nog duur qua batterijen.

Overigens heb ik ook de bodywarmer van blazewear en ik moet zeggen, als ik die aanheb heb ik ook al minder koude houden omdat ik het in het geheel wat warmer hou. En zeker met winterhanden is dat vaak wel een oorzaak. Dus dat zou ook nog iets zijn om te overwegen, maar is wel een tikje duurder ;) (maar ook vele malen fijner!).

Overigens loopt er een heel topic met tips om warm te blijven, daar staan misschien ook nog wel handige dingen in: [RUI] Warm de winter door

Bloempjeh_

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-10 19:37

Mijn vader heeft ze ook :D Haha. Zal het vanavond eens aan hem vragen, maar ze lijken me redelijk dik.

Ik gebruik van die padjes die u warm blijven, maar als je dan alle dagen zo'n dingen moet gaan gebruiken is het best duur..

Palhaço

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-12-10 21:11

joepi! weer wat reacties! :D bedankt! :D ik zal ook op dat andere topic kijken! :D

daphne72

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-10 21:18

Ik ga je topic volgen. Ik zit bij de bereden politie en heb ook altijd koude handen. Voor mn voeten gebruik ik zooltjes van therm-ic.

simonvpret

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-11 23:53

Hoi Manon,
appart dat je nu ineens last krijgt van dikkere gewrichten, is toch niet een voorteken van reuma?
Misschien handig om toch eens je huisarts tevragen, want de symptomen die je noemt klinken serieus.

Er zijn een hoop verschillende electrisch verwarmde handschoenen via het internet tekrijgen,
de goedkoopste beginnen rond de 20 euro, grote nadeel ervan zijn de nogal zware batterijen, meestal 4 x AA per hand en de verwarmingselementen die ze gebruiken verwarmen niet tot in de uiteinden (vingers).
De toppers gaan voor over de 200 euro per paar over de toonbank en werken met een lithium accu en hebben een verwarmingscapaciteit waar je bijna bang van wordt, maar aangezien wij hier niet op de poolcirkel zitten, is dat een investering die niet echt nodig is lijkt mij.
Equiplus heeft ook speciale handschoenen voor de mensport zijn rond de 150 euro, voordeel van die handschoenen is dat zij niet zo dik zijn als de andere, die meestal gemaakt zijn voor de wintersport, skieën etc. En je kunt de accuutjes opladen in de auto, maarja als je op de fiets gaat heb je daar natuurlijk niks aan hahaha.
Blazewear is ook een bekende, stond laatst toevallig nog een stukje van in in de Quest.

Maar als ik het zo inschat, denk ik dat je het beste eerst eens gewoon de goedkope variant kunt proberen, omdat je hem toch eigenlijk puur gebruikt tijdens stappen is het niet erg dat het een wat dikkere handschoen is.

Hoe is het trouwens met de peesblessure? Want als je weer volop kunt rijden, ipv het alsmaar moeten stappen dan is het probleem ookal voor een groot deel opgelost toch ?

Groetjes, succes met de zoektocht,.. en als je een paar hebt gekocht, dan deel je neem ik aan je ervaring met ons?
Simon

josie

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-11 00:01

xxnienke94

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-11 00:06

je kan ook bij de action van die handwarmers kopen voor € 0,80,-
die kan je soort van aanklikken en dan in je hand houden, en dan blijven ze warm.
ik had wel eens dikke handschoenen aan, bv op de fiets en dan die dingen erin :)
blijft heerlijk warm!
en kost niets!

prii_boy

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-11 00:17

Alleen het nadeel van die dingen van de action is dat ze ook vrij snel weer afgekoeld zijn, en dat je ze moet activeren door ze in kokend/heet water te stoppen.
Tenminste als wij de zelfde in gedachten hebben

simonvpret

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-11 10:44

Die ervaring heb ik ook met die handwarmers, in het begin lekker warm en dan heb je op een gegeven moment iets in je schoen zitten wat een beetje vreemd voelt en steeds kouder begint te worden.

xxnienke94

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-11 13:04

de mijne blijven 2 uur warm, en je moet ze nadat je ze gebruikt heb idd koken. dna wordne ze weer vloeibaar.
en om te activeren moet je gewoon dat ijzere dingetje klikken.
dan worden ze weer hard.
ik neem er altijd gewoon een paar extra mee :)
worden ze koud dan zet ik die andere aan :)

Sammyoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-11 19:18

Mijn vriend heeft ze voor het mennen. Hij is er erg blij mee. Ze zijn niet zo dun, maar voor stappen op een geblesseerd paard moet dat geen probleem zijn. Hij heeft een accu in de menwagen staan. Hoe je dat moet doen als je op je paard zit, weet ik niet. Wellicht zijn er kleine accuus verkrijgbaar die je in een zadeltas kan doen. Goedkoop zijn ze niet. Alleen de handschoenen waren volgens mij ongeveer al ongeveer 75 euro. Dan heb je nog geen accu.

KimvWijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-11 15:38

Voor het mennen bevalt het goed, alleen voor het rijden ohz vind ik ze te dik..
Maar wel lekker warm!!

Sjors

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-11 13:59

ik ben ook wel geinteresseerd. waar kun je ze halen? bij divoza ofzo (denk het niet). Ik heb vooral koude handen. voeten vallen wel mee omdat ik voering in de laarzen heb. maar als het -1graden is dan is het al weer koud. :oo

Sjors

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-11 14:01

xxnienke94 schreef:
de mijne blijven 2 uur warm, en je moet ze nadat je ze gebruikt heb idd koken. dna wordne ze weer vloeibaar.
en om te activeren moet je gewoon dat ijzere dingetje klikken.
dan worden ze weer hard.
ik neem er altijd gewoon een paar extra mee :)
worden ze koud dan zet ik die andere aan :)

ja die dingen zijn er ook heb ze ook en meegenomen. alleen tijdens het rijden dan kun je die niet vasthouden ofzo. en je kunt ze niet in je laars doen. je moet ze wel lang koken vind ik. :j