Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73
LiVetime schreef:Denk dat het werken met een kaptoom daarom ook zo fijn is bij een spanningspaard. Door die buiging houdt ze de aandacht steeds bij haar, zodra paard aandacht verliest vraagt ze de aandacht weer opnieuw.
Maar dat is zoals ik het zie
LiVetime schreef:Al je reacties zijn precies goed getimed. Je oogt zelf ook heel ontspannen. Ja prettig om naar te kijken
LiVetime schreef:Ben trouwens erg benieuwd hoe je dit zo hebt geleerd.
Ik zie iemand met heel veel ervaring aan het werk op een manier die ik erg weinig tegen kom. Het steeds weer schakelen van een spanningsmoment bij paard naar zo goed als volledige rust bij jou getuigd van enorme dosis spiegelend vermogen.
Volg je trainingen bij iemand? Of heb je die gevolgd? Gewoon even nieuwsgierig
josien schreef:Daarom zijn er zoveel problemen met deze paarden. het word niet herkent dat ze innerlijke spanning hebben. Een gespannen paard word gezien als een paard dat druk is en snel schrikt en angstig is. Dit is een andere soort spanning. Dit is innerlijke spanning wat nog veel gevaarlijke is dan een angstig paard. Dit zijn paarden die onverklaarbaar exploderen of ineens dingen extreem eng vinden. Het zijn de paarden als je de spieren voelt kanon hard zijn in hun spieren.
Spel fouten ben ik van bewust. Ik heb nu iemand die dat gedeelte voor haar rekening gaat nemen. Ik ben onzettend slecht qua taal.
Alane schreef:wie verteld mij dan waar dat gespannen paard in het filmpje verschijnt?
Ik zie enkel een vos, die schijnbaar niet geheel regelmatig loopt, absoluut geen aandacht heeft voor het rondslingermens in het midden, en voor de tractor meer aandacht heeft, alwaar ik evenmin een bang paard zie, gezien de lichaamshouding van het paard gedurende de gehele film.
Dat het rondslingeren op zo'n kleine volte een behoorlijke aanslag is op de benen van zo'n paard en het alles leert behalve in balans en op eigen benen lopen.
maar ik kan het geheel verkeerd zien.
sorry.....