Rijden met storm en regen...gisteren veel mensen gereden?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

listiglistje

Rijden met storm en regen...gisteren veel mensen gereden?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-11-10 10:57

Titel zegt het al....hebben er gisteren veel mensen gereden?

Ik zelf wel, ik heb een binnenbak, maar dat is met dit weer ook niet niet optimaal......
de platen van de binnenbak en de voordeur trillen zo hard dat het een hels kabaal veroorzaakt
waardoor mijn paard de megaturbo en de zijwind modus aan heeft staan :+

Ik heb zaterdag wedstrijd, dus gisteren maar een half uur gereden (in mun uppie) en hem toen maar weggezet....
zo'n schietezel is dan niet ontspannen te rijden, hij trok er vanonder wel lekker aan btw 8-) :=

Vandaag nog een herhalingspoging :P

ElCamino

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-10 10:59

ik heb niet gereden, heb ze aan huis en heb een buitenbak. Ze staan 24/7 buiten maar rijden vond ik niet echt fijn met die wind en regen. Paardjes zelf waren ook maar binnen gaan staan, ze hadden dus een dagje vrij...

Maaike_Ma

Re: Rijden met storm en regen...gisteren veel mensen gereden?

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-10 11:00

mijn eigen paard heb ik niet gereden veel te slecht en blubber zooi thuis in de 'bak' heb wel even fijn een uurtje met mijn verzorgpaard kunnen rijden

gohya

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-10 11:03

Niet gereden maar wél gemest op de wei in de regen en storm.

JeaDH

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-10 11:05

Ja hoor Iris heeft gister gewoon gereden. In de binnenenbak :7 . En de wind stond er deze keer gunstig op, soms staat de wind er zo op dat de golfplaten allemaal rammelen dat geeft idd enorm veel lawaai. Ik hoop dat het vandaag een beetje rustig blijft qua wind. We moeten vanavond op cc. Als het net zo hard waait als gister ga ik niet met de trailer op pad.

Merel_Brit

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-10 11:06

M`n pony is aan het revalideren van een peesblessure. Die moest nog 20 min stappen op het pad met een meisje. Zit ze er net op, net 1x heen en weer, flitst het en een mega knal van de donder. Gelijk een hoosbui. arme kind was gelijk door en door nat. Pony is de stress, die wilde wel erg graag naar binnen!

listiglistje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-11-10 11:06

Ik dacht daar gisteren nl aan, vandaar dit topic....veel mensen hebben nl geen binnenbak en trainen wordt dan moeilijk met dit helse weer,
storm, regen, blubbakken, zeker als je s'avonds moet rijden door bv werk, dat het zo vroeg donker is werkt ook niet mee :(:)

Ik kan mij nl goed voorstellen dat veel mensen gisteren en vandaag niet gereden hebben!
Laatst bijgewerkt door listiglistje op 12-11-10 11:10, in het totaal 1 keer bewerkt

funnyhorses

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-10 11:09

Heb mijn pony ook 24/7 buiten staan met inloopstal maar als het zó hard waaid rij ik ook niet want ik heb geen rijbak en moet over straat.Met zo'n wind durf ik dat niet,stel er waaid iets op je af en ponylief springt voor een auto ofzo brrrrrrr
Regen en kou maakt me niks uit maar sterke wind dan blijven we thuis haha

Udo2001

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-10 11:10

Ik heb ook gewoon gereden in de binnenbak welliswaar. Niets aan de hand, ik heb geen zijwind gehad haha.

biancavos

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-10 11:11

ik heb gisteren een buitenrit gemaakt in de stortende regen en mega veel wind.
heb mijn complete regenpak aangetroken, was nog best te doen.
Wel veel zijgangen geoefend :+

funnyhorses

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-10 11:13

biancavos schreef:
ik heb gisteren een buitenrit gemaakt in de stortende regen en mega veel wind.
heb mijn complete regenpak aangetroken, was nog best te doen.
Wel veel zijgangen geoefend :+

BOH!!!
Respect!!!

Yessy

Ik was gister van plan naar stal te gaan, maar nadat ik naar buiten stapte besloot ik al snel dat dat geen goed plan was. M'n paard ziet me aankomen, die heeft een nog grotere hekel aan regen dan ik :D
Ze was er 'smorgens al een paar uur uitgeweest dus ik ga het straks weer proberen. Die wind vind ik niet zo erg, maar regen+storm... nee dank je!

funnyhorses

Huh 2x werd mn bericht geplaatst!!!Raar!
Laatst bijgewerkt door funnyhorses op 12-11-10 11:14, in het totaal 1 keer bewerkt

kleinvosje

Nee, niet gereden. Na mijn niet zo fijne ervaring van vorig jaar met wind, ben ik nog steeds wat terughoudend om te gaan rijden met veel wind. Als het een klein beetje waait ga ik er wel op zitten, maar met echte vlagen zoals nu, nee dank je, dan klim ik er niet op...

LovingTweety

Gister niet gereden, ze staan op een weiland en we hebben geen bak oid. Wel schuilstallen, dus daar extra stro in gedaan en lekker veel hooi en ik denk dat ze zich dan wel aardig vermaken.

Robin

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-10 11:14

Ik heb de mijne niet gereden. :n
De bak is een grote blubber, en pony is nog niet zo bomproof dat ie de wind niet eng vind. :')

Ik hoop dat het snel opklaart, hoelang houdt deze wind nog aan?

Klikoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-10 11:15

ik heb gister wel gereden, maar wel met behoorlijke spanning en een bommetje als paard. Hij hoeft maar een zuchtje wind te horen of hij ontploft. Eerst mee gestapt aan de hand, nou dat was al gevaarlijk genoeg, uit eindelijk er maar wel op gestapt en op de volte gereden verweg van de deur van de binnenbaan.

Zonnetje81

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-10 11:16

Ik heb gisteren niet gereden nee :+ je waaide thuis achter de heg al weg en met de trailer op pad is niet zo slim :+ Als je er wel op zou zittne zou je er echt af waaien, wie gisteravond buiten zou rijden verklaar ik voor gek :P

Vanavond met trailertje op pad.
Laatst bijgewerkt door Zonnetje81 op 12-11-10 11:16, in het totaal 1 keer bewerkt

Yannicke

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-10 11:16

Ik heb gisteren ondanks alle wind en regen wel binnen gereden, maar de dakplaten trilden. := Had hem ook nog eens geschoren dus had het idee dat het nog wel eens turbo kon worden maar dat viel gelukkig heel erg mee. :)

car0linee

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-10 11:19

Ik heb gisterochtend/begin van de middag een buitenrit gereden.. het waaide wel erg hard, maar gelukkig nog geen regen! ik heb echt mazzel gehad..

listiglistje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-11-10 11:19

Robin schreef:
Ik heb de mijne niet gereden. :n
De bak is een grote blubber, en pony is nog niet zo bomproof dat ie de wind niet eng vind. :')

Ik hoop dat het snel opklaart, hoelang houdt deze wind nog aan?

Volgens mij is het het maar 2 dagen "harde" windvlagen :D

Het is dat ik zaterdag wedstrijd heb, anders liet ik hem ook 2 dagen staan...
ik was blij toen ik gisteren eindelijk om 20.00 uur thuis was, lekker bankzaken doen voor de tv in mijn fluwelen huispak :P

Poiuytrewq

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-10 11:19

Ik heb smorgens een stukje gewandeld _O-. Toen was het nog droog, maar het ging steeds harder waaien!

Leuk, tegenwind naar huis :Z
Laatst bijgewerkt door Poiuytrewq op 12-11-10 11:20, in het totaal 1 keer bewerkt

Sabine

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-10 11:20

Ik heb gisteren niet gereden en ik ben bang dat ik vandaag ook niet kan.. Als ik een binnenbak tot mijn beschikking had was ik wel gegaan (trillende dakplaten maken me dan weer weinig uit :D ) maar mijn paardje en ik zijn allebei wat scherp met wind :=

_merel_

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-10 11:21

ik wilde gaan.... liep met mijn hondjes richting de auto (die staat ongeveer 300 meter verderop). Halverwege de weg naar de auto stak de oudste hond nog net niet zijn pootje op (lees middelteentje). Onze pup waaide bijna uit zijn vachtje dus wij zijn maar omgekeerd richting huis weer. Toen ik mijn honden 's avonds weer uit wilde laten hoefden ze egt niet verder dan net buiten de voordeur! Dus mijn hondjes hebben mij beschermd tegen een nat pak! Mijn helden 8-) !

Froemel

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-10 11:21

Ik heb ook lekker kunnen rijden in de binnenbak. Alleen de instuctrise was niet echt verstaanbaar in het begin haha!
Alleen de 5 minuutjes naar de bak toelopen was niet helemaal fijn. Werd bijna weggewaaid met paard en al!